Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:44

Ik ben echt een merrie mens, alleen van volbloeden (engels en arabisch) kan ik nog wel eens een ruin waarderen. Zo'n dametje met karakter, dat is mijn ding!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:45

erg leuk geschreven. Erg herkenbaar!!!

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:46

Ik was altijd een merrie mens haha, nu ik een ruin train ben ik misschien toch wel iets omgeslagen.
Maar toch blijft mijn arabische meid wel mn top 1 (:

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:50

geweldig artikel! _/-\o_ _O-
herken er wel wat in mijn merrie, die is ook Zwáár specifiek met wie ze wel en niet moet.
De eigenaar, ik en mijn instructeur kunnen er alles mee doen, anderen niet altijd :=

Qua stalhygiëne, denk ik dat ze een ruin is.. :=

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:52

Hier ook een merrie-mens. Heb sinds kort ook weer een ruin erbij en moet zeggen dat ik erg moest wennen aan hem. Hij is inderdaad een allemans vriend die graag in je broekzak kruipt, waar ik dus echt niet tegen kan. Verder een doetje eerste klas. Maar met 4 merries om zich heen moet hij toch stevig in zijn schoenen staan. Oiv hormonen zijn ze zo ineens heel knuffelig, om hem een paar dagen later weer alle hoeken van de wei te laten zien. Ha ha ... echte trut merries dus.

(Eerder alleen merries gehad en moet zeggen zonder ruin erbij weinig last van hengstigheid en dan zijn het echt super werkers)

(Nu ook nog wel hoor)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:58

Ik vind het niet zo eerlijk voor de mannen dat intacte vrouwen worden vergeleken met de gecastreerde variant bij de mannen -O- Hoe kunnen zij hun naam nu hoog houden op deze manier? Tsss...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:00

Citaat:
Maar het is algemeen bekend dat merries een hogere mate van hygiëne kennen dan ruinen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je moest mijn vetzak eens zien :')

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:02

Nou en anders de mijne, wat een smeerzak is dat.

Leuk stuk verder.

maralyn

Re: Vijftien redenen waarom merries beter zijn dan ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:08

Ik was altijd een ruinen meisje. Ruinen of hengsten....

Mijn merrie, vraagt heeeeel veel geduld van me. EN kan miepen om niks!
Ook waar ze 100 x langs gaat, (groene deur) en er hoeft maar 1 vlek op te zitten, is het mis.
Mijn merrie, moet je echt aan het werk houden.
"Nee" Is geen optie. "Dat mag niet, dit is de reden" eerder wel.
Mijn heerlijke hengstige merrie, trekt niet super veel aan, aan mij, maar juist naar de ruinen. Wat krijg je dan, als het niet mag: Zie het woordje "Nee" Vervolgens er dubbel en dwars mij er van proberen te overtuigen dat mannen lekker zijn (zijn ze ook, menselijke mannen) en mij, als vrouw, er af proberen te krijgen. Wederom mislukt, waardoor de "merrie" chagrijnig, door de bak blijft wandelen.

Maar ze is wel zo. Gebeurt er iets, en gaat ze er vandoor. Teugels vooral NIET aantrekken, maar laat maar vieren, en op je kont zitten. Ze wordt vanzelf moe, en komt dan terug.

Ze is vooral gek op mijn vriend. Best logisch, hij is een man.

Maar.....

Ik zou haar voor geen goud in willen ruilen voor een ruin.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:12

Geweldig en zó herkenbaar als ik kijk naar mijn ruin en de merrie van een vriendin. Echt precies het toonvoorbeeld van de ruin die hier beschreven word(anderen pesten, overal aan knabbelen, trekken enz) en de merrie :')

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:15

Ik weet niet maar mijn ruin en merrie moeten dan ruilen van geslacht? Want wat ik lees is toch per paard nog steeds verschillend. Mijn merrie knuffelt graag, is lomp, plast en poept waar het haar uit komt, waar mijn ruin netjes in een hoek poept en ook knuffelt en niet zo lomp is. Is het ook niet ras afhankelijk misschien dan? Want mijn ruin is een warmbloed en mijn merrie een kruising met koudbloed ofzo? Zeker niet alles herkenbaar. Mijn andere merrie is een kleine muis en een schat van een dier maar net zo vies enz en houdt ook van een knuffel. Mijn kleine ruin is ook knuffel en schoner dan zij?? Mmm...

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:24

Ik vind merries en ruinen leuk. Je hebt ook ruinen die zich als een pismerrie gedragen. Dussssss......

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:27

moet ik nu een te ver gecastreerde ruin hebben?

1. Noem het evolutie, maar merries lijken een grotere mate van zelfbehoud te hebben. De kans dat een merrie in blinde paniek in een sloot terecht komt is iets kleiner dan voor een ruin. Dit betekent dat wanneer een merrie er vandoor gaat voor een tractor je, zolang je jezelf goed vasthoudt en laaghangende takken en obstakels ontwijkt in het proces, veilig bent. daar hoef ik niet bang voor te zijn, hooguit voor noodremmen

2. Voor dezelfde redenen zijn merries minder geneigd een balk te raken bij het springen en zouden zij eerder weigeren dan over een sprong vliegen waarbij zij de afstand niet halen en een gevaarlijke landing riskeren. Bonus. dit doet hij nu wel

3. Op dezelfde basis zou een merrie ook, houd de vingers gekruist, aanvallers in de weide uit de weg gaan, in plaats van te proberen een vriendschap te sluiten of hen te irriteren met goed bedoelde pesterijen zoals ruinen doen. En wie wil er nou geen lagere dierenartskosten? jep hij jaagt ook iedereen weg of kroelt er mee

4. Het trainen van een merrie leert je dat je, in eerste instantie, veel beter iets aardig kunt vragen in plaats van er vanuit gaan dat je krijgt wat je eist. Een belangrijke les die je kunt gebruiken in alle aspecten van het leven ik hoef het niet te brut te proberen vragen .

