Nee jammer dat het zo moet, zeker voor de fokkerij zitten toch enkele goede dekhengsten bij. Hopelijk blijven ze in nld of dld.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

PaysBas schreef:Dit treft ook Wout-Jan vd Schans overigens die had ook een paar paarden op stal dacht Brooklyn en Scaramento.
Nathalie vd Meij had toch ook springpaarden van Eurocommerce te rijden?
Denk dat er goed verkocht gaat worden met het oog op de spelen in Rio de Janero.
Albert Voorn heeft Tobalio weer op de rit gekregen op een nette manier nadat t paard niet meer wilde. Hoop dat er geen lompe cowboy uit Qatar daar op komt...
Zo bieden op dure zaken dan ook meteen een borgsom deponeren;
Op een aantal nader bekend te maken kavels verwachten wij naast een kopie van een geldig legitimatiebewijs ook een borgsom. Deze borgsom bedraagt € 250.000,-. Indien u wilt bieden op deze kavels verwachten wij uiterlijk vrijdag 4 april de complete borgsom. U kunt deze borgsom overmaken naar de notariële kwaliteitsrekening van Nysingh advocaten-notarissen N.V. te Apeldoorn
igor001 schreef:Laten we hopen dat alles een beetje binnen Nederland/Duitsland/België blijft. [b]Scheelt voor die paarden ook een hoop stress.[/b] Word altijd zo kriebelig van die geldtrekkerij uit paarden. Laat ze gewoon lekker met de mensen die nu voor ze zorgen. Weten we in ieder geval dat ze het goed hebben. Fijn dat zij er de dupe van worden.
Hoop overigens dat de veiling ook inziet dat het verkoop van deze paarden naar het buitenland, niet alleen maar geld voor hen oplevert maar ook een flinke deuk achter laat in de Nederlandse paardensport branche! Wat misschien wel tot meer verlies zal leiden dan er nu is.
NatasjavE schreef:FeeY schreef:Leuk detail, als je mee wilt bieden moet je wel een borg van €250.000 euro betalen
Effe een lening afsluiten bij de Rabobank
bliver schreef:ik snap de opmerkingen over paard in nood of de pvdd echt niet. De gezondheid van de paarden is toch niet in het geding. Ze staan nog steeds waar ze stonden en worden gewoon getraint ze worden straks verkocht en gaan dan naar hun nieuwe ... etc.....
VanHuisUit schreef:Toch vind ik het een drama, wat voor veiling dan ook want het gaat hier wel om paarden. Met hun gewoontes en hun gewenning.
Vind dit altijd heel erg. Het zijn geen stoelen of tafels.
Arme beesten worden maar beetje ingezet als handelswaar en van hot naar her gesleept. Hoop dat de grooms de dieren wat kunnen begeleiden en niet een stelletje nitwits.
Maar zonder gekheid... Tuurlijk is het sneu voor de paarden als ze uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald, en het is een aderlating voor de Nederlandse springsport, maar ik had eerlijk gezegd geen enkele illusie over een andere uitkomst dan dit. Shit happens.
Yvank_ schreef:Ik denk dat het voor die paarden niet uitmaakt of ze hier staan en onder nederlandse ruiters presetern of ergens bij een rijke oliesjeik
PaysBas schreef:Dit treft ook Wout-Jan vd Schans overigens die had ook een paar paarden op stal dacht Brooklyn en Scaramento.
Nathalie vd Meij had toch ook springpaarden van Eurocommerce te rijden?
Denk dat er goed verkocht gaat worden met het oog op de spelen in Rio de Janero.
Albert Voorn heeft Tobalio weer op de rit gekregen op een nette manier nadat t paard niet meer wilde. Hoop dat er geen lompe cowboy uit Qatar daar op komt...
Zo bieden op dure zaken dan ook meteen een borgsom deponeren;
Op een aantal nader bekend te maken kavels verwachten wij naast een kopie van een geldig legitimatiebewijs ook een borgsom. Deze borgsom bedraagt € 250.000,-. Indien u wilt bieden op deze kavels verwachten wij uiterlijk vrijdag 4 april de complete borgsom. U kunt deze borgsom overmaken naar de notariële kwaliteitsrekening van Nysingh advocaten-notarissen N.V. te Apeldoorn
NatasjavE schreef:[
Lijkt mij dat het een waardevolle hengst is voor de Nederlandse fokkerij.
ceasario schreef:NatasjavE schreef:[
Lijkt mij dat het een waardevolle hengst is voor de Nederlandse fokkerij.
We hebben het eigenlijk over de nalatenschap van Eurocommerce die samen met andere
op legale cq illegale wijzen zich hebben "verrijkt"..en blijven konkelen om niet op de blaren te zitten.
Ik denk dat Nederland niet moet "janken" om het verlies van zulke figuren...
Al is het altijd aantrekkelijk om in de slipstream mee te lopen..( de z.g.n. "nieuwe rijken".)
We hebben in het Nederlands paardenwereldje de laatste 20 jaar een stel gladjanussen gehad
die de sector geen goed gedaan heeft.. Dat was ook te voorspellen toen in die tijd de renbaan Duindigt over ging in buitenlandse hadden. (Ladbrook).
Duindigt was voorheen de plaats waar men "sier" probeerde te maken..en dat sloeg nadien over naar het warmbloed wereldje..wat nu het aandachtsgebied van justitie is geworden.
En die paarden..Die hinneken weer bij de volgende persoon die met een schep brok komt.