Suzanne F. schreef:wph1 schreef:Ik vind dat talent niet te koop is daarmee bedoel ik dat het niet zo is als je een paard/pony koopt die al Z gelopen heeft het ook met jou doet.
Dat ligt wel aan jou rijkunsten en hoe je ermee geholpen wordt.
Nee talent is niet te koop maar succes wel.
En daarom is er in de paardensport ook meer jaloezie dan bij het schaatsen bijvoorbeeld. Iedereen heeft hetzelfde pak en dezelfde schaatsen en daarom is de sport eerlijker.
Door een heel goed paard te kopen, veel les te nemen en de trainingsomstandigheden optimaal te maken, kan je succes in de paardensport kopen. En daar komt ook een groot stuk jaloezie vandaan. Met veel geld kan je dus veel bereiken in de paardensport. En nee, dat is niet eerlijk, dat klopt. Maar het is wel zo.
Dat klopt helemaal en je kunt er voor kiezen je daar heel druk om te maken of je kunt ervoor kiezen het te accepteren en je eigen ding zo goed mogelijk te doen. Dat is het wat mij betreft.
Ik voel me erg prettig met het laatste en kan het iedereen aanbevelen. Jaloezie geeft frustratie en ergernis en daar is nog nooit iemand beter van geworden.

.
) niet had maar ook eens een keer naar wat ik al wel had.