Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MareVeer schreef:Hoe vinden jullie deze? Is van 2004 en vanaf 500..
Niet dat ik m ooit kan kopen maar gewoon interrese![]()
[ Afbeelding ]
boerderij14 schreef:ik hoop dat alle paarden goed terecht komen en niet enkeltje slager
EskeGirl schreef:Nee, ik voel me er niet lekkerder door en eet ook niet vaak paardenvlees.
Maar vind het enorm hypocriet dat het gros dit zielig vind terwijl ze wel 's avonds een 100% gezond dier eten wat toevallig geen paard is. 'Maar die is ervoor gefokt.' Heb ik wel eens gehoord. Wat een verschil.
Waarom wel koe maar geen paard? Leg mij dat uit.
Koeien vind ik ook leuk, varkens ook. Maar ik maak geen onderscheidt, als je vlees eet, eet je vlees. Ligt wel aan de omstandigheden van houden/slachten.
LuckyLuna schreef:Peof...
Lees veel dingen als. 'wat is er mis met een enkeltje slagerij'
Echt hoe ondankbaar kun je zijn.
Die paardje hebben gewerkt op een zorg boederij.
Die gaat failliet dus moetenbde beesten mischien naar de slager..
Is het zelfde als dat het bedrijf waar je vader werkt failliet gaat.
Ach Jha hij was toch al oud kan die net zo goed ook na de slager.
Ieder hard werkend wezen verdient een pesion. Niet alleen mensen.
Bha wat kunnen mensen echowistish zijn en alleen maar aan geld denken.. bha
LuckyLuna schreef:Peof...

Iris82 schreef:Waarom denken mensen aan geld als ze van mening zijn dat een paard met een vreselijk pijnlijke aandoening beter af is bij de slager?
Partij van de Dieren en Stichting Paard In Nood schreef:Is het paard eenmaal van hun, verkopen ze het door aan de slager. Dat is lucratief, want de slachtprijs ligt rond de 400 euro. Dat is flinke winst."
eridinges schreef:LuckyLuna schreef:Peof...
Waarom vermenselijk je een dier? Moet een melkkoe dan ook met pensioen omdat het melk heeft geproduceerd?
Hopke89 schreef:Ik vraag me af waarom de PvdD niet eerst even een feitencheck over hun bericht hebben gegooid. Echt serieus, 400euro bij de slager. Of je hebt dan een paard wat voor 100% uit vlees bestaat, of een slager die niet kan rekenen geloof ik en je dus dubbel uitbetaald, zulke slagers zijn er niet want die gaan failliet.
Hun bericht dat het leuke paarden zouden kunnen zijn voor beginners. Is het niet juist voor een beginner belangrijk een proefritje te doen, want wees eerlijk, de lol is snel van het rijden af als je paard niet lekker rijd.
Ze maken zichzelf gewoon belachelijk nu.
chimello schreef:Ik vind de manier van praten hier schrikbarend. 'Want paardenvlees is lekker', fijn voor je maar dacht dat we hier toch dierenvrienden waren en zo'n onzinnige, zielige opmerking vind ik uiterst kinderachtig. Snap inderdaad wel dat voor zo'n oud paardje met mok dit een betere uitweg is dan de handel maar om daar nu zo'n domme opmerking over te maken... Voel je je echt zoveel beter als je zegt dat het dier lekker gaat smaken? Wat heeft dit soort opmerkingen nu voor meerwaarde?
Het feit dat het dier beter af is en een reden waarom vind ik ten minste nog een goede aanvulling aan dit topic.
Oh en ik ben wel vegetariër maar dat wil niet zeggen dat ik niet realistisch na kan denken. Ik zie zo'n paard ook liever niet ergens terecht komen en verpieteren als hij ook 'netjes' aan z'n eind kan komen. Maar omdat het 'lekker smaakt'? En jullie noemen je paarden mensen, wauw. Lekker koud, denken jullie ook over je eigen paarden zo dan? Hmm, die is wel lekker? Bah.