Races Cheltenham Festival kost vier paarden het leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:40

Ik denk maar zo.deze paarden worden met respect behandelt.krijgen de beste verzorging.en worden in hun waarde gelaten.
Op het moment dat het paard in de koers een been breek of rug, nek wat dan ook word het paard zo snel mogelijk uit zijn lijden verlost op een nette manier.je kunt hier wel alle paardensporten met elkaar gaan vergelijken maar volgens mij kun je maar beter paard zijn dan een koe, varken, kip.want de meesten hier eten morgen lekker een kip of een karbonade van een beest wat nog nooit daglicht heeft gezien.
En ja het is vreselijk dat een paard verongelukt maar deze paarden zijn wel goed behandeld en er word ook echt om getreurd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:42

uiteraard gebeurd er in de training genoeg, maar het gaat hier om de dieren die na concours worden afgemaakt omdat ze de volgende dag of zelfde avond kreupel staan als gevolg van de wedstrijd...

Amen Knooopje

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:47

xkimmie schreef:
Ik heb het niet over censuur, er gebeuren nou eenmaal ongelukken in de paarden sport, het is alleen niet eerlijk om alleen maar negatieve berichten te plaatsen. Maargoed ik denk dat de rensport in Nederland toch niet meer te redden is, dus ik maak er verder maar geen woorden aan vuil.

hmm...je zit midden in het kloppend hart van de sport...er word een discussie gestart over iets wat heel dichtbij jou is gebeurd, en je komt met een zin als deze op de proppen?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:51

Hmmm ik weet niet of het hier al gezegd is, maar als iemand op bokt komt met de medische vraag mijn paard heeft ..... slachten???? Of?????
Dan reageert half bokt met hup naar de slager.
Maar zoals al eerder is gezegd een spring/dressuur paard wat kreupel is? Die verdwijnt ook achter de schermen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:52

Goed gezegd Knooopje :-)

Punt is dat de rensport in Nederland behoorlijk onbekend is en alleen door akelige zaken als dit in het nieuws verschijnt. Als je kijkt naar de UK, hoeveel races er zijn elke dag, hoeveel renpaarden, renstallen, trainers/jockeys/eigenaren. Dat is echt enorm.
Steeplechasers en hurdlers lopen misschien maar 5 races per jaar. Ze beginnen vaak pas als ze een jaar of 6 zijn met racen en doen dit tot een jaar of 12 misschien. Daarna gaan ze met pensioen: of als fokmerrie of ze hebben nog een leuk leven als hunter.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:54

Woogy schreef:
xkimmie schreef:
Ik heb het niet over censuur, er gebeuren nou eenmaal ongelukken in de paarden sport, het is alleen niet eerlijk om alleen maar negatieve berichten te plaatsen. Maargoed ik denk dat de rensport in Nederland toch niet meer te redden is, dus ik maak er verder maar geen woorden aan vuil.

hmm...je zit midden in het kloppend hart van de sport...er word een discussie gestart over iets wat heel dichtbij jou is gebeurd, en je komt met een zin als deze op de proppen?

Ja ik word een beetje moe van de eindeloze discussies op bokt over de rensport om eerlijk te zijn.

kyrkelover

Re: Races Cheltenham Festival kost vier paarden het leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:02

Het hele probleem is gewoon dat niemand vindt dat het in de doofpot gestopt moet worden, het gaat alleen om de manier waarop. Er zijn ook zoveel geweldige gebeurtenissen in zowel de draf als rensport waar je nooit iets van hoort of ziet hier. Sterker nog zoals al eerder door woogy aangegeven mooie artikelen worden wel in de doofpot gestopt. Als er iets slechts is gebeurd kun je er donder op zeggen dat het front page op bokt staat.
DAT is waar het mij en meerdere met mij om gaat.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:05

kyrkelover schreef:
Het hele probleem is gewoon dat niemand vindt dat het in de doofpot gestopt moet worden, het gaat alleen om de manier waarop. Er zijn ook zoveel geweldige gebeurtenissen in zowel de draf als rensport waar je nooit iets van hoort of ziet hier. Sterker nog zoals al eerder door woogy aangegeven mooie artikelen worden wel in de doofpot gestopt. Als er iets slechts is gebeurd kun je er donder op zeggen dat het front page op bokt staat.

