PvdD vreest slager voor paarden van failliete zorgboederij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: PvdD vreest slager voor paarden van failliete zorgboederij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:58

sowieso scheur in zijn hoef, bekend probleem bij trekpaarden. wat kent hij/zij en betere fotos van benen

deze vragen zijn gewoon lastig om via foto te beoordelen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:59

Ik zou eerst die benen voelen, Want als hij ook voos beenwerk heeft net als die andere kun je hem volgend jaar alsnog naar de slacht kunnen brengen.
op de foto lijkt het mee te vallen, maar ik zou het echt van dichtbij willen zien

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:01

MareVeer schreef:
Hoe vinden jullie deze? Is van 2004 en vanaf 500..
Niet dat ik m ooit kan kopen maar gewoon interrese :o
[ Afbeelding ]

Paard heeft geen keuringsrapport, en eerst keuren en dan kopen dat kan niet via deze veiling
Echt afwachten wat je koopt dus. Kan wat zijn, kan niet wat zijn......
Daarbij komt de prijs waarschijnlijk dusdanig hoog te liggen, dat het in mijn ogen een té hoge prijs voor dat risico zal zijn. (Denk aan die 40% bovenop je bod voor BTW én veilingkosten!).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:03

tjah sommige paarden als ik zo lees wat ze mankeren dan denk ik echt van breng ze gewoon naar de slager...
waarom mensen opzadelen met paarden met gebrekken die veel medische kosten met zich meebrengen..
er staan ook zat paarden met been problemen etc op bokt markt en mp...

en ook die (vind ik persoonlijk) zouden mensen gewoon weg moeten brengen...

tenslotte koop je liever een gezond paard dan 1 met gebreken vind ik zelf

boerderij14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:05

ik hoop dat alle paarden goed terecht komen en niet enkeltje slager

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:06

Oh, wat kan hier toch boos om worden. Ja! Het is sneu dat er paarden afgemaakt moeten worden (ik weet niet of sommige überhaupt geslacht mogen worden, sorry hoor, maar een paard dat al een aantal blessures heeft gehad voor 'goed' vlees laten doorgaan, bah, wat wordt er toch geknoeid!). Anyway, er zijn gewoon te veel paarden in Nederland en tja, ze kunnen de handel in maar dan.... Wie zegt dat ze dan niet na veel geruk en gepluk alsnog aan een eind komen. Tuurlijk, er zullen uitzonderingen zijn, maar in deze tijden zijn het maar weinig. Wat al eerder werd genoemd, lijkt het meer aandachttrekkerij, ga eens in de weer met echt problemen, die niet opvallen maar meer dan stuitend zijn (Oostvaardersplassen...., heb je gelijk ook ander dierenleed te pakken).....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:09

Geslacht mag altijd. Geschikt voor consumptie is een 2e. Mooie diervriendelijke vervanging van inslapen. Mocht je je paard daarna willen cremeren, kan dat dus.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:11

boerderij14 schreef:
ik hoop dat alle paarden goed terecht komen en niet enkeltje slager

nou gut gut laten we dan alle paarden van marktplaats en bokt markt die van alles mankeren aan problemen dan ook een goed plekje gunnen |o
laten we paarden vooral vermenselijke.. :n
al die paarden mankeren van die zorg boerderij allemaal wel wat deze zijn allemaal stuk voor stuk beter af bij de slacht...
en waarom zou iemand een paard willen kopen met gebreken?? en heel veel medische kosten aan willen spenderen? terwijl ze voor dat geld ook een gezond paard kunnen kopen...

vind pvdd zoiezo een chaotische penny bende.. :r

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:21

Ik vind de manier van praten hier schrikbarend. 'Want paardenvlees is lekker', fijn voor je maar dacht dat we hier toch dierenvrienden waren en zo'n onzinnige, zielige opmerking vind ik uiterst kinderachtig. Snap inderdaad wel dat voor zo'n oud paardje met mok dit een betere uitweg is dan de handel maar om daar nu zo'n domme opmerking over te maken... Voel je je echt zoveel beter als je zegt dat het dier lekker gaat smaken? Wat heeft dit soort opmerkingen nu voor meerwaarde?
Het feit dat het dier beter af is en een reden waarom vind ik ten minste nog een goede aanvulling aan dit topic.
Oh en ik ben wel vegetariër maar dat wil niet zeggen dat ik niet realistisch na kan denken. Ik zie zo'n paard ook liever niet ergens terecht komen en verpieteren als hij ook 'netjes' aan z'n eind kan komen. Maar omdat het 'lekker smaakt'? En jullie noemen je paarden mensen, wauw. Lekker koud, denken jullie ook over je eigen paarden zo dan? Hmm, die is wel lekker? Bah.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:26

Nee, ik voel me er niet lekkerder door en eet ook niet vaak paardenvlees.
Maar vind het enorm hypocriet dat het gros dit zielig vind terwijl ze wel 's avonds een 100% gezond dier eten wat toevallig geen paard is. 'Maar die is ervoor gefokt.' Heb ik wel eens gehoord. Wat een verschil.
Waarom wel koe maar geen paard? Leg mij dat uit.
Koeien vind ik ook leuk, varkens ook. Maar ik maak geen onderscheidt, als je vlees eet, eet je vlees. Ligt wel aan de omstandigheden van houden/slachten.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 23-01-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:26

ardo_iggy schreef:
En wat is er mis met een enkeltje slager?

