Verzet tegen Rabobankveiling; openingsbod van London bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:22

Tallie1979

Re: Verzet tegen Rabobankveiling; openingsbod van London bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:28

Ik ben benieuwd of de redders in nood ook komen voor de oude dieren die voor een kleine prijs aangeboden worden.

4 miljoen, wat een geld!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:34

Tallie1979 schreef:
Ik ben benieuwd of de redders in nood ook komen voor de oude dieren die voor een kleine prijs aangeboden worden.

4 miljoen, wat een geld!

Ik hoop van wel, zou zonde zijn als die oude toppers, na jarenlange dienst te hebben verleend aan de topsport, nu voor een schijntje aan de slager worden verkocht!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:43

Zoals ik al zei, zijn ze hier ook welkom, ga alleen niet 2500 betalen voor paarden waar ik niets mee kan, ik kan m'n geld wel beter gebruiken.. Om zelf te eten bijvoorbeeld ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:48

palousa_boy schreef:
Zoals ik al zei, zijn ze hier ook welkom, ga alleen niet 2500 betalen voor paarden waar ik niets mee kan, ik kan m'n geld wel beter gebruiken.. Om zelf te eten bijvoorbeeld ;)

Volgens mij is het openingsbod € 250,- en geen € 2.500,-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:50

Ja dat zeg je goed, het OPENINGSBOD

Daarbij komen er nog kosten bij om ze hier heen te vervoeren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:58

Ah, in Frankrijk.... tja....

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:02

Normaal gesproken betaal je nog iets van 36% aan extra kosten bovenop je geboden bedrag.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:05

Klopt. Het is excl BTW en excl opgeld en excl BTW over het opgeld.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:15

ik vrees helaas niet dat iemand gaat bieden enkel om die enkele ex-toppers van hun pensioen te laten genieten of het moeten Visser of de ruiters zelf zijn

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:19

Dees schreef:
Dank voor het inscannen!
Zinvol artikel.

Joost Smits.
Afbeelding

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:21

besita schreef:
ik vrees helaas niet dat iemand gaat bieden enkel om die enkele ex-toppers van hun pensioen te laten genieten of het moeten Visser of de ruiters zelf zijn

Als ik de ruimte had gehad aan huis... dan had ik best een van die oudjes willen kopen.
Afhankelijk van hun conditie en temperament.... hadden ze luie ontspanningsritjes in de bossen misschien wel kunnen waarderen....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:26

als ...
zie de fun niet in om een paard van die leeftijd die al jaren van zijn pensioen geniet ineens weer een zadel op zijn rug moet krijgen om bosritten te gaan maken

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:29

Liezel1 schreef:
[

Als ik de ruimte had gehad aan huis... dan had ik best een van die oudjes willen kopen.
..

Ken je die....

"Kakker" (geen euro te makken hebben) komt op een stal voor een toppaard..

Zegt: Zeer interessant paard, maar op dit moment past ie me niet..wegens ruimte gebrek. :(:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:34

besita schreef:
als ...
zie de fun niet in om een paard van die leeftijd die al jaren van zijn pensioen geniet ineens weer een zadel op zijn rug moet krijgen om bosritten te gaan maken

Daarom zeg ik: afhankelijk van conditie.... Als ze al tijden niet meer gereden zijn, is dat inderdaad geen optie.
Maar sommige paarden zijn op die leetijd echt nog wel fit genoeg en worden af en toe eens gereden.
Pensioen wil niet per definitie zeggen: niets doen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:35

ceasario schreef:
Liezel1 schreef:
[

..

Ken je die....

"Kakker" (geen euro te makken hebben) komt op een stal voor een toppaard..

Zegt: Zeer interessant paard, maar op dit moment past ie me niet..wegens ruimte gebrek. :(:)

Dus.......
Een dergelijk paard zou ik niet in de pensioenstalling willen hebben. Om diverse redenen....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:37

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:56

Lara_Silver schreef:
100.000 tot 300.000 voor ongezonde paarden.. Dat kan bijna niet serieus zijn...

