Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lin1983 schreef:Snooki schreef:Gelukkig hebben de eigenaren van mij vz paard besloten dat mocht het zo ver zijn ze niet wordt opgehaald.
Bio-brandstof... brr moet er niet aan denken
Wat gaan ze er dan mee doen? Begraven? Als je paard thuis of ergens op stal overlijd ben je verplicht om hem op te laten halen, of je keuze is de slacht als hij dat red! Begraven is strafbaar en daar zit een fixe boete op!
Patoucha schreef:Wij kiezen ook altijd voor individueel, alleen wij omdat ze dan direct opgehaald kunnen worden. Ik ben blij dat ze dan juist niet nog een dag hoeven te liggen. Pas nog 1, is om 16u ingeslapen en is om 17u opgehaald.
chamion schreef:Op de manege brengen wij de paarden naar de slager. We kunnen namelijk nergens een plek maken waar Rendac bij kan komen, maar waar de kinderen niet hun favoriete pony/paard zien liggen. En aan de weg kan daarom ook niet. Mensen/kinderen gaan toch kijken wat eronder ligt.
romyloverrr schreef:je moet er wel ff om denken hoe je het neer zet. Je weet niet om wat voor reden iemand zijn paard bv laat cremeren of apart laat ophalen. Daar kan wel een heel emotioneel verhaal achter zitten. Voor de 1 is het geldverspilling voor de ander kan het van grote waarde zijn. Iedereen moet zelf weten wat hij wil, is ieders eigen keuze.Wij laten de schapen ook altijd ophalen;
met de lammer periode gana er altijd wel lammetjes dood, die vriezen ze dan is (speciale vriezer)
en als een volwasse schaap dood gaat doen we die erbij, dat kost 25 euro.
wij hebben een gewone contrainer met daarom heel groot gespoten ''RENDRAC''
Mijn pony gaat ook gewoon met de rendrac mee, langs de weg ivm ziektes.
Ik vind apart ophalen of cremeren geldverspilling: dood = dood, en een plukje haar is ook een leuk aandenken.