KWPN hengst Bon Bravour naar Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:06

Anoeska27 schreef:
Janine1990 schreef:
Oooh dat heb ik niet meegekregen :)

Goed, als ik het zo wat lees is Tom redelijk trots en is het allemaal in goed overleg gegaan. Ze zijn immers beide IPS ruiters.

Maar ik baal wel en Tom trouwens ook als ik het goed tussen de regels door lees. Ik verwacht een Bon Bravour en had gehoopt hem dit jaar weer in de ring te zien. En dat gaat nu dus niet gebeuren.

Anky gaat beide paarden richting GP rijden. En met name Bon Bravour zijn totaal nog geen wedstrijdplannen mee, dus wellicht neemt Tom hem dadelijk gewoon weer over :)

Vergeet niet dat hij een beroepsruiter is, hij zal ook weer voor een jonge hengsten seizoen staan. Grote kans dat dat ook een rol speelt in deze beslissing.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: KWPN hengst Bon Bravour naar Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:30

Ben alleen bang dat Anky een beetje over haar top heen is. Hoop dat die paarden nog een beetje heel naar buiten komen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:32

De laatste keer dat ik haar in de ring zag was ze beter dan ooit. Ik had zelfs kippenvel en dat heb ik nooit eerder gehad bij haar. Maar ik vind wel dat zo'n hengst in de picture moet blijven en aangezien zij heeft aangegeven niet meer de ring in te willen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:40

Anoeska27 schreef:
De laatste keer dat ik haar in de ring zag was ze beter dan ooit. Ik had zelfs kippenvel en dat heb ik nooit eerder gehad bij haar. Maar ik vind wel dat zo'n hengst in de picture moet blijven en aangezien zij heeft aangegeven niet meer de ring in te willen...

Niet willen heeft ze niet gezegd... Ze heeft wel gezegd dat ze het alleen doet met een echte topper.
Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je alles hebt gewonnen dat er te winnen valt, je je even terug trekt met die woorden. Helemaal met twee kinderen.
En ik kan me ook voorstellen dat na een tijdje er weer van alles begint te kriebelen als je leerlingen zo fijn presteren.

Ben het wel met je eens dat zo'n hengst wel in de picture moet blijven!

Denk ook niet dat Anky over haar top heen is. Ik denk dat ze gewoon andere prioriteiten is gaan stellen nadat ze kinderen heeft gekregen. Iets dat volgens mij elke moeder gaat doen en iets dat in mijn ogen ook wel zo gezond is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:41

janderegelaa schreef:
Ben alleen bang dat Anky een beetje over haar top heen is. Hoop dat die paarden nog een beetje heel naar buiten komen.

Nou dat vind ik niet terecht. Anky is een topafrichtster met een schat aan kennis en ervaring.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:41

Anoeska27 schreef:

Dat is dan wel even geleden.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:16

Dus? Met de hoeveelheid ervaring die zij heeft verleert ze het echt niet als ze eens een poosje niet op concours gaat hoor.
Beetje flauw dit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:30

Ik denk dat ze vast gaan lopen in systeem Sjef. Heb een beetje hetzelfde gevoel als Janderegelaar.

Maar we zullen zien. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:37

Omdat dat systeem slechts goed was voor drie keer goud?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:05

horseyfries schreef:

Die 3 keer goud is geen graadmeter. De graadmeter is de hoeveelheid paarden waar je niets meer van hoort of die door de achterdeur verdwijnen. En dat zijn er daar -helaas- toch aardig wat.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 07:53

Dierwelzijn wordt steeds belangrijker, of je het nu leuk/terecht vindt of niet. Rollkur is in Zwitserland al verboden en ik denk dat er meer landen zullen volgen. Steeds meer mensen zullen straks terug grijpen op het oorspronkelijke systeem verwacht ik, het scala.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 07:56

janderegelaa schreef:
horseyfries schreef:

Die 3 keer goud is geen graadmeter. De graadmeter is de hoeveelheid paarden waar je niets meer van hoort of die door de achterdeur verdwijnen. En dat zijn er daar -helaas- toch aardig wat.

:') Ook Edward heeft geen 100% slagingskans met zijn paarden (verre van), dus vind dit echt grijpen naar niet steekhoudende argumenten.
Anky's paarden worden vrijwel allemaal erg oud, dat is volgens jou ook geen graadmeter?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:06

Edward en Anky rijden op zich vergelijkbaar systeem. Anky in de proeven correcter zelfs. Alleen paarden die het systeem geestelijk en lichamelijk aan kunnen worden er oud, dat waren er nu 2 inderdaad, want Prisco reed ze nog niet zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:13

Er worden hier wat vreemde dingen gezegd...
Als andere systemen beter werken dan gaat dat zichzelf uitselecteren doordat anderen olympisch goud e.d. gaan winnen..

