Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:55

Kunnen we weer een HK topic openen kunnen we live meepraten met de bedragen :+

Nee jammer dat het zo moet, zeker voor de fokkerij zitten toch enkele goede dekhengsten bij. Hopelijk blijven ze in nld of dld.

Zambatino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 06:42

Paard in nood hoef in dit geval niet ingelicht te worden, bij deze paarden hoef je niet bang te zijn dat ze de kop eraf krijgen............

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 07:55

ik snap de opmerkingen over paard in nood of de pvdd echt niet. De gezondheid van de paarden is toch niet in het geding. Ze staan nog steeds waar ze stonden en worden gewoon getraint ze worden straks verkocht en gaan dan naar hun nieuwe eigenaar.

De manier van verkoop is een internet veiling omdat dit het meest transparant is naar alle kopers toe. Er kan nooit discussie komen dat het paard meer opgeleverd had kunnen hebben en ïedereen" kan meebieden. Bedenkt maar de veiling van Poetin. Die leverde op zon manier even 2,5 miljoen op. Voor london zullen ook echt wel dikke bedragen geboden gaan worden op deze manier dus ik snap Rabobank wel. Dit is de beste manier om het meeste geld binnen te krijgen.

Wat betreft het complex. Volgens mij gaan ze gewoon alles wat los en vast zit veilen dus daar zal het complex ook wel bij zitten.

Waar ik wel benieuwd naar ben is het evrmogen van Ger Visser Jr. Want hij is niet Failliet. Zou hij alsnog zelf paarden en spullen of terrein terug kunnen krijgen. Zijn vader is immers failliet hij niet.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:03

Dit treft ook Wout-Jan vd Schans overigens die had ook een paar paarden op stal dacht Brooklyn en Scaramento.
Nathalie vd Meij had toch ook springpaarden van Eurocommerce te rijden?
Denk dat er goed verkocht gaat worden met het oog op de spelen in Rio de Janero.
Albert Voorn heeft Tobalio weer op de rit gekregen op een nette manier nadat t paard niet meer wilde. Hoop dat er geen lompe cowboy uit Qatar daar op komt...

Zo bieden op dure zaken dan ook meteen een borgsom deponeren;
Op een aantal nader bekend te maken kavels verwachten wij naast een kopie van een geldig legitimatiebewijs ook een borgsom. Deze borgsom bedraagt € 250.000,-. Indien u wilt bieden op deze kavels verwachten wij uiterlijk vrijdag 4 april de complete borgsom. U kunt deze borgsom overmaken naar de notariële kwaliteitsrekening van Nysingh advocaten-notarissen N.V. te Apeldoorn

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:22

ben benieuwd hoe dit dan weer gaat aflopen, wie worden de nieuwe eigenaren...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:23

PaysBas schreef:
Dit treft ook Wout-Jan vd Schans overigens die had ook een paar paarden op stal dacht Brooklyn en Scaramento.
Denk dat er goed verkocht gaat worden met het oog op de spelen in Rio de Janero.
Albert Voorn heeft Tobalio weer op de rit gekregen op een nette manier nadat t paard niet meer wilde. Hoop dat er geen lompe cowboy uit Qatar daar op komt...

Op een aantal nader bekend te maken kavels verwachten wij naast een kopie van een geldig legitimatiebewijs ook een borgsom. Deze borgsom bedraagt € 250.000,-. Indien u wilt bieden op deze kavels verwachten wij uiterlijk vrijdag 4 april de complete borgsom. U kunt deze borgsom overmaken naar de notariële kwaliteitsrekening van Nysingh advocaten-notarissen N.V. te Apeldoorn

Ja, Tobalio, daar kan verder echt niemand mee rijden, zonde...

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:45

Laten we hopen dat alles een beetje binnen Nederland/Duitsland/België blijft. Scheelt voor die paarden ook een hoop stress. Word altijd zo kriebelig van die geldtrekkerij uit paarden. Laat ze gewoon lekker met de mensen die nu voor ze zorgen. Weten we in ieder geval dat ze het goed hebben. Fijn dat zij er de dupe van worden.

