Rendac verhoogt prijzen ophalen en verwerken kadavers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzzy_3

Re: Rendac verhoogt prijzen ophalen en verwerken kadavers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:29

Hebben ondertussen 2 paarden en een geit laten ophalen.
Elk de dag na het bellen opgehaald. Ook hier alles netjes achtergelaten. Hekken dicht, dekzeil opgevouwen en een steen opgelegd...
En nooit iets moeten betalen?

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:39

Luguber maar zeker heel belangrijk werk! Ik ben zelf vanwege mijn studie op bezoek geweest bij rendac en het is een enorm bedrijf. Ze hebben er van alles: droogovens en bijvoorbeeld een eigen waterzuivering. Dit moet toch ergens van betaald worden. Die 450 euro is wel veel, en je paard komt gewoon op de grote hoop. Ik denk dat je jezelf vooral voor de gek probeert te houden met deze manier van ophalen.

Toch is het ontzettend belangrijk. Niet alleen voor bijvoorbeeld brandstoffen, maar waar moeten anders alle reststoffen en kadavers heen? Denk aan de ziektes die erbij komen kijken wanneer een boer al zijn varkens zou moeten begraven!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:18

Het is wel apart dat het enige bedrijf waar 'heel' bokt unaniem over eens is dat het hele goede service geeft, klanten met respect behandeld en dat de prijzen goed zijn..... de rendac is.

Kunnen veel andere bedrijven nog wel iets van leren denk ik.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:16

Groot voordeel van individueel ophalen is dat het dier niet aan de weg hoeft te liggen en je er dus niet mee hoeft te slepen. Er moet wel een extra chauffeur voor 1 dier rijden enz. Dus dat dat wat kost snap ik. Ook zullen ze er meer tijd voor nemen. Verschil is wel groot, maar misschien doen ze dat ook zodat niet iedereen het doet?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:21

Lin1983 schreef:
Snooki schreef:
Gelukkig hebben de eigenaren van mij vz paard besloten dat mocht het zo ver zijn ze niet wordt opgehaald.
Bio-brandstof... brr moet er niet aan denken

Wat gaan ze er dan mee doen? Begraven? Als je paard thuis of ergens op stal overlijd ben je verplicht om hem op te laten halen, of je keuze is de slacht als hij dat red! Begraven is strafbaar en daar zit een fixe boete op!

Nee gek haha. Ze gaat naar het crematorium

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:02

Ook zo raar dat er in paardenvoer vaak dierlijk as in verwerkt zit. Die van mij gaat ook naar het crematorium

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:05

Even over het ophalen van het erf.
Als je Rendac belt vragen ze of je een erf abonnement hebt je kunt er ook zelf even naar vragen.
Dit kost je maar een paar euro extra dus geen gezeul met naar de weg brengen.
Wel op een plek waar de wagen goed bij kan
Ik ben er zelf altijd bij geweest bij het ophalen en moet zeggen het gebeurde altijd erg netjes en rustig.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:35

Patoucha schreef:
Wij kiezen ook altijd voor individueel, alleen wij omdat ze dan direct opgehaald kunnen worden. Ik ben blij dat ze dan juist niet nog een dag hoeven te liggen. Pas nog 1, is om 16u ingeslapen en is om 17u opgehaald.

Hoe regel je dit, of bel je dan pas als het gebeurd is? Mijn dierenarts was 1,5 uur te laat..
Overigens heb ik gekozen voor gewoon ophalen, ik vond het prijsverschil wel heel groot. Maar deze prijsstijgingen vind ik maar minimaal, interesseert me niet. Overigens heb ik nog geen rekening gezien..
Nu is ze begin van de avond ingeslapen en volgende ochtend opgehaald. Toen was ik aan het werk.
Ik ben er zelf bij geweest haar aan de weg te leggen en dat was voor mij het moment van afscheid, het was klaar. Hoe raar het ook klinkt, ik was vooral dankbaar dat ik dit voor haar kon doen.
Natuurlijk denk je na over crematie etc., maar dat had voor mij niet de meerwaarde van de kosten.

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:01

Een individuele ophaling kun je nog op de dag zelf regelen of een dag ervoor gewoon als je de tijd van inslapen al weet! Als je t op de dag zelf regelt is er natuurlijk wel altijd kans dat er voor die dag al n individuele staat, en dat je een andere tijd voor ophaling krijgt dan je zelf had gewenst! Wel moet t dier wel zijn overleden op de tijd dat chauffeur komt voor de individuele, want die moet wel meteen aan de gang kunnen! Als de dierenarts dan te laat komt is dat niet handig, ook omdat ze weer moeten gaan lossen in Son, en als er daarna nog 1 gehaald moet worden komt hij in tijdnood!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:04

Maar eigenlijk kun je dan ook pas bellen als het gebeurd is, of de tijd heel ruim houden.
Dan heeft het nog niet heel veel meerwaarde op avond in laten slapen, volgende dag ophalen.
Zo is het nu gegaan hier.

