Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:SaraJoyce schreef:Beetje kinderachtig om dat te zeggen, ken genoeg oudere mensen om me heen die er net zo over denken als ik, met een hele hoop levenservaring. Maar goed, ook hier ga ik niet in mee, ik ga gewoon doen waarvan ik denk dat het goed is en jullie mening daarover anders is prima, maar dan hoef je niet dit soort dingen te gaan zeggen. Over ouder en levenservaring gesproken..
Laat ik het anders formuleren. Ik vind je onroerend naief. En daar is leeftijd/levenservaring idd geen belemmering in.
alleen denk ik niet dat je aan de hand van deze paar posts kan weten hoe ik ben en wat ik weet en wat mij tot deze mening heeft gevormd, dus het lijkt me wat voorbarig om daar uitspraken over te doen, maar goed alweer is dat alleen mijn mening. En dat weet ik andersom net zo goed van jou niet, maar daarom doe ik daar dan ook geen uitspraken over. 

SaraJoyce schreef:Omdat geen enkel zichzelf respecterende professional dit zou zeggen aan de hand van een facebookpagina/internet en als je geen professional bent lijkt me dit al helemaal een beetje kort door de bocht (maar dat zou ik van deze persoon niet weten).
Cassidy schreef:SaraJoyce schreef:Dat begrijp ik, maar dat ze het nu extra onder de aandacht brengen, je begrijpt me heus wel.
Ze brengen het al jaren onder de aandacht. Het probleem los je er niet mee op. Eens in de zoveel tijd komt er een noodkreet op Bokt of op Facebook en zorgt misschien voor 2000 Euro aan donaties. Hoe lang ga je daarmee toekomen?
upendo schreef:Cassidy schreef:Menige stichting draait daarop. Maar je moet grenzen kunnen stellen en ik krijg de indruk dat dit wat moeilijk is.
Klopt. Maar de meeste stichtingen hebben toch openheid over zaken en dat ontbreekt hier..

NathalietjeB schreef:maar ik vind dit net zo iets als alsmaar honden etc vanuit t buitenland naar nederland halen terwijl asiels in nl vol zitten met honden...
daar werd flink gedokt voor een aantal kneusjes... ( en ook voor de niet-kneusjes... )Jolliegirl schreef:Probleem is simpel op te lossen : Weg met die paarden.
Waarom altijd maar alles redden en opknappen...
Waarom altijd maar blijven fokken... en door en door en door...
Geen geld meer? Ach dan pleuren we ze toch op straat?
Kap toch met die onzin..
Als men nou net zoveel paarden als koeien zou slachten, zonder hiervoor bewust te fokken..
Ben je van dit hele gezeik af! Maarja.. Dat is weer ''zielug'' in de ogen van de mensen.......... want het is een PAARD....
En zeker daar in Spanje en Portugal waar ze nog met enige regelmaat met paarden omgaan alsof het een zak straatvuil is....
En een wachtrij bij de slachthuizen? In spanje? Laat me niet lachen... er zijn daar 100derden slachterijen die paarden slachten....
Cassidy schreef:Verdiep je eens in wat Brooke doet. Ze bieden gratis geneeskundige hulp aan paarden ter plekke en opleidingen aan hoefsmeden. Ze geven voorlichting aan de eigenaren over wondverzorging en gezonde voeding voor de paarden en de ezels. Ze verbeteren de gezondheid van de paarden waardoor deze langer en beter hun werk kunnen doen, waardoor de eigenaren langer met hun dieren toekunnen. Een dier dat langer meekan is een financiele besparing voor de eigenaar, en door te zorgen voor het dier zorg je indirect ook voor de eigenaar die met zijn gezin aan dat paard vasthangt. Een paard voor een koets die er goed uitziet, zorgt voor toeristen die liever deze koets nemen dan in een koets te stappen die getrokken wordt door een graatmager paard. Dus weer, profijt voor de eigenaar omdat die meer geld gaat verdienen omdat zijn dier er gezond uitziet.
Brooke koopt selectief dieren op en maken ze ter plekke af als het echt niet meer gaat. Er worden schaduwplekken gecreeerd zodat de dieren kunnen rusten, waterbakken geplaatst zodat de dieren kunnen drinken, en er wordt voorlichting gegeven over passend en correct tuig. En eens in de zoveel tijd een gloednieuw tuig verloot aan winnaars van onderlinge wedstrijden voor het best verzorgde paard.
Door hulp te geven aan de dieren help je indirect de mensen. En verbeterd het welzijn van de ezels en paarden.
Brooke maakt gebruik van dezelfde media als de Stichting Paarden in Nood Spanje, en nog een beetje meer. Zoals radio, TV, mailings, nieuwsbrieven. Brooke is transparant, ik krijg regelmatig financiele overzichten wat er is opgehaald, en waar het aan is besteed. Eens in de zoveel tijd een hulpkreet van Paarden in Nood Spanje, een blijkbaar bodemloze put waar oneindig veel geld ingegooid kan worden zonder dat iemand enige notie heeft waar dat uiteindelijk beland, is niet transparant.
http://www.youtube.com/watch?v=Om1u6iuR1zo
http://www.youtube.com/watch?v=QGjhnhYXuGo
Ik ben overigens niet degene geweest die het initieel over hoarding had. Maar nu het woord is gevallen kan ik daar een heel eind in meegaan.
upendo schreef:Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik moest leven van donaties en vrijwilligers.
Kostolany schreef:We willen wel maar kunnen niet alles en steeds geld blijven stoppen in een bodemloze put..tja dat is lastig...voor iedereen. JE eigen zaken gaan toch voor.