Hoop overigens dat de veiling ook inziet dat het verkoop van deze paarden naar het buitenland, niet alleen maar geld voor hen oplevert maar ook een flinke deuk achter laat in de Nederlandse paardensport branche! Wat misschien wel tot meer verlies zal leiden dan er nu is.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:52

Als geste (en boetedoening) had de Rabobank ook de miljoenenwinsten uit de Libor-fraude kunnen inzetten om de paarden voor NL te behouden.

Als sponsor lijkt mij toch de hoofdzaak dat deze paarden voor NL behouden blijven zodat er nog wat te sponsoren blijft.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:25

NatasjavE schreef:
Hoop dat Berlin voor Nederland behouden blijft.

Wil jij er dan mee dekken.?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:33

ceasario schreef:
NatasjavE schreef:
Hoop dat Berlin voor Nederland behouden blijft.

Wil jij er dan mee dekken.?

Of ik hem wel of niet gebruik weet je al. Je weet welke merrie ik heb.

Lijkt mij dat het een waardevolle hengst is voor de Nederlandse fokkerij.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:36

igor001 schreef:
Laten we hopen dat alles een beetje binnen Nederland/Duitsland/België blijft. [b]Scheelt voor die paarden ook een hoop stress.[/b] Word altijd zo kriebelig van die geldtrekkerij uit paarden. Laat ze gewoon lekker met de mensen die nu voor ze zorgen. Weten we in ieder geval dat ze het goed hebben. Fijn dat zij er de dupe van worden.

Hoop overigens dat de veiling ook inziet dat het verkoop van deze paarden naar het buitenland, niet alleen maar geld voor hen oplevert maar ook een flinke deuk achter laat in de Nederlandse paardensport branche! Wat misschien wel tot meer verlies zal leiden dan er nu is.

Waarom zou het stress schelen. Die paarden hebben de hele wereld oever gevolgen voor concoursen. ook naar Qatar. Dus waarom zouden ze stress krijgen als ze verden dan europa gaan?

Wat Berlin betreft is de kans groter dat hij in de buurt blijft aangezien hij voor de sport niet meer intressant is. Daar zullen wel wat Hengstenhouders achteraan gaan

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:39

Leuk detail, als je mee wilt bieden moet je wel een borg van €250.000 euro betalen *D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:41

FeeY schreef:
Leuk detail, als je mee wilt bieden moet je wel een borg van €250.000 euro betalen *D

Effe een lening afsluiten bij de Rabobank :')

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:00

Nou reken er maar op dat er een hoop richting het buitenland gaan vertrekken.
Er is enorm veel vraag vanuit het buitenland, ik denk dat die zeker mee gaan bieden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:02

NatasjavE schreef:
FeeY schreef:

Effe een lening afsluiten bij de Rabobank :')

Haha goeie. Al heb bij de veiling niks te zoeken als voor de borg al een lening af moet sluiten. Denk niet dat je je dan een paar miljoen voor een paard kunt veroorloven

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:06

bliver schreef:
ik snap de opmerkingen over paard in nood of de pvdd echt niet. De gezondheid van de paarden is toch niet in het geding. Ze staan nog steeds waar ze stonden en worden gewoon getraint ze worden straks verkocht en gaan dan naar hun nieuwe ... etc.....

Dat is het hem nou net die knollen van tara manda hadden stuk voor stuk een hoger openingsbod dan de slachtprijs. .. spin en pvdd hebben de prijzen daar onnodig opgedreven

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:14

bliver schreef:
Haha goeie. Al heb bij de veiling niks te zoeken als voor de borg al een lening af moet sluiten. Denk niet dat je je dan een paar miljoen voor een paard kunt veroorloven

Op meerdere vlakken heb ik niets op die veiling te zoeken :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:14

wat heeft dit met een internet veiling te maken?

