Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:24

Furrow schreef:
In het eerste bericht was het alleen de mede-eigenares en nu is het een knokploeg van tien man. :=
Of lees ik dit verkeerd?

Ja en nee.
Denk dat Tommie alleen Margreet noemt voor de duidelijkheid.
Dat bericht is er snel opgezet en dan doet het er op dat moment niet toe dat er 10 man bij was. Maar wel wie het was i.v.m. bekendheid/kennissen etc.
Denk ik hoor.

Ladybird
Moderator Algemeen

Al denk ik dat het ook niet handig is om zo iets direct op facebook te gooien..

ThreeFingers

Ik hoop niet dat ze uit een niet "gunnen" actie het paard doden....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:25

tienus63 schreef:
Janine1990 schreef:
ik ook, willen jullie allemaal ff van horses af gaan? Dan kan ik het ook lezen. Bij voorbaat dank. :)

Klinkt als een regelrechte verschrikking. Zag onlangs nog een filmpje van de KNHS, waarin mevrouw Van Beelen werd genoemd.
Is dat trouwens van dé Van Beelen? (recyclingbedrijf)

Dat is Beelen, zonder Van ervoor.

Ja, was al ff op zoek gegaan en vond dat ook idd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:25

ThreeFingers schreef:

Ik denk zomaar dat het geld wat belangrijker is :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:26

Ladybird schreef:

Denk dat 't vooral uit emotie is gebeurd... Je zal het toch meemaken, ik zou ook Facebook op z'n kop zetten als mij dit zou overkomen.

Melisding

ThreeFingers schreef:

Hè jakkes dat zou wel extreem ver gaan

Janine1990

ThreeFingers schreef:

Joh, lees het nieuwsbericht. Mevrouw heeft er kopers voor. Dat is het hele eier eten.
Die gaat echt dat beest niet afmaken omdat ze het Tommie niet gunt. Die moet ze op d'r blote knietjes bedanken dat dat paard het zo ver heeft geschopt, en verdient bij verkoop zeker een beste premie.

Iris82

Ladybird schreef:

Nee helemaal niet als je je advocaat er al op hebt staan.
Logisch, want het is een zakelijk conflict. Ik begrijp wel dat de emoties heel erg hoog zitten. :(:)

SayaJones

Ik snap er nu weinig meer van :p zullen van allebei de kanten wel nare streken vanaf gekomen zijn.. mensen met een ketting bewerken gaat mij dan nét iets te ver, maargoed..
Ik hou me hier verder buiten en hou alleen de vorderingen in de gaten..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:27

Als het zo door de media gaat....

Een kat in het nauw maakt rare sprongen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:28

Janine1990 schreef:
ThreeFingers schreef:

Joh, lees het nieuwsbericht. Mevrouw heeft er kopers voor. Dat is het hele eier eten.
Die gaat echt dat beest niet afmaken omdat ze het Tommie niet gunt. Die moet ze op d'r blote knietjes bedanken dat dat paard het zo ver heeft geschopt, en verdient bij verkoop zeker een beste premie.

Maar zij is toch maar mede-eigenaresse begrijp ik eruit?
Dan is de vraag waarom ze haar deel niet gewoon verkocht heeft in plaats van het hele paard maar mee te nemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:29

Wat mij niet helemaal duidelijk is, wie is nu echt de eigenaar? Enkel mevrouw Van Beelen, of heeft Tommie ook een deel?

kerelec

Er stonden eerst 2 artikelen op horses nu nog maar 1, vreemd, wie zit daar dan achter?

