Amaris schreef:SAKKIA schreef:Omdat Wakker Dier dit soort dingen aangrijpt voor gratis publiciteit![]()
Het is al jaren bekend dat sommige stallen niet veilig zijn als er brand uitbreekt, maar blijkbaar moet er bij Wakker Dier ook eerst iets vreselijks gebeuren, voordat ze dit gaan rondbazuinen.
Ze springen er direct bovenop, hebben 1 of 2 dagen aandacht en doen vervolgens echt helemaal niks
Dat vind ik een vreemde gedachtengang... natuurlijk springt een organisatie ergens op in als er iets gebeurd.
Als er ergens ter wereld een ramp gebeurd dan springt Artsen zonder Grenzen daar ook op in. En zie je ineens giro 555 en samenwerkende hulporganisaties tevoorschijn springen.
Wilt dat dan zeggen dat zij ook die ramp voor gratis publiciteit aangrijpen?
Ik ben geen directe supporter van Wakker Dier, maar om dit soort rampen aan te grijpen om nog eens te zeggen dat er toch echt iets mis is in de wetgeving: mijn zegen hebben ze.
Dat is een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk.
op het moment dat er een ramp gebeurd, zie je de samenwerkende hulporganisaties idd op TV komen. Zonder geld geen noodhulp immers.
Mijn ervaring is dat Wakker Dier maar een beetje ongenuanceerd in het rond roeptoeterd over aanpassing van wetgeving (wat overigens al gebeurd, maar dit geldt alleen voor nieuwbouw stallen). Er wordt op mensen hun emotie gespeeld, zonder dat er volledige info is. Misschien voldeed deze stal wel aan de nieuwste eisen op gebied van brandveiligheid.
Om over de boer zelf nog maar te zwijgen, die heeft geprobeerd zijn dieren te redden en moet dit misschien met zijn leven moet bekopen.