Paard veroorzaakt zeven kilometer file op A28

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Paard veroorzaakt zeven kilometer file op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:42

Ik hoorde het! Dat is hier heeeel erg dichtbij. Ben benieuwd of ik ze ken. Gelukkig alles goed afgelopen

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:53

Djini schreef:
Deijs schreef:
En daarom moet het ecoduct bij ons hier in Hulshorst open, veel veiliger als dat gezeik met die viaduct

Amen. Dan is dat ecoduct tenminste nog ergens goed voor. :)*

En bij de Klarenweg en evt. andere viaducten moet gewoon een veilige afscherming tussen het pad en de snelweg komen. Ik ben altijd al "bang" dat er daar een keer iets gebeurt, en het zou mij niet verbazen als deze paarden daar de weg op zijn gelopen.

Precies ;) en je hebt vaak gezeur van toeterende vrachtwagens/auto's als je erover heen rijdt of drammerige auto's die achter je aan rijden op het viaduct. Ughh!! -O-

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:57

Bizar ik reed daar op die weg rond 2 uur dus net er voor! Fijn dat alles goedgekomen is met het paard!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:58

Apart ... Ik ken helemaal geen ruiterpaden naast de snelweg tussen Harderwijk en Ermelo .... ;)

Toch benieuwd wat er nou gebeurd is en waar paard(en) vandaan kwam(en) .... :j

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:00

Mijn collega belde mij in paniek op wat hij moest doen :+ hij is samen met een andere man Midden op de snelweg gaan rijden met alarmlichten aan en een ander persoon is voor de paarden gaan rijden.

Het waren er idd 2, 1 ging de andere kant weer op.

Gelukkig is het goed afgelopen, ook met de ruiters blijkbaar :) het lijkt mij je ergste nachtmerrie; je paard op de snelweg brr

Edit; die groene Seat is mijn collega haha wat leuk
Laatst bijgewerkt door Liess__ op 24-01-14 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:00

simodi schreef:
Apart ... Ik ken helemaal geen ruiterpaden naast de snelweg tussen Harderwijk en Ermelo .... ;)

Toch benieuwd wat er nou gebeurd is en waar paard(en) vandaan kwam(en) .... :j

Hulshorst en Nunspeet wel! Wij moeten de snelweg over/ onder om naar het bos te gaan.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:01

Mijn ouders reden er ook, reden langs het donkere paard.
Die schrokken zich kapot.

Fijn dat alles oke is.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:02

Hulshorst en Nunspeet liggen niet tussen Harderwijk en Ermelo (waar het paard blijkbaar liep), maar een heel eind verder richting Zwolle! ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:02

Ik hoorde dat hij vanaf Harderwijk richting zeewolde ging? Bedoelen ze dan dat bij Harderwijk, of Zeewolde afslag bij Nijkerk? :)

Hulshorst en Nunspeet ligt juist richting zwolle.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:10

Op de video lijkt het alsof de paarden bij het viaduct bij de Hof van Hulshorst lopen. Dat is ter hoogte van Hulshorst/Hierden. Tussen Harderwijk en Nunspeet.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:11

Pfff dat zal inderdaad schrikken zijn geweest! Zowel voor eigenaren als voor automobilisten.
Gelukkig geen gewonden gevallen!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:28

Het filmpje is bij Hulshorst opgenomen.. dus grote kans dat ze bij het viaduct waar ze over moesten (hulshorst) naar beneden zijn gegaan of daar een pad hebben genomen(na het spoor) wat tegen de snelweg aangrensd zonder hekken, toevallig gister nog gelopen.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:31

Dit lees ik net op facebook: Dat zijn dan de paarden die ik tegen kwam denk ik. Ging 15:15 naar de zandverstuiving en kwam 2 meiden ,met ieder een paard, tegen bij dat wildrooster net na t viaduct.. Volgens mij waren ze daar bang voor want ze waren behoorlijk aan t bokken!

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:38

ieuw wat eng...

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:19

*knip*

Simodi: stiekem even je profiel gespiekt: PRACHTIGE PAARDEN heb je!!
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-01-14 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reclame verwijderd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:36

ellenimar schreef:
Simodi: stiekem even je profiel gespiekt: PRACHTIGE PAARDEN heb je!!

Thanx! :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:45

Vroeger ook veel in Nunspeet en omgeving gereden en toen der tijd waren er zat plaatsen waar een paard zo de snelweg op kon. Gelukkig zijn de eigenaren en paarden ongedeerd! Wat een nachtmerrie.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:58

Sammyoo schreef:
Over het algemeen lopen ruiterpaden niet vlak langs de snelweg. Het paard zal een aardig stuk zonder ruiter hebben gelopen. Als je paard aan de kletter gaat en je bent niet in staat om te voorkomen dat hij de snelweg op rent, hoor je nog niet buiten te rijden. Kom op, na de eerste schrik trek je je paard toch om, dat kan ik zelfs.

