ceasario schreef:Lees vandaag de Opinie over Paardenleed
Bij Bartels en foute on(t)roerend-goed-man.
Klik hier:
http://members.chello.nl/~j.coolen/Paardenleed.jpg
Dank voor het inscannen!
Zinvol artikel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ceasario schreef:Lees vandaag de Opinie over Paardenleed
Bij Bartels en foute on(t)roerend-goed-man.
Klik hier:
http://members.chello.nl/~j.coolen/Paardenleed.jpg
Tallie1979 schreef:Ik ben benieuwd of de redders in nood ook komen voor de oude dieren die voor een kleine prijs aangeboden worden.
4 miljoen, wat een geld!
besita schreef:ik vrees helaas niet dat iemand gaat bieden enkel om die enkele ex-toppers van hun pensioen te laten genieten of het moeten Visser of de ruiters zelf zijn
besita schreef:als ...
zie de fun niet in om een paard van die leeftijd die al jaren van zijn pensioen geniet ineens weer een zadel op zijn rug moet krijgen om bosritten te gaan maken
ceasario schreef:Liezel1 schreef:[
Als ik de ruimte had gehad aan huis... dan had ik best een van die oudjes willen kopen.
..
Ken je die....
"Kakker" (geen euro te makken hebben) komt op een stal voor een toppaard..
Zegt: Zeer interessant paard, maar op dit moment past ie me niet..wegens ruimte gebrek.
Sammie schreef:De 20-jarige dekhengst Berlin (v. Cassini I), welke ook aangeboden wordt, zou verminderd spermakwaliteit hebben.
Lara_Silver schreef:100.000 tot 300.000 voor ongezonde paarden.. Dat kan bijna niet serieus zijn...
Citaat:Ferry Haan − 05/07/06, 00:00
Kenners raakten niet uitgesproken over het dressuurpaard Poetin, dat een paar jaar geleden voor 2,5 miljoen euro werd verhandeld. Maar het dier figureert nu in een omvangrijke zwendelaffaire....
Het is niet niks, de 2,5 miljoen euro die Peter van der Z. in 2003 op tafel legt voor een paard. Maar het is niet zomaar een dier. Het is Poetin, het dressuurpaard waarover kenners niet uitgesproken raken. Van der Z.’s echtgenote Patty moet er, op de Olympische Spelen van 2008, een eind mee kunnen maken aan de hegemonie van Anky van Grunsven, tweevoudig gouden-medaillewinnares op het onderdeel dressuur.
Maar de Olympische Spelen gaat Poetin niet halen. Poetin is dood. Het paard blijkt te lijden aan hoefbevangenheid, een ongeneeslijke aandoening, en moet uiteindelijk worden afgemaakt. Met het overlijden van het dier, eind 2005, is het dieptepunt bereikt in een zwendel waarin miljoenen zijn verdwenen. De voormalig eigenaar van het dressuurpaard is verdachte in deze zaak; zijn Duitse zakenpartner moet zich donderdag verantwoorden voor de rechtbank.
Liezel1 schreef:besita schreef:ik vrees helaas niet dat iemand gaat bieden enkel om die enkele ex-toppers van hun pensioen te laten genieten of het moeten Visser of de ruiters zelf zijn
Als ik de ruimte had gehad aan huis... dan had ik best een van die oudjes willen kopen.
Afhankelijk van hun conditie en temperament.... hadden ze luie ontspanningsritjes in de bossen misschien wel kunnen waarderen....