Anky steunt familie Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:19

MeesG schreef:
Ik snap wel dat Anky wil dat het niet in de media komt, en alles achter gesloten deuren wordt gedaan. Als Anky en Academy Bartels zelf iets hebben wat nieuwswaardig is, zoeken ze zelf ook de media op. Alleen omdat het hen nu niet schikt maken ze er een probleem van.

Stierepoep, als je enigszins meeloopt in het dressuurwereldje weet je dat er heel wat 'interessante dingen' in het verleden zijn gebeurd die niet eens op Bokt beroddeld zijn, laat staan dat het in de kranten heeft gestaan. Er worden veel dingen uiterst discreet afgehandeld. Dat gaat overigens niet over vermeende mishandeling of paarden die via de achterdeur weggaan voor mensen denken hierop te kunnen springen als een bok op een haverkist :P
Anky is trouwens erg gesloten en Bartels erg open (qua trainingen/stalmanagement) dus ik snap niet dat je ze nu in een adem noemt.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:03

Wat me verbaasd is dat niemand hier iets zegt over het feit dat noch Imke noch Tineke keer het paard getraind hebben. Imke heeft hem in een show gereden daarvoor zal ze er hooguit een paar keer opgezeten hebben. Degene die het paard trainde en uitbracht is niet aangeklaagd........ dat lijkt me toch pas echt vreemd. ik sta in ieder geval achter Bartels zonder twijfel in mijn hart

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Anky steunt familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:04

In het andere topic is dat al 80x voorbij gekomen...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:05

RM94 schreef:
Wat me verbaasd is dat niemand hier iets zegt over het feit dat noch Imke noch Tineke keer het paard getraind hebben. Imke heeft hem in een show gereden daarvoor zal ze er hooguit een paar keer opgezeten hebben. Degene die het paard trainde en uitbracht is niet aangeklaagd........ dat lijkt me toch pas echt vreemd. ik sta in ieder geval achter Bartels zonder twijfel in mijn hart

Wel aangeklaagd. Zowel MK als Bartels zijn aangeklaagd stond in het eerste bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:07

nombrado schreef:
kamsel schreef:
Nombrado, wat heeft dit er in hemelsnaam mee te maken? Zie je de naam Anky en moet je weer even schoppen? Beetje sneu.

Nee hoor, of het nu Anky of Bartels is doet er niet toe.
Het gaat mij om de paarden. (en er zijn er al heel wat via de achterdeur verdwenen, waar wij geen weet van hebben)
Ik ben dus wel blij, dat dit juist in de openbaarheid komt. Dit mag en kan niet.
Schadelijk voor het dier, is uit den boze, door wie dan ook.
Het is als paardenmens, wie je dan ook bent, je verantwoordelijkheid goed voor de dieren te zorgen en niet koste wat het kost, voor je eigen ego .

:Z Jij gaat er vanuit dat 100% van de door topruiters aangekochte/gereden paarden ook daadwerkelijk topniveau haalt?
Volgens mij zijn het nog steeds geen machines. Het ene paard haalt het, het andere niet, idem met ruiters. Die worden vervolgens doorverkocht ja. Professionele ruiters kunnen geen hele stal vol net-niet paarden aanhouden. Dat brengt geen brood op de plank.
Vind dit nogal vergezocht van je. Jammer weer.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:07

Iris82 schreef:
RM94 schreef:

Wel aangeklaagd. Zowel MK als Bartels zijn aangeklaagd stond in het eerste bericht.

OK op horses.nl las ik dat de
partner van MK vertelde dat ze niets ontvangen hadden

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:28

Gezien het feit dat de familie Bartels e.e.a. ook uit de Telegraaf heeft moeten vernemen (las ik in het andere topic) vraag ik me dan af of meneer de brullende advocaat uberhaupt wel wat verstuurd heeft....

its_me84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:11

Lijkt er op dat meneer de advocaat maar weer wat brult.
Eerst brullen en dan kijken wat de bewijzen zijn. Lekker de omgekeerde wereld.
En idd die link met de vriendin van Lange Frans kwam bij mij ook, zie zeker gelijkenissen.
Ben benieuwd. Hoop dat we er wat van blijven horen, wat de gevolgen ook mogen zijn.
Wie zich hier heeft misdragen mag gestraft worden. Dat geld ook voor mevr Engel en meneer de advocaat, mochten ze onzin uitkramen, mogen ze van mij ook aangepakt/vervolgd worden.
Maar dat is mijn bescheiden mening...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:18

Quellian schreef:
Super dat er vuile was is buiten gehangen. Ik had in haar geval exact hetzelfde gedaan. Social media werkt prima in zulke gevallen.

