Giftige plant eist tweede dodelijk slachtoffer *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Giftige plant eist tweede dodelijk slachtoffer *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:47

gelukkig hebben we hooi van eigen land.
arme paarden

loez

Re: Giftige plant eist tweede dodelijk slachtoffer *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:44

Jak! Dat zijn al 3 slachtoffers te veel! Hooi goed blijven controleren dus Pfff! Rotplanten!!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:05

Ontzettend sneu...

Maar even (ondanks dat je maatje te veel waard is) ben ik heel benieuwd hoe het juridisch is gesteld. (En natuurlijk, nu dit bericht naar buiten is gekomen: zelf let je er sowieso op) maar blijf het een eng idee vinden... Letten fourages etc. hier ook extra op?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 20:15

Hier nog geen gevallen gemeld (ondank ik naast een natuurgebied woon waar gemaaid mag worden).
Het natuur (kruidenhooi zoals ze het hier noemen) wil ik niet, het is kort omdat er niet gemest mag worden en heel erg fijn. Het is oud gras.

Veel gaat naar NL als Duits kruiden hooi uit de Eifel.
Doordat er veel weg gaat is het hooi hier prijzig (heb vandaag twee balen gehad deze kosten 55,00 per stuk voor hooi van vorig jaar.
Twee jaar geleden was er amper hooi verkrijgbaar.
Tekorten zijn er niet alleen in NL, hier moet je ook behoorlijk betalen voor een baal.

De boeren mogen maar een bepaalde periode in het park om te maaien en te persen.
Er komt ook maar 1 snede vanaf

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:12

Als je hier nu een baal van rond de 400 kg. voordroog koopt ben je dat ook wel kwijt hoor. Dat ligt ook aan de tijd van het jaar, het feit dat er te weinig is, hoewel vorig jaar hier bij ons een goed hooi-jaar/voordroogjaar was.