Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Silly1972 schreef:NatasjavE schreef:Je betaald per twee jaar iets van 100 euro voor het ruiterbewijs. Maar daar zit ook een ongevallen verzekering bij.
Ik betaal 35 euro per 2 jaar, en er zit inderdaad verzekering bij, maar daar schijn je weinig aan te hebben
mrie schreef:HorseTopShop schreef:Ik betaal al met mijn ruiterbewijs voor het onderhoud van de ruiterpaden. En dat terwijl we hier niet eens ruiterpaden hebben.
Hier zijn 2 bossen en beide zijn verboden te betreden met paard...
Ik snap niks van dat ruiterbewijs, dus kun je me nog eens uitleggen hoezo je dan ook voor onderhoud van ruiterpaden betaald? Is dat dan eenmalig of hoe werkt dit. Aan welke instantie betaal je en hoe komt dat geld dan uiteindelijk terug in een fijn ruiterpad?
Uiteindelijk, als je betaald aan natuurmonumenten of staatsbosbeheer of wat dan ook. Wij mogen wel betalen, zij bepalen waar het aan uit gegeven wordt en wij mogen daarover knorren.
Ik meen gelezen te hebben dat staatbosbeheer ook mtb-ers wil gaan laten betalen. We wordt hier wel geknord dat dan "iedereen moet gaan betalen" maar is er ook iemand zo bijdehand geweest om na te gaan of die plannen er ook zijn?
Als het terrein waar je rijd niet van staatsbosbeheer is dan is dit topic voor jou NIET VAN TOEPASSING!
Citaat:Waarom een Ruiter- of Koetsiersbewijs?
Paardrijden is een mooie sport. Maar er komt veel bij kijken. Het paard is een levend wezen en met leren rijden of mennen alleen bent u er niet! Hoe en waarom reageert een paard op vreemde situaties en voorwerpen. Waarom mag hij wel gras eten maar geen takken. Hij loopt raar, stelt hij zich aan of is er iets aan de hand? Hoe verzorg ik het zadel of het tuig en hoe weet ik of het goed past.
Op deze en vele andere vragen leert u het antwoord geven als u de theorie voor het Ruiter- en Koetsiersbewijs bestudeert. Daarnaast wordt er natuurlijk extra aandacht geschonken aan het rijden op zich, en het rijden in het verkeer. Te paard of met een rijtuig behoort u immers ook tot de verkeersdeelnemers.
Aan het Ruiter- en Koetsiersbewijs is een WA-verzekering gekoppeld (zie ook onder SRR-Aktueel - verzekeringen). Tevens bent u lid van de KNHS-recreatiesport, waarmee u bijdraagt aan het openhouden van natuurgebieden voor ruiters en menners.
Silly1972 schreef:NatasjavE schreef:Je betaald per twee jaar iets van 100 euro voor het ruiterbewijs. Maar daar zit ook een ongevallen verzekering bij.
Ik betaal 35 euro per 2 jaar, en er zit inderdaad verzekering bij, maar daar schijn je weinig aan te hebben
manic schreef:Ik heb niet zo een probleem met een bijdrage per jaar. Kunnen ze bij de KNHS vast wel voor me afdragen van het startkaart geld wat ik betaal voor een paard waar ik 1x per jaar mee start
Als er dan toch een bijdrage geheven gaat worden, vind ik wel dat je dan ook gewoon overal moet kunnen rijden. Dus niet een penning voor de waterleidingsduinen (inclusief verplicht ruiterbewijs!!), een andere voor de soesterduinen en weer een andere voor weer een ander gebied. 1 penning per jaar voor overal a een eurootje of 50 vind ik best acceptabel, maar dan ook echt de ruiterpaden onderhouden, in ieder gebied kunnen rijden en stoppen met dat gezever over een verplicht ruiterbewijs voor mensen die al 30 jaar op een paard zitten.
meggiemeg schreef:Vraag me 1 ding nu af, nu ik meerdere reacties lees dat er best wel wat mensen zijn die geen problemen hebben met betalen voor het gebruik mogen maken van ruiterpaden.
Denken jullie niet dat het vele malen drukker gaat worden als deze paden beter onderhouden worden (als dit er dan tegenover staat...) omdat de mtb-ers dit ook snel ontdekken en de wandelaars?
) moet. Nou is er bij ons ook een hele mooie route voor MTB'ers, die heb je natuurlijk niet overal.. Tendance schreef:Ik zeg: We laten een OV-kaart maken, die voor het bos geld. Je moet je kaart mee hebben anders gaat de slagboom niet open.
Opladen kan via internet en je hebt de oplossing!
meggiemeg schreef:Vraag me 1 ding nu af, nu ik meerdere reacties lees dat er best wel wat mensen zijn die geen problemen hebben met betalen voor het gebruik mogen maken van ruiterpaden.
Denken jullie niet dat het vele malen drukker gaat worden als deze paden beter onderhouden worden (als dit er dan tegenover staat...) omdat de mtb-ers dit ook snel ontdekken en de wandelaars?
lisaislisa schreef:Tendance schreef:Ik zeg: We laten een OV-kaart maken, die voor het bos geld. Je moet je kaart mee hebben anders gaat de slagboom niet open.
Opladen kan via internet en je hebt de oplossing!
Haha![]()
Hoe gaan ze dat dan doen, overal slagbomen neerzetten? ik weet namelijk wel tien plekken waar je het bos binnen kunt komen..

Dus ik rijd altijd op de openbare weg, waarvan er een aantal door natuurgebieden van SBB lopen. En eigenlijk wil ik daar best een bijdrage aan leveren, als gebruiker van het natuurgebied
Maar alleen als iedereen dat doet, dus ook wandelaars, fietsers, automobilisten, MTB'ers etc. Gewoon een vaste prijs voor iedereen om gebruik te maken van het gebied.