5. Het trainen van een merrie zorgt ook voor een tienvoudige verbetering van je onderhandelingsvaardigheden, waardoor een hele nieuwe wereld voor je open zal gaan aan carrière mogelijkheden: van mediator tot vredes gezant bij de Verenigde Naties.

6. We zeggen niet dat ze nooit in de viezigheid rollen of dat alle hopen mest perfect gestapeld zullen worden in een hoek van de stal. Maar het is algemeen bekend dat merries een hogere mate van hygiëne kennen dan ruinen.
hij is absoluut niet vaak smerig

7. Vanzelfsprekend kun je ook geen veulen fokken uit je favoriete ruin. :(

8. Je kunt een merrie uitrusten met roze bandages en een Swarovski frontriem, zonder dat je anderen er steeds aan moet herinneren dat je een merrie hebt, en geen ruin. kan altijd hij staat erom bekend dat hij een halve merrie is

9. Merries zijn over het algemeen scherper en slimmer dan ruinen. Dit is ook vaak het geval bij andere diersoorten, zoals de mens. (Ja, hier op Bokt is 90% vrouw. En nee, natuurlijk zijn we niet bevooroordeeld.)
hij is erg slim, weet altijd de box van zich zelf + andere open te maken

10. Merries zijn minder geneigd je onder te kwijlen wanneer je aankomt op stal in vergelijking met ruinen. (We geven toe, dit kan mogelijk komen omdat ze te druk zijn met zuur kijken en de oren in de nek te leggen) uhhh

11. Merries zullen ook niet aan de rits van je vest zitten of de tanden zetten in je nieuwe waterproof jas om zichzelf te vermaken. Ze hebben een duidelijk gevoel van persoonlijke ruimte - en ze vragen beleefd of je dit wilt onthouden. uhhh

12. Er wordt gezegd dat merries opwaarts kunnen lopen op twee manieren. Dat noemen we pas balans en lenigheid!
_/-\o_

13. Ruinen zijn over het algemeen meer in voor een knuffel. Merries laten je harder werken voor iedere vorm van affectie. Het is alsof je een kat met een hond vergelijkt. Ruinen zijn allemans vrienden, waarbij merries meer selectief zijn en hun eigenaren speciaal laten voelen. hij is selectief met eten maar niet voor knuffels

14. Wanneer we een euro kregen voor iedere keer dat wij een ruiter hoorden zeggen: "Wanneer je een goede merrie treft, gaan ze voor je door het vuur." zouden we inmiddels miljonair zijn. _/-\o_

15. Merries nemen de taak op zich om alle ruinen op stal in toom te houden. Wanneer je een ruin de leiding zou laten nemen, zou het een complete chaos worden.nou, hij staat met 3 andere merries in een unit en hij heeft overduidelijk de leiding

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:27

Leuk geschreven, klopt voor een groot deel vast op vele uitzonderingen na.
Herken de dingen die ze er in schrijven over ruinen wel ja.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:35

Ik ben toch erg blij met mijn ritsenbijtende knuffelruin :D
Hiervoor een merrie gehad en dat was ook een ontzettend braaf en liefpaardje, soms wel wat nukkiger tegen andere paarden, maar mijn ruin kan ook behoorlijk dominant zijn.

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:36

Haha leuk geschreven! Toch blijf ik bij mijn leuke ruinen :+

NobiBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:39

Ik lees overal 'mijn merrie is een ruin vrees ik'

Ik vrees dat mijn favoriete ruin een merrie is.... *\o/*

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:41

Raar he, dat TS een merrie heeft :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:41

Ik herken er bijna helemaal niets van...
Niet van het zelfbehoud, niet van het aanvallen uit de weg gaan in de wei en ook niet van het schoon zijn op stal.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:45

Koper schreef:
Alle (vermeende) nadelen van mijn ruin ten spijt: hij zal nooit naar hengstigemerriepis ruiken. Dát is voor mij toch wel een heel belangrijke reden om nooit een merrie te willen hebben.

Zó vies, ben blij dat mijn merrie net weer hengstig-af is :x

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:47

Hier een echte knuffelmerrie die lekker in de stront ligt hoor. :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:52

Komt behoorlijk overeen! Zie het inderdaad nog niet gebeuren dat mijn jongste ruin de leiding in de kudde overneemt, dat wordt chaos :')
Al is onze merrie geen pismerrie; zij is hier 'oma' (ook al wordt ze pas 14)

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:55

Tammy_ schreef:
nou, ik verkies mijn verwijfde ruin toch boven een merrie hoor :Y)

ik ook als ik dit zo lees is mijn 'man' toch vrouwelijker dan ik dacht :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:08

Wat een onzin.

Whisky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:16

Leuk geschreven. Ik herken ook aardig wat punten. :)