Denk maar ff terug aan het paard Poetin..Met een groot financieel drama achteraf..

Trekken aan een dood paard
Citaat:
Ferry Haan − 05/07/06, 00:00
Kenners raakten niet uitgesproken over het dressuurpaard Poetin, dat een paar jaar geleden voor 2,5 miljoen euro werd verhandeld. Maar het dier figureert nu in een omvangrijke zwendelaffaire....

Het is niet niks, de 2,5 miljoen euro die Peter van der Z. in 2003 op tafel legt voor een paard. Maar het is niet zomaar een dier. Het is Poetin, het dressuurpaard waarover kenners niet uitgesproken raken. Van der Z.’s echtgenote Patty moet er, op de Olympische Spelen van 2008, een eind mee kunnen maken aan de hegemonie van Anky van Grunsven, tweevoudig gouden-medaillewinnares op het onderdeel dressuur.

Maar de Olympische Spelen gaat Poetin niet halen. Poetin is dood. Het paard blijkt te lijden aan hoefbevangenheid, een ongeneeslijke aandoening, en moet uiteindelijk worden afgemaakt. Met het overlijden van het dier, eind 2005, is het dieptepunt bereikt in een zwendel waarin miljoenen zijn verdwenen. De voormalig eigenaar van het dressuurpaard is verdachte in deze zaak; zijn Duitse zakenpartner moet zich donderdag verantwoorden voor de rechtbank.

bron:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... aard.dhtml

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:07

Ik denk wel dat er mensen zijn die niet naar geld hoeven kijken gerust alleen voor de HEB een paard als Berlin zouden kopen om alleen maar te kunnen zeggen van ik heb die hengst.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:10

Zozo, wat een fascinerende bijlage... als ik dat document moet geloven is het een stal vol kneusjes... lijkt wel een rusthuis voor bejaarde en kapotte knollen... (o nee in paardenvaktermen heet dat: versleten en op... was ik even vergeten... mijn excuses...) daarbij hebben ze in 2011 een knol aangeschaft die afgekeurd was, maar hij kon nog wel wat jaartjes in de topsport meedoen? Vreemde zaak, waarom hebben ze die knol dan gekocht, en waarom was hij afgekeurd, lijkt mij dat als het dier op dat moment goed genoeg was om topsport te doen dat hij dan wel goedgekeurd zou zijn?

En als dit allemaal waar is, dan moet daar dan een succesvolle doorstart mee gemaakt worden als professionele springstal op internationaal niveau??? Lijkt me niet rendabel... ze kunnen er beter een rusthuis of slachterijj van maken...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:32

Het is inderdaad net een soap. :j

Is toch wel bijzonder als van deze internationaal uitgebrachte paarden geen schriftelijk medisch dossier is. Je moet toch sowieso weten wanneer en met wat je paard behandeld is, ook ivm wachttijden voor doping etc?Zo een klad briefje is niet echt een serieus verhaal, had dan even je dossier opgevraagd bij de behandeld dierenarts en dat vrijgegeven. Zelfs van mijn HTK-paard kan ik bij de dierenarts wel een geschiedenis opvragen.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:47

het dossier is niet verstrek, het is enkel en alleen een zelf geschreven overzichtje per paard.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:49

agerrits schreef:
het dossier is niet verstrek, het is enkel en alleen een zelf geschreven overzichtje per paard.

Ja dat weet ik, daarom schrijf ik dat als je serieus over wilt komen je beter het dossier vrij kunt geven. ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:50

ik heb ook geen schriftelijk medisch dossier bij onze internationale paarden :n

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:05

Liezel1 schreef:
besita schreef:

Afhankelijk van hun conditie en temperament.... hadden ze luie ontspanningsritjes in de bossen misschien wel kunnen waarderen....

Al zijn ze niet meer te rijden, zijn ze nog welkom, maar nogmaals, dan ga ik die bedragen niet neerleggen.

Is er iemand die dat wel doet voor mij, prima, al brengen ze er 4