Inderdaad prima als het verhaal klopt en je op een andere manier niets bereikt, maar helaas blijkt van heel veel verhalen op Facebook e.d. dat de eigen inbreng verzwegen wordt om maar zielig te zijn. Er moet dan ook flink gestraft worden als blijkt dat het verhaal niet klopt en iemand daar schade door lijdt. Dan hoor je een flinke claim aan je broek te krijgen. Schreeuwen om gelijk te krijgen moet niet beloond worden!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:17

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:43

ceasario schreef:
nombrado schreef:
Daarmee benadruk ik, dat ik niet zoveel waarde hecht aan een steunbetuiging van Anky.
Ze maakt zich er zelf ook schuldig aan.

Lees onderstaande Opinie uit het ED-dagblad.

PAARDENLEED

http://members.chello.nl/~j.coolen/Paardenleed.jpg

het is een MENING :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:48

Van een integer mens. :)

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:53

Ja het is een MENING maar hij heeft zooo GELIJK :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:13

Mijn persoonlijke mening is dat het gewoon een geval van dollartekens in de ogen hebben, modellen carriere is voorbij, paard was een goede investering en levert nu niet het beoogde geld op aangezien ze had verwacht dat het een gp paard zou worden. Er zit tonnen verschil tussen een goed paard en een exceptioneel goed paard. Teleurstelling zal groot zijn, investeer je een ton aan stalling en training in drie jaar en foetsie geld want het paard red het gewoon niet, dat is zuur.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:21

ik zit al jaren in de paarden sport, momenteel is het zeker al lastig een paard te vinden wat bijzonder genoeg gaat zijn voor het hogere werk of olympische spelen Jaren geleden waren ruiters al blij om een grand prix paard te hebben, nu hebben sommige er wel meer of zijn er al die gp klaar zijn, maar ik heb ook bij gp ruiters gewerkt, en ik ken een hengst won alles in de lichte toer, maar die wilde echt niet passage leren ja dan ben je gewoon klaar, dat kun je ook niet gelijk gaan zien als je die net op stal krijgt, beestje was z afgericht, moet je dan maar gelijk binnen een week alles erin trappen om een conclusie aan de eigenaar te geven hij zal nooit grand prix lopen?Nou dat kost gewoon tijd en ja as je dan maandelijks betaald is het logisch dat je na een aantal maanden of misschien wel een jaar genoeg kwijt bent maar dan moet je toch niet teleurgesteld gaan reageren op iemand die daar zijn best voor heeft gedaan? Dan moeten ze het zelf doen
Laatst bijgewerkt door fanta2 op 26-03-14 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:22

elk paard, die op de goede manier klassiek gereden wordt is in staat GP oefeningen te doen.
Voor wie ik het vooral sneu vind , is het paard. Gezien oa de kaak problemen en de daarbij behorende onderzoeken bij een kliniek, zullen ze zich daarvoor toch moeten verantwoorden.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:23

en het karakter moet absoluut meezitten willen ze het niet leren dan word het ook niks, maar afdwingen werkt niet