puppy1128

Sani schreef:
Het top dressuurpaard Vingino van Tommie Visser is vanavond met geweld uit zijn stal gehaald en meegenomen door wat advocaat mr. Luc Schelstraete omschrijft als een ‘knokploeg van een man of tien’. “Vingino is gestolen en mag absoluut niet worden doorverkocht”, aldus de raadsman van Tommie Visser.
De Noord-Hollandse dressuurruiter is mede-eigenaar van Vingino – het toppaard waarmee Visser zich in ijltempo in het olympisch kader heeft gereden. “Tommie heeft Vingino sinds 2009 in africhting en heeft daar nooit een cent voor ontvangen”, vertelt mr. Schelstraete.
“De afspraak was dat hij het paard kon blijven rijden. Onlangs meldde Tommie’s mede-eigenaresse dat ze het paard toch wilde verkopen. Daarop heeft Tommie mijn advies gevraagd en ik heb namens hem een brief gestuurd aan de mede-eigenaresse. In reactie hierop verscheen vanavond een groep van ongeveer tien sterke mannen, die zich met geweld toegang hebben verschaft tot de stal en die ook het aanwezige personeel hebben mishandeld. Ze hebben Vingino meegenomen. Dit is natuurlijk zo onrechtmatig als maar kan, evenals een eventuele verkoop van Vingino. Degene die dit paard nu koopt handelt niet te goeder trouw.”
http://horses.nl/algemeen/tommie-visser ... -gestolen/

Heb er geen verstand van hoor, maar mag je Bv wel kopen en dan geven aan de eigenaar waarvan het gestolen is zegmaar? Dus dat je om die reden koopt?
Niet dat iemand dat zou doen, maar je weet maar nooit wat voor mensen er tussen zitten :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:30

Er zitten toch wel vreemde reacties bij... "Marian van R.: Margriet van Beelen en partner in crime we gaan dus nu dus naar de olympische spelen zonder tommie visser" en, Marian van R,:" Wat een knappet is het toch ook die Margriet van Beelen".

Met een knokploeg ergens langs gaan lijkt me niet echt bevordelijk voor de situatie..

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:30

Het staat op FB en word gedeeld.

Ik heb het stukje gelezen op horses.nl. Niet normaal hoe hun het paard van stal hebben gehaald. Met een man of 10 , gewoon een knokploeg ! Dat zal er wel vreselijk aan toe zijn gegaan.

Hij heeft wel een goede advocaat !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:31

Waar maken jullie eruit op dat ze mede eigenaar is? En niet geheel? Als ik het bericht zo lees is Zij eigenaar, heeft Tommie het paard vanaf 2009 getraind om zélf van het paard gebruik te kunnen maken. Maar waarom er dan weer diefstal in het spel is... Ik snap hier nooit niks van hoor. Al dat mede eigenaren gedoe...

trysteffy

Het staat indd op fb ook van zijn vriend dat we allemaal naar vingino moeten uitkijken!
Volgens mij ken ie niet ver zijn

Janine1990

Iris82 schreef:
Dan is de vraag waarom ze haar deel niet gewoon verkocht heeft in plaats van het hele paard maar mee te nemen.

Nou, ik dacht dus dat zij volledig eigenaresse is.

Maar ik heb dezelfde onduidelijkheden als San87
_San87_ schreef:
Wat mij niet helemaal duidelijk is, wie is nu echt de eigenaar? Enkel mevrouw Van Beelen, of heeft Tommie ook een deel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:32

ThreeFingers schreef:
Als het zo door de media gaat....

Een kat in het nauw maakt rare sprongen..

Ooo kom op zeg :') Mafkees!

kerelec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:32

dat stukje van 10 man etc is nu van horses verwijderd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:33

Waikiki schreef:
Er zitten toch wel vreemde reacties bij... "Marian van R.: Margriet van Beelen en partner in crime we gaan dus nu dus naar de olympische spelen zonder tommie visser" en, Marian van R,:" Wat een knappet is het toch ook die Margriet van Beelen".

Met een knokploeg ergens langs gaan lijkt me niet echt bevordelijk voor de situatie..

Hmm, ik heb nog nooit van Margriet van Beelen gehoord. Dus ik kijk uit naar de spelen over twee jaar :+

Bizar verhaal dit weer... Lijkt me ook niet handig van betreffende dames om zich zo te gedragen op social media.

ThreeFingers

Begreep dat hij het paard naar de top gereden heeft....en daar nooit voor betaald is...?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Janine1990 schreef:
Iris82 schreef:

Nou, ik dacht dus dat zij volledig eigenaresse is.

Maar ik heb dezelfde onduidelijkheden als San87
_San87_ schreef:

Ik ben er inmiddels achter dat het paard volledig in eigendom is van mevr. Van Beelen.