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:16

Met een individuele ophaling wel! Met regulier transport niet, dan kun je idd beter altijd een dag voor euthanasie bellen, en idd met de dierenarts tegen of in de avond een afspraak maken,als het dier dat red natuurlijk,de chauffeurs rijden namelijk met de wagens altijd tussen 6.00u s ochtends en 22.00u s avonds bij alle klanten langs! En ze worden een werkdag later na melding van een klant opgehaald.Behalve in het weekend dan niet,Maar individueel kan dan dus wel op de dag zelf geregeld worden en ook in het weekend!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:30

Behalve in het weekend.. overlijd je paard vrijdag avond bv dan word ie maandag pas opgehaald. Tenminste bij her reguliere transport. Individueel weet ik niet.

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:36

Ja idd dat klopt, dan word hij met regulier transport pas maandags opgehaald! Dan kun je dus wel de individuele ophaling kiezen dan kan t wel in t weekend idd! Vaak als je dier vrijdag ochtend overlijd plotseling en je belt met rendac en vraagt of er misschien nog plaats is en of ze nog niet in je woonplaats zijn geweest dan regelen ze soms wel dat je paard vrijdags nog mee kan met regulier transport,maar daar moet je wel niet automatisch van uit gaan!

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:59

Ik kreeg wel een tijdje na het ophalen een brief. Of ik een abonnement wilde.... Poeh.. Gelukkig is dat niet nodig.. haha.. .Heb één paard.. zou niet mooi zijn als ik een abonnement nodig had...

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:04

Op de manege brengen wij de paarden naar de slager. We kunnen namelijk nergens een plek maken waar Rendac bij kan komen, maar waar de kinderen niet hun favoriete pony/paard zien liggen. En aan de weg kan daarom ook niet. Mensen/kinderen gaan toch kijken wat eronder ligt.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:21

chamion schreef:
Op de manege brengen wij de paarden naar de slager. We kunnen namelijk nergens een plek maken waar Rendac bij kan komen, maar waar de kinderen niet hun favoriete pony/paard zien liggen. En aan de weg kan daarom ook niet. Mensen/kinderen gaan toch kijken wat eronder ligt.

Soms heb je toch echt de Rendac nodig hoor. Een paard dat een gebroken been heeft, ernstige koliek of niet meer op kan staan, mag niet meer vervoerd worden en beland dus niet bij de slager.
Ik vraag me altijd af wat er nu zo erg aan is, dat kinderen/mensen hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en een dood paard op het erf zien liggen? Dood gaan en zijn is echt onderdeel van het leven, nou ja, na je leven.

Ik vind het altijd fascinerend om te zien wat er met een lichaam gebeurt als het leven er uit is. Het hart stopt ermee en binnen no time lijkt er nieuw leven in dat lichaam te ontstaan. Heel bijzonder en wat zit de natuur mooi in elkaar.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:36

Wij laten de schapen ook altijd ophalen;
met de lammer periode gana er altijd wel lammetjes dood, die vriezen ze dan is (speciale vriezer)
en als een volwasse schaap dood gaat doen we die erbij, dat kost 25 euro.
wij hebben een gewone contrainer met daarom heel groot gespoten ''RENDRAC''
Mijn pony gaat ook gewoon met de rendrac mee, langs de weg ivm ziektes.
Ik vind apart ophalen of cremeren geldverspilling: dood = dood, en een plukje haar is ook een leuk aandenken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:59

Zei ik vanmorgen nog geen rekening gehad te hebben, vandaag lag die in de brievenbus. Totaal nog geen 25 euro..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:22

Ik heb hem ook ontvangen. Mijn paard is ook in oktober overleden, dus dat klopt dan wel, Dyonne. Kosten € 28,87. Dat is niets te veel.

Ik ben netjes behandeld, zowel door de dame en 's middags de meneer aan de telefoon als de chauffeur die mijn paard op kwam halen. Ik heb er geen spijt van dat ik hem heb laten ophalen terwijl ik er vroeger niet aan moest denken..

Hij is met de normale ophaaldienst mee genomen, maar dat kon wel nog dezelfde dag. Misschien het voordeel van in midden Nederland wonen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:29

Ik hoorde al dat ze per kwartaal verstuurd worden. Dus vandaar nu pas.
Ja, hier ook heel tevreden. Zelf had ik al eerder gebeld omdat het hier gepland inslapen was.
Netjes werden mijn vragen beantwoord, ook die ik eerder per mail al stelde.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:19

romyloverrr schreef:
Wij laten de schapen ook altijd ophalen;
met de lammer periode gana er altijd wel lammetjes dood, die vriezen ze dan is (speciale vriezer)
en als een volwasse schaap dood gaat doen we die erbij, dat kost 25 euro.
wij hebben een gewone contrainer met daarom heel groot gespoten ''RENDRAC''
Mijn pony gaat ook gewoon met de rendrac mee, langs de weg ivm ziektes.
Ik vind apart ophalen of cremeren geldverspilling: dood = dood, en een plukje haar is ook een leuk aandenken.
je moet er wel ff om denken hoe je het neer zet. Je weet niet om wat voor reden iemand zijn paard bv laat cremeren of apart laat ophalen. Daar kan wel een heel emotioneel verhaal achter zitten. Voor de 1 is het geldverspilling voor de ander kan het van grote waarde zijn. Iedereen moet zelf weten wat hij wil, is ieders eigen keuze.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:11

Maar ik zeg toch ook dat IK het geldverspilling vind?