Of zou het systeem aanspannen wanneer het paard gaat bokken, net zoiets als bij een echte autogordel? Het zou dan wel weer grappig zijn om daar een filmpje van te bekijken, maar zelf ga ik dit echt zeker niet gebruiken op mijn paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
beert schreef:Voor buitenritten kan ik me voorstellen dat het gevaarlijk is. Maar als je in andere situaties denkt, zoals jonge kinderen op een rustige manegepony in een binnenbak. Die motorisch dus wat minder stevig zitten. Zou het in zo"'n situatie wel toepasbaar kunnen zijn? De echte beginnertjes heb ik het dan over. En natuurlijk niet voor altijd, maar om te leren wennen aan ponyrijden.
_MelisS schreef:Ibbel schreef:Leuk zo'n filmpje, maar laat 'm nu eens op een rodeopaard zien? Ik geloof er geen fluit van dat dit werkt nl...
Precies wat ik dacht.. Maar ook dat je dan "vast" zit en alle kanten op geslingerd word.. Lijkt me ook niet bepaald bevorderlijk voor je rug ofzo...
_MelisS schreef:Ibbel schreef:Leuk zo'n filmpje, maar laat 'm nu eens op een rodeopaard zien? Ik geloof er geen fluit van dat dit werkt nl...
Precies wat ik dacht.. Maar ook dat je dan "vast" zit en alle kanten op geslingerd word.. Lijkt me ook niet bepaald bevorderlijk voor je rug ofzo...
tamary schreef:beert schreef:Voor buitenritten kan ik me voorstellen dat het gevaarlijk is. Maar als je in andere situaties denkt, zoals jonge kinderen op een rustige manegepony in een binnenbak. Die motorisch dus wat minder stevig zitten. Zou het in zo"'n situatie wel toepasbaar kunnen zijn? De echte beginnertjes heb ik het dan over. En natuurlijk niet voor altijd, maar om te leren wennen aan ponyrijden.
Nee. Die zet je op een goed getrainde pony met een dikke schapenvacht met antirolsingel en een longeur die pony correct over de rug kan laten lopen. Dan kan kind rustig allerlei gymnastiekoefeningen doen en leren pony aan te voelen. Iets simpels als rondje om de wereld kan met dit ding bv al niet.