Ik vind dit een wat vreemde reactie. Iedereen kan toch een keer van zijn paard vallen, dat overkomt de beste ruiters en heeft zeker niets te maken met wel of niet capabel zijn om op buitenrit te gaan.

Fijn dat de paarden ongedeerd zijn gebleven, hoop dat de ruiters net zoveel geluk hadden.[/quote]

Percy, als je de reacties leest in het eerder door mij aangehaalde topic, snap je misschien waarom ik de link maak. Wellicht had ik een ;) moeten plaatsen. Want, hoewel het in dat topic wordt gebagatalliseerd, zitten er grote risico's aan als je van je paard valt. En hoe fijn zou het zijn als er een veilig systeem wordt ontworpen om dat te voorkomen.[/quote]

Ik heb geen idee over welk topic je het hebt maar blijkbaar ben ik niet de enige die jouw reactie hier serieus interpreteert. Overigens zijn er echt wel situaties te bedenken waarbij je liever op de grond terecht komt dan verplicht mee moet liften met een op hol geslagen paard. Een paard wat echt op hol is, is levensgevaarlijk. Als ruiter kan je dan totaal geen invloed meer uitoefenen dus heeft het geen zin om er niet af te vallen, althans niet om ongelukken te voorkomen. Op hol slaan en er "gewoon" vandoor gaan zijn trouwens twee totaal verschillende dingen.

edit: het quoten loopt een beetje fout maar krijg het niet veranderd.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:11

Oke nu even het ECHTE VERHAAL !!!

1 van die paarden is van mij, op het filmpje is het die in de berm loopt.
Alle sterke verhalen van ruiter van het paard gevallen etc zijn NIET WAAR .

Ik was samen met een vriendin aan het rijden, zij had nog een vriendin meegenomen en hier was het andere paard van.
Je moet bij ons wil je het bos in kunnen over de spoorweg overgang, dan 200 m verder over het viaduct.
Hier tussen, dus tussen de spoorweg en viaduct zit een stuk bos wat in de lengt van de snelweg licht van 100 m breed en 1 km lang, hier zit GEEN AFRASTERING tussen dat als er een paard los komt kan deze op de snelweg of spoorweg komen.
Nu was op de heen weg dat paard al in paniek geraakt op het viaduct en ging toen die op 1/3 was in volle galop naar de andere kant.
Verder niks aan de hand, een heerlijk rit gemaakt met zijn 3e van ongeveer 30 km.
Maar toen moesten we via het viaduct ook weer terug.
Ze durfte er niet op te blijven zitten, dus had gezegd dan ga je er naast lopen en zet je joun paard met zijn neus in de kont van mijn paard.
Mijn paard is BOMPROEF !!
Nu liep ik het viaduct op en die van haar draaide nog voor het viaduct om en wou in galop het bos weer in, ze kon hem net houden.
Toen ben ik om gedraaid en heb ik gezegd neem jij mijn paard maar dan neem ik die van jou aan de hand mee.
Zij nam MIJN PAARD aan de hand en hield rechts aan van het viaduct, ik er achter met die van HAAR, er stond een oude man op een fiets aan het einde van het viaduct, ongeveer 80 jaar oud.
Voordat we het viaduct op gingen was er ook nog een auto dus gebaard dat zij eerst mochten en wij zouden wachten en daarna zijden gaan.
De auto komt en de man blijft staan, dus wij denkend dat die wacht tot wij aan de andere kant zijn.
Nu zijn wij op 1/3 van het viaduct, en begint die vos (op het filmpje die op de weg loopt) in paniek te raken, hij wou hoe dan ook langs MIJN PAARD en zo snel mogelijk naar de overkant, ik kan hem scheef trekken, maar dan gebruik ik het hele viaduct en TOEN PLOTS was die oude mnr het viaduct op gefiets en al bijna bij mij, ik wist dat dit niet goed ging komen en dat het paard dwars over hem heen zou gaan.
Ik kon kiezen, of dwars over die man heen en hij (die man) alle botten zou breken of los laten, want er stond nog een ander paard al op het einde van het viaduct en die andere vriendin had mijn paard vast.
Ik dacht als ik los laat gaat die recht lopen en kan die net tussen mijn paard en die man door, hij zal aan het einde wel wachten omdat er 2 paarden hier blijven.
Maar dat paard ging tussen mijn paard en die fietser door, alleen ramde die die meid hard in haar rug waardoor zij struikelde en viel en MIJN PAARD los liet.
Toen dacht de mijne ow gezellig een uitje :D
Daarna kennen jullie de rest .................
Ze hebben eerst 500 m door dat bosje gelopen van 1 km lang en 100 m breed en tenslotte op de snelweg beland.

