Dus ik denk dat ook Erik V. een aandeel heeft in dit verhaal.
Ik ben nu wel benieuwd of mijn pony wel is wie ik denk dat ze is, maar dat denk ik wel omdat Le Matsjo zijn lieveling is en mijn pony een afstammeling is van Le Matsjo
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar Roderijs Cocktail is verkocht naar Engeland als ik de site mag geloven, dus dan wordt natuurlijk dekken al moeilijk en van Le Matsjo dacht ik hier ergens eerder gelezen te hebben dat hij niet natuurlijk dekt.
Netje schreef:Ik snap hetMaar Roderijs Cocktail is verkocht naar Engeland als ik de site mag geloven, dus dan wordt natuurlijk dekken al moeilijk en van Le Matsjo dacht ik hier ergens eerder gelezen te hebben dat hij niet natuurlijk dekt.
Dit staat op de site van Wim Cazimier (over Le Matsjo en RC):
Verzendkosten
Bij het versturen van sperma van de hengsten Atleet, Poeh Poeh,, Le Matsjo en Klein Roderijs Cocktail zullen de gemaakte verzendkosten worden doorberekend.
Dus denk wel dat het rietjeswerk is
Nouja, voor de mensen die er net als mij overheen hebben gelezen.
En goedgekeurd of niet, voor ons is hij de beste
Fennee schreef:Volgens mij heeft de eigenaar van de hengsten ook een grote invloed bij het hengstenstation. Ik weet toevallig dat hij wel vaker rommelt met afstammelingen van zijn hengsten. Ik heb tijdens de provinciale keuringen ook vaak gezien dat pony's van 1.50m toch werden opgeschreven als 1.48m omdat Erik V. tegen de ponymeter had gezegd dat de ponymeter de pony maar als 1.48m moest opschrijven.
cristinaa schreef:Tja, het kan natuurlijk een menselijke fout zijn...oeps verkeerde rietje door de hengstenhouder geinsemineerd. Nou ja, hou ik aan het eind van de dag wel een rietje van een andere hengst over.
Nies_ schreef:Ik vind het eigenlijk gewoon vooral dom om zoveel geld in een hengst te stoppen en dat ie dan vervolgens niet meer goedgekeurd is op iets simpels. Snap niet waarom je zoiets niet gewoon direct test voor je überhaupt op een (hengsten)keuring verschijnt. Geloof dat zo'n test nog geen €50 per dier kost dus dat zal de reden zeker niet geweest zijn.
petraaken schreef:Ik stop tegenwoordig standaard wat haren in zakjes van zowel moeder als veulen als ik de papieren op stuur om het veulen in te schrijven.
Nies_ schreef:dus begrijp ik echt niet waarom je zo'n simpel onderzoek niet laat doen voor je er zoveel geld in stopt.
xinram schreef:Zaak is dat het voor alle betrokkenen zo passend mogelijk afgehandeld dient te worden.
petraaken schreef:Ik stop tegenwoordig standaard wat haren in zakjes van zowel moeder als veulen als ik de papieren op stuur om het veulen in te schrijven.
Fennee schreef:Volgens mij heeft de eigenaar van de hengsten ook een grote invloed bij het hengstenstation. Ik weet toevallig dat hij wel vaker rommelt met afstammelingen van zijn hengsten. Ik heb tijdens de provinciale keuringen ook vaak gezien dat pony's van 1.50m toch werden opgeschreven als 1.48m omdat Erik V. tegen de ponymeter had gezegd dat de ponymeter de pony maar als 1.48m moest opschrijven.
Dus ik denk dat ook Erik V. een aandeel heeft in dit verhaal.
Ik ben nu wel benieuwd of mijn pony wel is wie ik denk dat ze is, maar dat denk ik wel omdat Le Matsjo zijn lieveling is en mijn pony een afstammeling is van Le Matsjo
lianne125 schreef:Netje schreef:Zoals je in een link ergens eerder kan lezen is dit al de tweede keer een fout door dezelfde hengstenhouder en allebei met Le Matsjo. Ik beschuldig hem niet, maar weet dat dit soort zaken heel precies gedaan moeten worden. Dus denk ik wel dat je als hengstenhouder een soort plicht hebt om te zorgen dat er geen verwisseling van rietjes mógelijk is.
jij weet ook dat de eigenaar van de hengsten zelf springt bij het dekstation?
) Sky_As schreef:Als ik de eigenaar zou zijn, dan zou ik toch de kosten op de hengstenhouder verhalen....
Met pony's wordt heel vaak natuurlijk gedekt, dus als ik er in dit geval van uit ga dat dat ook gebeurd is, is het niet een foutje bedankt....
Voor dat een dier goedgekeurd is ben je zomaar 1000-1500 euro kwijt (en dan heb ik de stalkosten niet meegerekend).
Tenzij de eigenaar er wel van af wist.....