Paarden die door de achterdeur verdwijnen waren op dat moment in dat systeem niet goed genoeg. Dan hadden ze maar anders getoond moeten worden..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:39

Dat zie je nu al gebeuren, dat er mensen die volgens het scala rijden steeds hoger gewaardeerd worden op internationale wedstrijden. En er is niks vreemds aan het feit dat dierwelzijn steeds belangrijker wordt en een verbod op rollkur in Zwitserland als eerste land, het is de waarheid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:48

Dat is ook niet wat ik als vreemd bestempel.. Maar dat er veel paarden door de achterdeur 'verdwenen' zijn vind ik niet steekhouden..

Overigens, het anders waarderen is nog steeds in eerste plaats een verantwoordelijkheid van het jurybeleid, en niet van de ruiters..

Dyanavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:57

pidoro schreef:
Sjef een paard niet klaar krijgen voor GP, laat mij niet lachen.
Ik ken sjef hij maakt hem of hij breekt hem.
Maar er is geen paard dat sjef niet aankan.

Als je een paard moet breken dan kan je hem niet aan ...
Dat een paard niet altijd aan je eissen voldoet,ok. Dan moet je op zoek naar een ander.
Maar een paard willen breken :(

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:37

Cer schreef:
Overigens, het anders waarderen is nog steeds in eerste plaats een verantwoordelijkheid van het jurybeleid, en niet van de ruiters..

Qua uitdelen van de gouden plakken ben ik het met je eens, maar dat is voor mijn gevoel wel aan het veranderen.
Het systeem waarmee je je paarden rijdt is echter wel de verantwoordelijkheid van de ruiter en ook de keuze van de ruiter.

Ik heb een paar paarden van Anky gezien die 'door die zogenaamde achterdeur afgeserveerd waren', oftewel; ongeschikt bevonden voor de sport zoals Anky die bedrijft en die niet meer normaal te rijden waren hoor, daar ben ik toen toch wel van geschrokken.
Blessuregevoelig en lastig zijn wel kreten die steeds opduiken als argument in die hoek voor mijn gevoel. Met alle respect; het is een hele kundige amazone, maar ik vraag me wel af hoe gezond de ambitie soms is achter de schermen.
Rollkur en LDR rijden vind ik naar om te zien, maar tot in hoeverre is bewezen dat het echt schadelijk is? Feit is wel dat het verboden wordt in een Europees land. Feit is dat dierwelzijn belangrijker wordt en dit een omstreden methode is en blijft. Daarom denk ik dat het op z'n retour is, en eerlijk: wat mij betreft heel graag. Ik zie Anky graag een proef rijden, maar als ik bij het losrijden ben geweest, dan heeft het zijn glans voor mij wel verloren.
Laatst bijgewerkt door Lante op 12-02-14 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:46

@Lante: tennisracketverhaal? of heb ik daar overgelezen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:50

Ja Lante eens, maar is dat niet met alles zo?
De enige die de macht hebben daar wat aan te doen, zijn de organisaties. De organisaties (in welke tak dan ook) hebben een soort van basisreglement waarin zij omschrijven wat ze verwachten van de paarden die in hun tak van sport gebruikt worden. Die organisaties schenden hun eigen regels nogal eens. Aan de andere kant, net wat jij al aangeeft, hoe meet je bepaalde dingen?

De ruiters/trainers zijn toch een beetje 'knullige werknemers' die hun geld 'moeten' verdienen en zich daardoor dus moeten conformeren naar de trend...

Overigens, dierenwelzijnsorganisaties heb ik ook niet een heel hoge pet van op hoor :n

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:55

Waar gaat het nu toch over.. Jullie praten over rollkur en welke methode goed of slecht is, terwijl dot artikel er alleen over gaat dat Anky een nieuw paard op stal heeft staan die zij verder gaat rijden. Dus kunnen we het daar niet bij houden en gewoon blij voor haar zijn ipv de discussie over haar manier van rijden goed of slecht is?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:56

sympie schreef:
@Lante: tennisracketverhaal? of heb ik daar overgelezen?

Ben ik ik tegen gekomen in een ander topic. Als je even de zoekfunctie gebruikt vindt je het vast wel. Ik zal niet degene zijn die dit soort praatjes verspreid... Ik dacht dat ik het hier gelezen had, vandaar dat ik het aanhaalde. Foutje.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:58

HorseTimeXL schreef:
Waar gaat het nu toch over.. Jullie praten over rollkur en welke methode goed of slecht is, terwijl dot artikel er alleen over gaat dat Anky een nieuw paard op stal heeft staan die zij verder gaat rijden. Dus kunnen we het daar niet bij houden en gewoon blij voor haar zijn ipv de discussie over haar manier van rijden goed of slecht is?

O, men mag hier alleen roepen: 'wat leuk'?
De hoop wordt uitgesproken dat dit paard (inmiddels 'deze paarden') het systeem aan kunnen. Niks mis mee lijkt mij. ;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:22

Nog even een vraagje...Edward Gal past toch ook de "Anky-methode" toe en heb het idee dat hij elk paard tot een hoog niveau kan brengen, waar ligt dat dan aan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:40

Leuk hoor, dat rollkur is verboden, maar volgens de fei is ldr heel iets anders... Dat mag waarschijnlijk nog wel in zwitserland.