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:25

fanta2 schreef:
ik zit al jaren in de paarden sport, momenteel is het zeker al lastig een paard te vinden wat bijzonder genoeg gaat zijn voor het hogere werk of olympische spelen Jaren geleden waren ruiters al blij om een grand prix paard te hebben, nu hebben sommige er wel meer of zijn er al die gp klaar zijn, maar ik heb ook bij gp ruiters gewerkt, en ik ken een hengst won alles in de lichte toer, maar die wilde echt niet passage leren ja dan ben je gewoon klaar, dat kun je ook niet gelijk gaan zien als je die net op stal krijgt, beestje was z afgericht, moet je dan maar gelijk binnen een week alles erin trappen om een conclusie aan de eigenaar te geven hij zal nooit grand prix lopen?Nou dat kost gewoon tijd en ja as je dan maandelijks betaald is het logisch dat je na een aantal maanden of misschien wel een jaar genoeg kwijt bent maar dan moet je toch niet teleurgesteld gaan reageren op iemand die daar zijn best voor heeft gedaan? Dan moeten ze het zelf doen

dan heeft die ruiter het NIET goed gedaan.
DIt is namelijk op de klassieke manier, door elk paard te leren onder de ruiter. Wat alleen belangrijk is, is dat de training ernaartoe wel goed moet zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:25

ceasario schreef:
nombrado schreef:
Daarmee benadruk ik, dat ik niet zoveel waarde hecht aan een steunbetuiging van Anky.
Ze maakt zich er zelf ook schuldig aan.

Lees onderstaande Opinie uit het ED-dagblad.

PAARDENLEED

http://members.chello.nl/~j.coolen/Paardenleed.jpg

Dat is een opiniestuk, geen wetenschap. Ik ben nog altijd van mening dat een paard bij een topstal vaak nog beter af is dan bij de gemiddelde recreatieruiter (die vaak nog niet eens in de gaten heeft dat het paard onder het zadel kreupel loopt). Daarmee niet gezegd, dat een topstal geen fouten maakt. Ook daar gaat wel eens wat mis. Het jammere alleen is dat dit om moverende redenen dan niet wordt toegegeven.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:27

geloof niet dat ieder paard er voor geschikt is, het is op een normale manier geprobeerd en als ze niet willen dan houd het gewoon op hoor, klassiek of niet

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:34

zal vooral met tijd te maken hebben
als je een paard goed klassiek opleid, ben je zeker bezit tot zijn 11 e tot 12 e jaar als voorbereiding tot het hogere werk.
veelal verschijnen er in de ring paarden van net aan 9 jaar die deze oefeningen moeten doen.
tja, das vragen om moeilijkheden.
en tijd is geld, in de gevestigde orde. ( kijk naar Toot, die was veel te jong in de GP)

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:37

nombrado schreef:
zal vooral met tijd te maken hebben
als je een paard goed klassiek opleid, ben je zeker bezit tot zijn 11 e tot 12 e jaar als voorbereiding tot het hogere werk.
veelal verschijnen er in de ring paarden van net aan 9 jaar die deze oefeningen moeten doen.
tja, das vragen om moeilijkheden.
en tijd is geld, in de gevestigde orde. ( kijk naar Toot, die was veel te jong in de GP)

Maar Toot deed het wel, en hoe!!! Dat Toot nu niet mer scoort in de ring heeft niks met zijn jonge leeftijd te maken.
Ieder paard heeft een andere benadering/training nodig. Vooral afhankelijk van zijn model.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:41

Rambobo schreef:
Maar Toot deed het wel, en hoe!!! Dat Toot nu niet mer scoort in de ring heeft niks met zijn jonge leeftijd te maken.
Ieder paard heeft een andere benadering/training nodig. Vooral afhankelijk van zijn model.

Dat laatste zeker, maar de leeftijd speelt wel zeker een rol! 9 jaar is te jong
resulteert dat hij nu gewoon "stuk" is.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:45

nombrado schreef:
Rambobo schreef:

Dat laatste zeker, maar de leeftijd speelt wel zeker een rol! 9 jaar is te jong
resulteert dat hij nu gewoon "stuk" is.

Dus heel toevallig ging hij pas "stuk" toen hij bij MR terechtkwam?
Daar geloof ik niet in. Het klinkt een stuk plausibeler om te concluderen dat de combinatie gewoon geen succes is.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:47

fanta2 schreef:
geloof niet dat ieder paard er voor geschikt is, het is op een normale manier geprobeerd en als ze niet willen dan houd het gewoon op hoor, klassiek of niet

juist, zo zal een neerwaarts gebouwd paard nooit zo goed kunnen verzamelen/passageren/piafferen etc etc zoals een CORRECT opwaarts gebouwd paard.