Paarden ingeslapen na overstromen stallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:01

Jannepauli hoe zie je dat voor je? Transportkosten voor 4 paarden bekostigen naar een plek honderden kilometers verderop? Als je geen cent te makken hebt?

Er zullen best oplossingen zijn maar dan moet er ook geld zijn.

Jannepauli

Re: Paarden ingeslapen na overstromen stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:59

Tja.. ik wil wel droog brood eten als het om mijn paarden gaat..
Dat maakt mij niet beter hoor, wel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:00

Tja en wat nou als eigenaal al droog brood eet? Dan blijft er niet veel meer over.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:36

Jannepauli schreef:

Dat je deze uitspraken doet maakt je idd anders maar of dat nou zo positief is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:55

Yvank_ schreef:
Tja en wat nou als eigenaal al droog brood eet? Dan blijft er niet veel meer over.

Bwa, de ramp is groots, dat ontken ik niet, maar we hebben het hier wel over de UK in de 21ste eeuw.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:09

anneliesdj schreef:
geerke schreef:
Helemaal geen onnozele reactie....Engeland is vrij groot hoor,er was vast wel een oplossing te vinden.
Maar je moet wel willen.Deze vrouw heeft heel veel dingen afgewogen en ze in laten slapen.
Dat is haar goed recht....maar om nu te zeggen dat ze alles op alles heeft gezet om haar paarden te redden.Nee...Maar dat moet ze zelf weten,als je een paard van 14 al oud vind,dan heeft ze toch een andere gedachtengang dan ik heb. ;)

Dit is pas een onnozele reactie.
Wat weet jij over die vrouw en haar beslissing?
Hoelang ze erover heeft zitten tobben, wat er nog meer speelt achter de schermen, watvoor karakters en gebreken de paarden wellicht hebben gehad?
Misschien heeft ze heel Engeland wel 10x afgebeld om uiteindelijk jankend te besluiten dat ze écht écht niet anders kon.
Wat denk je wel niet, vanachter je pc'tje in je knusse woonkamer terwijl je paardje veilig warm en droog op stal staat. :r

verder alles goed met je???Met je kotssmiley?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:10

anneliesdj schreef:
Jannepauli schreef:

Dat je deze uitspraken doet maakt je idd anders maar of dat nou zo positief is.

volgens mij ben jij aan vakantie toe of heb je last van een giga hormonale cyclus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:11

Hey dames gaat het een beetje.
Geerke had je wijzer gedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:15

Dat was even off topic
Code rood voor gebieden rond de Thames was al bekend(!)
verder komt nu ook Cymru in beeld, was al tijdje zo maar nu eindelijk in het nieuws }:)
Ellende daar wordt steeds erger. Als het zo doorgaat is de Noordelijke helft ondergesneeuwd en de Zuidelijke helft ondergelopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:05

geerke schreef:
volgens mij ben jij aan vakantie toe of heb je last van een giga hormonale cyclus...

Nee ik houd er gewoon niet zo van als mensen die zelf alles lekker voor elkaar hebben denken te kunnen oordelen over een ander zijn situatie.
Alsof die paarden het enige zijn waar zij zich druk om heeft moeten maken, komop, er zijn belangrijker dieren in de wereld.
Enja, als je dan zegt dat zij niet wil en er niet alles aan gedaan heeft dan krijg je van mij een kotssmiley. Heeft niets met jou als persoon te maken hoor :)

Edit; ben trouwens ook wel aan vakantie toe ja, maar 't zit er niet in.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:26

Jannepauli schreef:

Ik denk dat ze dat zomaar al wel doet na de zoveelste overstroming en alle kosten die daar bij gekomen zijn. Ik weet niet hoe het met jouw geldboom zit maar die van mij groeit echt niet zo hard dat ik , om te beginnen, voor 20 duizend pond mijn stallen op kan knappen en daarnaast de hypotheek nog kan bekostigen en mijn kinderen kan onderhouden. Ik weet niet of ze ook nog een gezin heeft maar zou dat zo zijn, dan kan ik me voorstellen dat ze die op de eerste plek zet in geval van nood. En de nood is hier echt wel hoog volgens mij.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 17:51

Wou ik ook net zeggen.
Ik wil ook best een tijd droog brood eten als het gaat om welzijn van mijn kinderen (ja die komen toch echt wel op de eerste plaats) of mijn dieren waarvoor ik de verantwoordelijkheid heb opgenomen.

Maar hier spelen waarschijnlijk meerdere dingen ...
Stallen onder water, dat zou al 20 000 pond gaan kosten.
Wat met al het voeder, denk maar aan voorraad hooi die naar de knoppen is.
Stro kletsnat, noem maar op.
Paarden kunnen ook maar X-tijd in het water blijven staan, ze kunnen niet eens gaan liggen.
Maar wat met het woonhuis ?
Alles staat onder water.
Denk maar aan alle herstellingswerken, nieuwe koelkast, nieuwe diepvriezer, nieuwe kasten als ze uit mekaar gaan vallen na het opdrogen *zucht*
Hier komt echt wel meer bij kijken.
Tel daarbij nog eens het stalgeld wat ze (moest ze opvang gaan vinden voor 4 paarden) moet betalen, want hoe goed bedoeld, niemand gaat 4 paarden maanden lang gratis onderdak bieden.
Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat deze vrouw misschien echt geen kant op kon.
Zowel qua opvang, emotioneel als financieel ...
Het is niet de eerste keer dat haar dit overkomt.
In sommige gevallen is het dweilen met de kraan open, er komt gewoon geen einde aan.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:05

