EASP: "Een kleine maar wel rijke oogst"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:58

Dat meen je, klopt arie53 de enige echte, is inderdaad niet meer actief zoals jaren gelee. :D
Thanks for the information ;)

bobomelo

Re: EASP: "Een kleine maar wel rijke oogst"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:03

Ik kan me op zich wel vinden in de fokdoelen van het EASP, maar kan me ook voorstellen dat het voor velen een zootje ongeregeld lijkt aangezien er veel verschillende types goedgekeurd zijn. Van Holsteinachtige paarden t/m arabofriezen....
Maar het is dan ook geen RAS wat het EASP vertegenwoordigt. In mijn ogen willen ze evenwichtig gebouwde paarden zien. Paarden en ponys die zus en zo gebouwd zijn, met Arabische invloed.
Vind het wel knap dat het EASP nog steeds aan de weg timmert, aangezien velen van jullie waarschijnlijk niet weten HOE erg ze zijn bedonderd en tegengewerkt door bepaalde commissies.

Mijn paard stond ingeschreven bij het NRPS en EASP, en ach, de 1 vindt het een mooi paard, de ander niet, maar ik ben er wijs mee!
Staat nu nergens ingeschreven, want fok er toch niet mee.
Ik rijdt voor de lol, en ben blij met mijn paard, een rustig werkwillig lief en vertrouwd paard die koel in d'r koppie is, past precies bij mij!

Ik ken de "nep arie53, en de echte arie 53"prima kerels!
Heb van Karel ontzettend veel geleerd over paarden, niks niet opgedrongen oid, had mijn paard al voordat ik hem leerde kennen. Maar heb veel aan zijn tips gehad kwa gezondheid, voeding, wondjes en hij heeft me geholpen met rijden, en neeeeeeee, ik ben absoluut geen toppruiter met mijn figuur en misvormde bekkens en heupen die verkeerd staan....maar toch heeft hij me goed geholpen en staat altijd voor me klaar!
En zijn fokdoel is oa ook, dat de grootste gros van de ruiters geen grandprix mensen zijn, maar die een leuke proef/parcour kunnen rijden, endurance of wat dan ook met gezonde sterke paarden die hun benen niet breken over een kruisje.....met paarden die werkwillig en vertrouwt zijn...

absoluut geen aanval naar de niet-easp mensen, maar wou dit gewoon even kwijt zonder verwijt of discussies, maar merk gewoon op bokt veel "kudde"gedrag....

waar ik benieuwd naar ben, kennen jullie Karel ook persoonlijk dat jullie dit allemaal zo stellig hier neerzetten over hem en easp? (gewoon een vraag, dus aub geen mega negatieve commentaar maar gewoon effe op normaal niveau aub...)
ben nl gewoon benieuwd! (neeee, hij is heus niet heilig bij mij ofzo, maar ben dus gewoon beneiuwd)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:33

De nep-Arie kun je prima mee door 1 deur... totdat je toevallig een andere mening hebt. Dan ineens zie je de échte mens achter de nep-Arie.
Ik denk dat een heleboel van wat jij beschrijft als "Hoe erg ze bedonderd zijn" toch wel te maken heeft met de mens nep-Arie.

EASP begon met als visie om rijpaarden en pony's te fokken voor sport maar dan met Shagya-bloed.
Maar dat is dus een visie van pak-em-beet 12 winters geleden.

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:44

What what whaaaaat? Er zijn nep-personen hier op Bokt? Iemand die zich voordoet als iemand anders?

Het is dus niet Karel die achter dat profiel zit? De Karel van het EASP?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:54

Dat is de nep-Arie :D

babybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:58

Oke en de Nep-arie is wel de echte Karel?