Vrouw overleden na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:31

Verschrikkelijk! Sterkte voor de nabestaande en getuigen van dit noodlottig ongeval.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:32

Pff verschrikkelijk zeg. Veel sterkte voor de nabestaanden!
Ik wilde die dag ook starten maar ik was te druk... Er waren iid geen F proeven maar gewoon B tm ZZ, F proeven waren het weekend ervoor.
De vorige keer dat ik meedeed daar mocht je wel rijden tijdens het voeren maar het stond idd wel als pauze aangegeven...
Hopelijk gebeurt er volgend weekend niet weer hetzelfde!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:33

Verschrikkelijk! Dan denk je er een leuke dag van te maken en lekker op wedstrijd te gaan :(:)
Heel veel sterkte voor de nabestaande en voor de mensen die op dat moment aanwezig waren op de wedstrijd....

YvonneV

Re: Vrouw overleden na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:37

Gaat het hier om een Bokker?

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:39

Om alle verhalen uit de wereld te helpen wil ik graag namens Team Eehzerwold een mededeling doen.
Ik hoop dat de wilde verhalen hiermee stoppen uit respect voor de nabestaanden, familie en vrienden.

Gister heeft er helaas een noodlottig ongeval plaatsgevonden bij Manege Eehzerwold.
Dit is gebeurd tijdens een KNHS dressuurwedstrijd waarbij een amazone uit de klasse Z (dus geen onervaren ruiter) helaas tijdens het losrijden van haar paard gevallen is.
Er gaat het verhaal de ronde dat dit veroorzaakt zou zijn door het voeren op stal, aangezien op de startlijst op dat moment een pauze vermeld stond voor de avondvoerbeurt. Daar de ruiters hiervan op de hoogte waren, valt de organisatie niets kwalijk te nemen.
De wedstrijd is stilgelegd en direct is er medische hulp ingeroepen zowel van ambulance als trauma-heli, deze waren zeer snel ter plaatse. Waarna de amazone is overgebracht naar het ziekenhuis in Zwolle. Daar is zij later helaas aan haar verwondingen overleden.

Ons medeleven gaat uit naar nabestaanden, familie en vrienden.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:44

Als je dicht na die pauze moet starten ben je ook in een pauze aan het los rijden.

Sterkte voor de nabestaande.

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:47

Maakt niet wie schuld heeft
(volgens mij moet men opletten met dit soort speculaties, die vaker tot stand komen op bokt),
het is gewoon vreselijk!

Veel sterkt aan familie, vrienden en andere kennissen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:48

Wat vreselijk.. sterkte voor iedereen die er mee te maken heeft.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:51

Vreselijk voor de nabestaanden, heel veel sterkte voor iedereen die het gezien heeft of de amazone kent.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:53

Sterkte voor de nabestaanden.

Hier heeft niemand schuld. Een risico op ongelukken loop je nu eenmaal altijd, met paarden is daarbij nog een extra onzekere factor het paard, dat is tenslotte een levend wezen met een eigen belevingswereld.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:55

Dat gekibbel... %)

Het is een ongeluk geweest, helaas met dodelijke afloop. :(
Ik hoop dat de vrouw niet geleden heeft.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:56

Afschuwelijk ongeval, ik wens alle betrokkenen veel sterkte.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:02

Sterkte aan de nabestaanden en betrokkenen...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:04

brr wat naar dit zeg. Heel erg veel sterkte voor de dierbaren en betrokkenen.
De reden van het ongeval lijkt me niet relevant, een paard kan overal wel van schrikken, vlaggen, schaduwen, honden. Nu was het door geluiden, dat kan. Niemand heeft schuld, paarden blijven vluchtdieren :j

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:05

Vreselijk! Dat zet je toch wel even weer met beide benen op de grond dat een ongeluk inderdaad in een klein hoekje zit! Sterkte voor de nabestaanden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:16

Wat erg! veel sterkte voor de nabestaanden :(

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:23

achterlijk dat mensen iemand de schuld proberen te geven. een paard hoort niet zo uit zn plaat te gaan door voeren. waarsch was het paard al superdruk en zenuwachtig. het is een vreselijk ongeluk. ook voor de manege.

kimberley15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:26

Ik vind het zo erg wat er gebeurt is ik kan je zeggen dat er op de manege hier nu een echt rot sweer hangt ik was niet aan wezig toen het gebeurde "gelukkig" had het niet willen zien maar heb de reactie van alle mensen aoc mensen hier gezien :( vanuit een kamertje op eehzerwold veel medeleven naar familie en vrienden

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:43

Wat een verschrikkelijk ongeluk, heel veel sterkte voor de nabestaanden en de mensen die erbij waren.

Overigens vind ik een vrouw van 49 jaar niet van middelbare leeftijd, staat een beetje raar.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:50

In je ruitercarrière val je er honderd x af.
Soms heb je pech en breek je iets.
Heel, heel soms gaat het echt mis en dan kun je het niet meer navertellen.
Dat kleine risico gaan we min of meer bewust aan door op een paard te gaan zitten.

Meer doen dan bewust met de risico's omgaan kun je niet.
Met autorijden is dat bv je autogordel omdoen. Bij paardrijden een cap en evt. bodyprotector. Ook je bewust zijn van je eigen kunnen en het soort paard wat daarbij past, kan het risico verkleinen.
De omgeving kan ook meehelpen om de situatie zo veilig mogelijk te maken. Ik denk dan aan een veilige bakrand, duidelijk rijbaanregels en mensen bij onverantwoord gedrag hierop aanspreken.

Maar het engeltje op je schouder maakt uiteindelijk toch net het verschil of wel of niet goed afloopt.
Nu maar hopen dat deze onfortuinlijke amazone goed opgevangen wordt door de engeltjes daarboven.

Laten we ajb niet anderen de schuld geven, niet de amazone, niet het paard maar ook niet de organisatie.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:53

de vrouw is 48 jaar.

sterkte voor de nabedestaanden

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:55

jury schreef:
Dat kleine risico gaan we min of meer bewust aan door op een paard te gaan zitten.

Met autorijden is dat bv je autogordel omdoen. Bij paardrijden een cap en evt. bodyprotector. Ook je bewust zijn van je eigen kunnen en het soort paard wat daarbij past, kan het risico verkleinen.
De omgeving kan ook meehelpen om de situatie zo veilig mogelijk te maken. Ik denk dan aan een veilige bakrand, duidelijk rijbaanregels en mensen bij onverantwoord gedrag hierop aanspreken.

Maar het engeltje op je schouder maakt uiteindelijk toch net het verschil of wel of niet goed afloopt.
Nu maar hopen dat deze onfortuinlijke amazone goed opgevangen wordt door de engeltjes daarboven.

Laten we ajb niet anderen de schuld geven, niet de amazone, niet het paard maar ook niet de organisatie.

Goed verwoord.

En wiens "schuld" het is zou nooit te achterhalen zijn, als je al iemand schuldig mag bevinden. Het is en blijft een risico als je op een paard stapt. Of het nou dressuur, springen of buitenrijden is.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:57

jury schreef:

Bedankt, dit is eigenlijk de reactie die ik zocht om zelf neer te zetten. Had het niet beter kunnen verwoorden!

Toen ik dit las, besefte ik ook weer eens wat voor een risicovolle sport we beoefenen.

Sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:57

En een schuldige aanwijzen maakt dit ongeluk niet minder verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:58

jury schreef:

Mooi gezegd, zo is het inderdaad.