Anoniem schreef:jasmijn78 schreef:Aanleuning weet ik niet. De aanleuning is bij haar wel echt heel stil. Ik kan mij nooit zo druk maken over cm voor of achter de neuslijn en halswervels en zo. Als de aanleuning echt een valse knik was, dan kon ze echt niet zo'n proef neerzetten. Dus misschien niet volgens de lijnen van het boekje, maar wel functioneel. Ieder paard is anders qua bouw en beweging. Daarom valt er van iedere combi ook wel wat op te merken. Lijkt mij als jury op dit niveau ook geen gemakkelijke opgave.
Maar juist die valse knik is ontstaan door verkeerde training. Slofgebruik geeft zo'n valse knik. En dat vind ik eigenlijk dat men dat hoort mee te nemen in de beoordeling.
Ik vind Charlotte met Valegro echt geen verkeerde combinatie maar ook ik mis de lichtheid in de proef. Niet dat de aanleuning zwaar is maar gewoon, het geheel is te zwaarmoedig. Valegro heeft wel enorm veel power. Dat zeker wel maar ik wordt door deze combinatie niet geraakt zoals dat bijv, bij Edward wel het geval is. En het verschil tussen Edward en Charlotte is gewoon te groot.
Ik vind het nogal wat om hier te stellen dat Valegro op een verkeerde manier getraind is. De jury moet dus gaan gokken of een paard thuis met slof is getraind en daar dan punten voor af gaan trekken?