Daar is niks mis mee.
Wordt een beetje moedeloos van al die topic en marktplaats/google teksten dat er paarden gered moeten worden.. niks mis met de slager. Waarom kunnen koeien ons weinig schelen maar paarden wel?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:29

EskeGirl schreef:
Nee, ik voel me er niet lekkerder door en eet ook niet vaak paardenvlees.
Maar vind het enorm hypocriet dat het gros dit zielig vind terwijl ze wel 's avonds een 100% gezond dier eten wat toevallig geen paard is. 'Maar die is ervoor gefokt.' Heb ik wel eens gehoord. Wat een verschil.
Waarom wel koe maar geen paard? Leg mij dat uit.
Koeien vind ik ook leuk, varkens ook. Maar ik maak geen onderscheidt, als je vlees eet, eet je vlees. Ligt wel aan de omstandigheden van houden/slachten.

De reden dat ik dit dus niet eet. Ik snap je redenering wel maar ik vind het nogal hard overkomen... Beetje gewetenloos. Ik vind het sowieso ook dom van niet vegetariers die zoiets zeggen maar goed. Vond het even een beetje vreemd dat paardenliefhebbers ineens zo uit de hoek komen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:31

Ik snap je punt, chimello. Misschien wil ik op een later moment vegetarier worden of minder vlees eten. Helaas heb ik daar niks over te zeggen, gezien het feit dat ik thuis woon. Maar ik ben hier vrij fel in, omdat sommige mensen volkomen hypocriet zijn.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:33

Peof...

Lees veel dingen als. 'wat is er mis met een enkeltje slagerij'

Echt hoe ondankbaar kun je zijn.
Die paardje hebben gewerkt op een zorg boederij.
Die gaat failliet dus moetenbde beesten mischien naar de slager..

Is het zelfde als dat het bedrijf waar je vader werkt failliet gaat.
Ach Jha hij was toch al oud kan die net zo goed ook na de slager.

Ieder hard werkend wezen verdient een pesion. Niet alleen mensen.
Bha wat kunnen mensen echowistish zijn en alleen maar aan geld denken.. bha

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:34

Dit is wat wij vermenselijken noemen. Bovendien zijn veel paarden ziek.
En jij eet wel koeien of niet?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:34

Chimello; wat moeten 'we' dan? Jij praat overigens ook zo lekker met 'jullie dit en jullie dat'. Een dier merkt echt niet dat het geslacht wordt hoor. Poef en 't is dood. En dan kan 'ie daarna best nog lekker smaken ja, heeft hij ook ná zijn dood nog een doel. Doel tijdens leven = ons plezieren en ons geld opvreten, doel na 't leven = functioneel door opgegeten te kunnen worden.

Waarom zou je niet én paardenliefhebber kunnen zijn én voor het slachten van paarden?? Moeten we al die kapotte, niet plaatsbare paarden die je overal gratis kan afhalen tegenwoordig maar allemaal 'ergens een goed plekje gunnen'? Dat ze ingespoten, gesedeerd kunnen worden en dan als 'rijpaard' aan leken verkocht kunnen worden? Of ze laten verhongeren op een weitje omdat 'we' ze hebben 'gered van de slacht'?

Maargoed, volgens mij gaat dit een beetje te ver offtopic, en wordt dit weer de welbekende flauwe discussie voor/tegen paardenslacht.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:35

LuckyLuna schreef:
Peof...

Waarom vermenselijk je een dier? Moet een melkkoe dan ook met pensioen omdat het melk heeft geproduceerd?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:36

Waarom denken mensen aan geld als ze van mening zijn dat een paard met een vreselijk pijnlijke aandoening beter af is bij de slager?

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:38

Ik vraag me af waarom de PvdD niet eerst even een feitencheck over hun bericht hebben gegooid. Echt serieus, 400euro bij de slager. Of je hebt dan een paard wat voor 100% uit vlees bestaat, of een slager die niet kan rekenen geloof ik en je dus dubbel uitbetaald, zulke slagers zijn er niet want die gaan failliet.
Hun bericht dat het leuke paarden zouden kunnen zijn voor beginners. Is het niet juist voor een beginner belangrijk een proefritje te doen, want wees eerlijk, de lol is snel van het rijden af als je paard niet lekker rijd.
Ze maken zichzelf gewoon belachelijk nu.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:40

LuckyLuna schreef:
Peof...

Een paard wat bijv. als Trekpaard Guus, z'n benen zóoooo open heeft liggen, heeft daar echt zelf wel last van. Is het dan nog steeds zo eerlijk om hem 'een fijn pensioen' te bieden? Omdat hij 'hard gewerkt' heeft?
Vind het juist egoistisch om voor je eigen goede gevoel zo'n paardje wat zo kapot is 'van de slacht te redden' en ergens op een weitje te kwakken, terwijl het paard er niets van merkt als hij 'de kogel' krijgt en dan pas echt eeuwige rust zal ervaren.