Hier kost een paard in laten slapen best veel geld... had ze dat dan wel? Voor 4 paarden loopt dat al in de honderden euro's kan je ook besteden aan nog een maand voer en dan op zoek naar een alternatief?
Nood oproep op de div. paarden forums.. is dat gedaan, de paarden weggeven, en zo kan ik nog wel meer bedenken om een gezond paard niet te laten inslapen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:48

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:14

Ja, het gaat natuurlijk niet om 10 cm water ...
Dus de zaak is in sommige gevallen echt ernstig.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:16

ik denk dat ik het nu iets beter begrijp....maar goed,het water staat niet meteen zo hoog.Het is geen tsunami.Maar nu begrijp ik wel de kosten om het weer in orde te krijgen.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:26

Maar als het water begint te stijgen, kan het ook vaak heel snel gaan.
Zo snel dat er al rap geen doorkomen meer aan is met een auto met trailer, of vrachtwagen.
Als je bv slaapt en het water komt op, is het al snel te laat voordat je het merkt.
Of als je op je werk bent, moet je eerst nog terug naar huis zien te geraken.
Vandaar dat veel boeren ook hun dieren hebben laten inslapen en die wat nog weg konden naar de slacht gebracht. Als ze al niet verdronken waren.
Hun hooi, stro en andere voorraden zijn ook allemaal doorweekt, dus voeder is ook schaars.
Voor een paardje kan je misschien nog voer voorzien met een bootje, maar een boerderij vol koeien, of varkens van voer voorzien is dan niet mogelijk.

TessavdSloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:29

Zijn de paarden bijna verdronken? Of een andere oorzaak van inslapen? Wie houd in vredesnaam nou paarden op een plek die er niet bestemd voor is O.o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:36

Wat ontzettend sneu dat je vier paarden moet laten inslapen door het hoge water. Ik kan me heel goed voorstellen dat al dat hoge water een financiele aderlating is, helemaal als je ook nog andere paarden op stal hebt van pensiongasten aan wie je ook geen service kunt bieden en die daarom weggaan, maar dat je eigen paarden op de aangegeven leeftijd niet meer te verhuizen zijn is natuurlijk complete larie. Ik bespeur eerder een controlefreak die de dieren niet uit handen durft te geven, en die de financiele gevolgen binnen de perken probeert te houden.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:39

TessavdSloot schreef:
Zijn de paarden bijna verdronken? Of een andere oorzaak van inslapen? Wie houd in vredesnaam nou paarden op een plek die er niet bestemd voor is O.o

ongeveer alle paardenbezitters!?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:51

Voor wie de ernst van de situatie in Engeland nog steeds niet begrijpen........en daarnaast wordt Engeland op dit moment geteisterd door een zware storm met orkaankrachten.

http://nos.nl/video/609874-waarschuwing ... eland.html

http://nos.nl/video/606774-overstroming ... eland.html

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... D_Uk%2B%2B

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1873123

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1873119

En ook in Nederland zijn vandaag boerderijen ontruimd vanwege de storm en het wassende water:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2720/Nie ... rden.dhtml

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:57

TessavdSloot schreef:

:o?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:14

zoutenootjes schreef:
Goof, ik wilde het niet zo neerzetten, maar ik denk het wel. Het is een stropop redenering. "Niemand kan de zorg overnemen', want niemand kan dat goed genoeg. De rest van de UK is met zijn allen niet goed genoeg. Zeg dan eerlijk dat je het niet kan betalen.
Ze mag het helemaal zelf weten. Er gaan wel meer, veel meer gezonde dieren naar de slacht. Maar zet er dan niet zulke redenen bij. Dat is wat mij hier stoort. Het is ook maar een mening.

Maar ze geeft toch ook eerlijk toe dat ze door de overstromingen financieel aan de grond zit?
Die mevrouw is echt alles kwijt!

En heeft die paarden in laten slapen om ze een weg in de handel te besparen.
De handel in Engeland en Ierland ligt op z'n gat, ik zie op Facebook niks anders voorbij komen als gedumpte paarden, sommige voor de lol gemarteld.
Tuurlijk zijn die paarden niet te oud, maar om nog een greintje kans te maken op de markt moeten ze jonger zijn.

Moet ze dan over een tijdje een bericht als dit voorbij zien komen, maar dan met haar eigen paarden: http://www.mayonews.ie/index.php?option ... &Itemid=46

Dan had iedereen geroepen dat ze dan maar haar verantwoording moet nemen en ze in laten slapen.

Ik heb net met open mond naar de BBC gekeken, wat een leed daar en ze zijn er voorlopig nog niet uit.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:31

Laten we gewoon voorop stellen dat er een rampsituatie zich afspeelt in Groot Brittannië. Dat je dan echt geen uitweg meer ziet, kan ik me ook nog heel goed voorstellen. Maar er bekruipt mij nog steeds een dubbel gevoel in haar verklaring. Ik kan niet oordelen, ik weet niet wat ze allemaal geprobeerd heeft en wellicht is de verslaggever van dit artikel nogal sumier geweest in het delen van de informatie. Ik vind de redenatie van de angst voor de verkeerde afloop als de paarden in de handel terecht waren gekomen nogal kortzichtig. Paarden in de handel doen, hoeft per definitie niet direct slecht af te lopen, zo doet ze het wel overkomen. En daar heb ik een dubbel gevoel bij.

Laten we allemaal maar een gebedje doen en hopen dat de waterkraan boven GB keertje dicht gaat. Vreselijk hoor.