Heb je ooit dan is een leuk artikel ingestuurd?
Kan wel begrijpen als je niet in de rensport thuis bent dat je ooit minder snel goede verhalen vindt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:05

Inderdaad, geen enkel bericht over Quevaga, Big Bucks en hoe Lord Windemere de GoldCup won. Of hoe Ruby Walsh ondanks een gebroken arm in de 1e race van de laatste dag toch nog genoeg winst had om de beste jockey van het festival te zijn :-)

Dat is inderdaad hetgeen wat steekt. Geen positieve berichtgeving, alleen de incidenten en de overleden paarden worden eruit gehaald.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:07

kyrkelover schreef:

Heb je ooit dan is een leuk artikel ingestuurd?
Kan wel begrijpen als je niet in de rensport thuis bent dat je ooit minder snel goede verhalen vindt.
Deze verhalen staan gewoon op de nieuwssite, net zoals ik al verhalen heb gelezen van bekende springpaarden die op concours overlijden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:07

Ja ook ik heb wel eens positieve berichten ingestuurd. Maar op een gegeven moment ben je daar ook klaar mee.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:09

kyrkelover schreef:
Ja ook ik heb wel eens positieve berichten ingestuurd. Maar op een gegeven moment ben je daar ook klaar mee.

Dan heb je inderdaad recht om te klagen, snap dat je er dan klaar mee bent.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:11

Dit vind ik op zich wel een goede opmerking :-)

Ik heb zelf het Cheltenham festival eerst gevolgd op Racingpost.uk en op RacingUK en heb zo ook Quevaga en BigBucks gezien. Het is eerlijk gezegd niet eens in mij opgekomen om dit te melden bij de Nieuwsredactie.
Ik was zelf aanwezig op GoldCup day en was toen dus niet online.

Wat mij betreft sturen de 'rensportbokkers' leuke artikelen aan mij door, dan breng ik het onder de aandacht bij de NR :-) (en als ik dan zelf eens iets weet dan zit dat ook wat sneller in mijn gedachtengang).

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:12

Top Apple! +:)+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:13

Ik wil wel al vast even een disclaimer plaatsen dat ik niet 24 upd online ben :+ :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:15

heb al enorm veel berichten doorgestuurd, hooguit als er een dier of persoon overlijdt komt het erop te staan. De outsiders die klappers maken komen er niet op. Toffe berichten over seriewinnaars. Records die gebroken worden door paarden en rijders en trainers komen er niet op.
Wat ik zeg, heb een inbox vol met berichten terug waarin enkel en alleen het zinnetje 'ga het overleggen met hem team' staat...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:16

Dan kunnen we ook nog besluiten om berichten die de voorpagina niet halen, maar die wel echt leuk zijn voor de racefans gewoon op DRS te plaatsen :-) Dan krijgt dat ook gelijk wat meer bezoekers :-)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:17

Nu komt er misschien verandering in Woogy :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:17

je snapt dat de moed in de schoenen is gezakt na zoveel afwijzingen? Zal wel weer een poging doen tot het oppikken en vermelden van nieuws

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:25

Zou het wel leuk vinden om hier meer berichten over te krijgen, verandering van spijs doet eten toch? :D *\o/*

Mensen worden ook gewoon minder aan blootgesteld.
In België kan ik in elke stad wel een dressuur of springstal aanduiden.
Vraag mij naar een renstal, ik zou het niet eens weten!
Ik ken alleen steeplechase bij Waregem koerses.. en dat vind ik net de minste mooie vorm van het racen (persoonlijk).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:43

Het is wel ontzettend off-topic hier, want dit hoort eigenlijk gewoon op FZ besproken te worden. Ik weet niet hoe lang het is geleden dat je dingen heb in gezonden, maar in het supportsysteem is geen enkel ticket van jou te vinden. Daarnaast is het wel iets te zwart-wit om te zeggen dat de rensport alleen maar negatief in het nieuws komt.

[VN] Jockey wint race zonder stijgbeugels [video]
[VN] Renpaard St Nicolas Abbey ingeslapen (is niet echt leuk/ positief te noemen, maar wel het overlijden van een grootheid).
[VN] Vaarwel aan Betfair Hollywood Park [foto's]
[VN] Drafsport in Groningen blijft behouden
[VN] Een bont paard kan ook snel zijn
[VN] Shires op de Britse renbaan
[VN] Volbloed Native Diver opgegraven door studenten [video]
[VN] Eerste veulen geboren van race legende Frankel
[VN] Breyer maakt miniatuur van renpaard Frankel
[VN] Frankel beëindigt carrière onverslagen (naast Rachel e.d.)
[VN] Onverslagen Frankel op naar mogelijke 14de overwinning
[VN] Brits raceparcours Cheltenham krijgt miljoenen make-over
[VN] Bobs Worth wint Cheltenham Gold Cup
[VN] Sprinter Sacre ster op het Cheltenham Festival
[VN] Grand National 2012 gaat vanmiddag van start

Zo maar even een greep en wat mij betreft allemaal positief. :) En dan heb ik Rachel en Zenyetta bewust overgeslagen.