Maar ach, allemaal zielig natuurlijk, dat slachten :j

Iris82 schreef:
Waarom denken mensen aan geld als ze van mening zijn dat een paard met een vreselijk pijnlijke aandoening beter af is bij de slager?

Omdat er een stel idioten zijn die dénken te weten dat de slachtprijs astronomisch hoog ligt, en dat ook hard van de daken af roept, zonder na te gaan dat sommige paarden eerder meer kósten om te slachten, dan dat ze opbrengen! 8)7 8)7 8)7
Partij van de Dieren en Stichting Paard In Nood schreef:
Is het paard eenmaal van hun, verkopen ze het door aan de slager. Dat is lucratief, want de slachtprijs ligt rond de 400 euro. Dat is flinke winst."

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:42

eridinges schreef:
LuckyLuna schreef:
Peof...

Waarom vermenselijk je een dier? Moet een melkkoe dan ook met pensioen omdat het melk heeft geproduceerd?

Omdat dieren ook gevoel hebben. Je hebt toch een band met zo beestjes.

Stel je die gehandicapte eens voor die gek zijn met dat ene paardje. Die na de slager moet omdat er geen geld meer is.

Daarnaast Jha ik vind dat ieder wezen een pensioen verdient zo als ik al eerder zei.

En wat zij mensen hier harte loos zeg bha

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:43

Hopke89 schreef:
Ik vraag me af waarom de PvdD niet eerst even een feitencheck over hun bericht hebben gegooid. Echt serieus, 400euro bij de slager. Of je hebt dan een paard wat voor 100% uit vlees bestaat, of een slager die niet kan rekenen geloof ik en je dus dubbel uitbetaald, zulke slagers zijn er niet want die gaan failliet.
Hun bericht dat het leuke paarden zouden kunnen zijn voor beginners. Is het niet juist voor een beginner belangrijk een proefritje te doen, want wees eerlijk, de lol is snel van het rijden af als je paard niet lekker rijd.
Ze maken zichzelf gewoon belachelijk nu.

En daarbij is het heel tegenstrijdig, want ze zijn ook van mening (zie kamervragen Partij v/d Dieren) dat het verkopen via een veiling impulsieve aankopen door leken in de hand werkt. :')

En waarom zou een paard via een veiling makkelijker 'impulsief' gekocht kunnen worden dan dat dat op Marktplaats kan, op de Boktmarkt (waar kapotte paarden gratis worden weggegeven) of elders?

Juist door 'red de paarden van de slacht' actie van deze 2 instanties krijg je massa-hysterie en impulsieve acties.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:48

chimello schreef:
Ik vind de manier van praten hier schrikbarend. 'Want paardenvlees is lekker', fijn voor je maar dacht dat we hier toch dierenvrienden waren en zo'n onzinnige, zielige opmerking vind ik uiterst kinderachtig. Snap inderdaad wel dat voor zo'n oud paardje met mok dit een betere uitweg is dan de handel maar om daar nu zo'n domme opmerking over te maken... Voel je je echt zoveel beter als je zegt dat het dier lekker gaat smaken? Wat heeft dit soort opmerkingen nu voor meerwaarde?
Het feit dat het dier beter af is en een reden waarom vind ik ten minste nog een goede aanvulling aan dit topic.
Oh en ik ben wel vegetariër maar dat wil niet zeggen dat ik niet realistisch na kan denken. Ik zie zo'n paard ook liever niet ergens terecht komen en verpieteren als hij ook 'netjes' aan z'n eind kan komen. Maar omdat het 'lekker smaakt'? En jullie noemen je paarden mensen, wauw. Lekker koud, denken jullie ook over je eigen paarden zo dan? Hmm, die is wel lekker? Bah.

kan het hier alleen maar 100% mee eens zijn. Ik dacht dat we op bokt zaten omdat we iets "hebben" met paarden, maar dat geldt blijkbaar niet voor sommige bokkers.

Deze paarden hadden/hebben een beter leven verdient, dat hebben ze niet gekregen dus moeten ze maar dood. PvdD heb ik zelf ook geen goed woord voor over, heb pagina's emails waarbij ik in discussie ga over de oostvaarderplassen met hen + de walvis die zo nodig op de foto moest met MT. walgelijk.

Maar sommige reacties hier vind ik ook ronduit walgelijk.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:51

@luckyluna: wel eens verdiept in vermenselijken van dieren? Als ik het goed begrijp vind je mij een dierenbeul als ik dat paard met open benen zou kopen om naar de slacht te brengen?

Denk je dat dat paard staat te springen om zo nog verder te leven?

Daarnaast moeten alle paarden die wat mankeren maar gered worden dan?
Dat is niet realistisch. Waarom een koe wel laten slachten en een paard niet? Ik zie geen verschil. En geloof mij, mijn paarden hebben het goed hoor.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:52

Tja de een vind een dier met pijn en gebreken in de wei zetten tot ze van ouderdom omvallen diervriendelijk
En een ander juist om er een eind aan te laten maken, als dieren pijn en ellende hebben.