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:15

VanHuisUit schreef:
Toch vind ik het een drama, wat voor veiling dan ook want het gaat hier wel om paarden. Met hun gewoontes en hun gewenning.
Vind dit altijd heel erg. Het zijn geen stoelen of tafels.
Arme beesten worden maar beetje ingezet als handelswaar en van hot naar her gesleept. Hoop dat de grooms de dieren wat kunnen begeleiden en niet een stelletje nitwits.

L*llig gezegd zijn dit soort paarden uiterst waardevolle handelswaar. En als ik een schuldeiser zou zijn van Eurocommerce, zou ik ook mooi zeggen dat ze de boel gewoon kunnen verkopen. Of mij een paar van die dieren doneren, hebben we het ook nergens meer over :Y) Maar zonder gekheid... Tuurlijk is het sneu voor de paarden als ze uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald, en het is een aderlating voor de Nederlandse springsport, maar ik had eerlijk gezegd geen enkele illusie over een andere uitkomst dan dit. Shit happens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:20

Ik denk dat het voor die paarden niet uitmaakt of ze hier staan en onder nederlandse ruiters presetern of ergens bij een rijke oliesjeik :=

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:26

Yvank_ schreef:
Ik denk dat het voor die paarden niet uitmaakt of ze hier staan en onder nederlandse ruiters presetern of ergens bij een rijke oliesjeik :=

Lijkt me ook niet... Een paard van een paar miljoen krijgt echt wel te eten...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:28

Yvank_ schreef:

Dat denk ik dus ook. Die paarden vliegen nu constant de hele wereld over. Tuurlijk moeten ze gewoon goed verzorgd worden en de ruiter moet ermee weg kunnen rijden, maar puur het verhuizen lijkt me geen punt.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:48

PaysBas schreef:

Hoezo kan er geen andere ruiter rijden? Is die zo moeilijk? (overigens puur een vraag uit interesse, zit niet heel diep in de paardensport!)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:06

NatasjavE schreef:
[

We hebben het eigenlijk over de nalatenschap van Eurocommerce die samen met andere
op legale cq illegale wijzen zich hebben "verrijkt"..en blijven konkelen om niet op de blaren te zitten.

Ik denk dat Nederland niet moet "janken" om het verlies van zulke figuren...
Al is het altijd aantrekkelijk om in de slipstream mee te lopen..( de z.g.n. "nieuwe rijken".)

We hebben in het Nederlands paardenwereldje de laatste 20 jaar een stel gladjanussen gehad
die de sector geen goed gedaan heeft.. Dat was ook te voorspellen toen in die tijd de renbaan Duindigt over ging in buitenlandse hadden. (Ladbrook).

Duindigt was voorheen de plaats waar men "sier" probeerde te maken..en dat sloeg nadien over naar het warmbloed wereldje..wat nu het aandachtsgebied van justitie is geworden.

En die paarden..Die hinneken weer bij de volgende persoon die met een schep brok komt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:08

ceasario schreef:
NatasjavE schreef:
[

We hebben het eigenlijk over de nalatenschap van Eurocommerce die samen met andere
op legale cq illegale wijzen zich hebben "verrijkt"..en blijven konkelen om niet op de blaren te zitten.

Ik denk dat Nederland niet moet "janken" om het verlies van zulke figuren...
Al is het altijd aantrekkelijk om in de slipstream mee te lopen..( de z.g.n. "nieuwe rijken".)

We hebben in het Nederlands paardenwereldje de laatste 20 jaar een stel gladjanussen gehad
die de sector geen goed gedaan heeft.. Dat was ook te voorspellen toen in die tijd de renbaan Duindigt over ging in buitenlandse hadden. (Ladbrook).

Duindigt was voorheen de plaats waar men "sier" probeerde te maken..en dat sloeg nadien over naar het warmbloed wereldje..wat nu het aandachtsgebied van justitie is geworden.

En die paarden..Die hinneken weer bij de volgende persoon die met een schep brok komt.

Eurocommerce heeft in de zakenwereld zeker geen goed gedaan dat ben ik met je eens, maar ze hebben wel veel goed gedaan voor de paardensport en juist paarden behouden voor de sport. Dus ben het niet helemaal met je eens dat we maar blij moeten zijn dat ze weg zijn.