Dingen die je hier eerder noemt over afscheid in races e.d. mag je echt gewoon insturen. En dat hoeft ook echt niet via een mod. Wel is het denk ik verstandig om er soms wat achtergrondinfo bij te zetten. Bijv. is het binnen de rensport de nieuwe Frankel/ Rachel enz. of is het een baan/wereldrecord binnen een bepaalde race. We kunnen niet garanderen dat ook daadwerkelijk alles geplaatst gaat worden, maar dat geldt voor alle tak van sport. Zelfschrijven wordt helemaal gewaardeerd en daar proberen we meer uitzonderingen voor te maken. En als je tijd overhebt zou je zelfs nog kunnen overwegen correspondent te worden.

Maar dit soort dingen zoals in de OP, ja ook dat is nieuws. Als dit bij een springwedstrijd was gebeurd, was het ook geplaatst.

En eerlijk is eerlijk ik heb er nog over gedacht om een aankondiging te doen van het Cheltenhamfestival, maar dat is vanwege tijdgebrek er niet meer van gekomen.
Mochten er nog vragen zijn, kan het off-topic gedeelte altijd hier nog gesplit worden naar FZ.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:44

Furrow schreef:
Zou het wel leuk vinden om hier meer berichten over te krijgen, verandering van spijs doet eten toch? :D *\o/*

Mensen worden ook gewoon minder aan blootgesteld.
In België kan ik in elke stad wel een dressuur of springstal aanduiden.
Vraag mij naar een renstal, ik zou het niet eens weten!
Ik ken alleen steeplechase bij Waregem koerses.. en dat vind ik net de minste mooie vorm van het racen (persoonlijk).

Qua rensport was België vroeger zo mooi. Helaas hebben ze Groenendaal, Bosvoorde en Sterrebeek laten sluiten.
Nu heb je nog idd Waregem, Oostende en Ghlin die worden gebruikt.

Ik heb nog wel een PowerPoint met bijbehorende tekst op mn pc staan over de renbanen in België voor de geïntreseerde. Staat niet heel erg veel bijzonders in, was een kleine oefenpresentatie voor school.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:45

Goh waar is de tijd dat Jaak Pijpen de tiercé nummers zei op tv met ook de race op tv. Ik vind steeplechases niet gevaarlijker dan een cross country. Alleen vind ik dat de groep deelnemende paarden te groot waardoor er vaak bij de eerste hindernissen een kluwen ontstaat. Je kan het een beetje vergelijken met een massaspurt in de wielersport. Als er daar eentje in de voorste linie's onderuit gaat vallen er ook meerdere renners met hem mee met soms zware blessures.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:57

Woogy schreef:
wat een onzin om het te vergelijken met nieuws van alle dag. Jullie kunnen toch selecteren? wat is er geen nieuws aan een paard wat iets presteert? Als er één of ander dressuur paard iets wint wordt het ook geplaatst.

Inderdaad! Daarbij: een paardenforum is een paardenforum. Als er iets positiefs over eventing of polo geplaatst mag worden, sporten die ook niet iedereen waardeert, waarom zou er dan er niet ook eens positieve nieuws berichten over de draf-en rensport geplaatst worden, ook al hebben veel mensen niet eens door dat er verschil is tussen flatraces en hurdle races om maar een voorbeeld te noemen...

( Nu ik eraan denk... soms mis ik de tijd waarin Jojo Buitenzorg, Speedy Volita, Action Skoatter en Kees Verkerk regelmatig in het gewone sportnieuws te zien waren... maar dat was lang voor Bokt.)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:00

petraaken schreef:
Goh waar is de tijd dat Jaak Pijpen de tiercé nummers zei op tv met ook de race op tv. Ik vind steeplechases niet gevaarlijker dan een cross country. Alleen vind ik dat de groep deelnemende paarden te groot waardoor er vaak bij de eerste hindernissen een kluwen ontstaat. Je kan het een beetje vergelijken met een massaspurt in de wielersport. Als er daar eentje in de voorste linie's onderuit gaat vallen er ook meerdere renners met hem mee met soms zware blessures.

Hier in Nederland hebben we geen eens steeplechases zoals in het buitenland... en toch gaan mensen meteen klagen over de Grand National als er hier eens over paardenrennen gepraat wordt. :')