Mijn paard is bij de 1e afslag van Harderwijk af geslagen en gaan staan grazen, meisje van 18 ongeveer is mij verteld heeft hem gewoon kunnen pakken, hij was niet bezweet niks en ging gewoon lekker staan grazen langs de kant van de auto's :D
En die andere ging nog even een stukje langs de snelweg verder en is later gepakt.

Tja nu zal ik vast veel sterke verhalen krijgen of dat het onverantwoord is, maar ik had duidelijk gezegd dat we over een spoorweg en viaduct moesten (die andere 2 staan niet bij mij op stal) en of ze bom proef zijn, dit waren ze en hun hadden dit ook niet verwacht.
Het is gewoon domme pech, ik heb haar paard overgenomen omdat ik jaren in de paarden heb gewerkt en haar mijn makke paard gegeven, tja ik had haar erop moeten (op mijn paard) zetten dan was ze niet omver gelopen en liep mijn paard niet los, maar ja mensen (oude man op fiets) snappen/denken niet verder dan hun neus lang is, dus tja meerdere factoren en je moet in 1 sec. beslissen wat jij denkt dat het beste lijkt.

Het gebeurde trouwens in Hulshorst en zijn tot Harderwijk gelopen, altans de mijne dan die andere liep nog een afslag verder.
Beide paarden hebben niks, die vos alleen een groot gekrenkt ego :D

Ik kan het zo vertellen, maar geloof me toen ik daar rende en de trein hoorde aankomen ik wachtte op piepende remmen en een harde knal, toen dit niet kwam maar er ineens een politie auto kwam met zwaailichten dacht ik toch echt dat ik mijn paard onder een vrachtwagen kon wegschrapen |(
Maar gelukkig eind goed al goed zeggen we dan maar :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:25

Liset, fijn dat het goed is gegaan, maar wel jammer dat je het schrijft als dat het een geluk bij een ongeluk is, het enige geluk dat je hebt is dat er niet een dodelijk ongeluk is gebeurd ;-) Dan lijkt een paard me nog het minst belangrijke ;-)

En bomproof? Ja hij is braaf, maar volgens mij liep hij vorig jaar nog los op de zandverstuiving toch?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:34

Ik snap je redenatie, je wilt echt niet de veroorzaker zijn van een oud mannetje wat met meerdere gebroken botten in het ziekenhuis ligt. Het is jammer dat de paarden er een privé uitje van hebben gemaakt maar, het is gelukkig allemaal goed afgelopen en er zijn heel wat automobilisten met een verhaal om te vertellen thuis gekomen. Ohw wat zal dat verschrikkelijk zijn geweest om bang te zijn je paard te verliezen door zoiets.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:38

Jeetje wat schrikken!! Fijn dat de paarden ongedeerd zijn, maar nog veel fijner dat er geen mensen (zwaar) gewond zijn geraakt of nog erger ..... Je moet er niet aan denken zo'n paard vol op je auto te krijgen.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:39

__PSM__ schreef:
Liset, fijn dat het goed is gegaan, maar wel jammer dat je het schrijft als dat het een geluk bij een ongeluk is, het enige geluk dat je hebt is dat er niet een dodelijk ongeluk is gebeurd ;-) Dan lijkt een paard me nog het minst belangrijke ;-)

En bomproof? Ja hij is braaf, maar volgens mij liep hij vorig jaar nog los op de zandverstuiving toch?

als je denkt ergens verstand van te hebben met bovenstaande opmerking !!! moet het wel ergens op slaan, pak het topic er even bij zou ik zeggen en lees het even door, haalt je geheugen misschien een beetje terug en als je dan toch bezig bent, lees dan alle topics even die ik heb geplaats, dan weet je waar je over praat :D , praten we dan weer verder ;-)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:41

Ik lees helemaal niet alles, ik reageer puur op wat jij hier schrijft, en als je het mij vraagt staat dat er erg rooskleurig, en daarbij bedoel ik niet dat het niet de waarheid is hoor, maar wel dat zoals je het opschrijft je voor mijn gevoel er zelf erg licht over denkt... ;-)

Maar nogmaals gelukkig is het goed afgelopen :-)
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 24-01-14 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:42

er is maar 1 waarheid : een paard blijf altijd een paard.... ze kunnen altijd anders reageren dan je denkt, dan moet je met je fiets het bos in gaan...