Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dat dat van mij MAG betekent nog niet dat dat moet, enkel dat het me niet zou boeien als het zou stoppen. Ayasha schreef:Overdrijven is ook een vak zeg. Ik zie niemand zeggen dat het verboden moet worden (ja ik heb het topic nog eens vluchtig door gelezen.) Enkel een paar die zeggen dat het van hen afgeschaft mag worden. Tsja, voetbal mag van mij ook af geschaft worden, regen ook...Dat dat van mij MAG betekent nog niet dat dat moet, enkel dat het me niet zou boeien als het zou stoppen.
Ingrid_92 schreef:Ik zou niet spreken van een christelijk feest, maar inderdaad van een ritueel feest, of een katholiek feest wellicht. Binnen het christendom wordt St. Anthonius namelijk niet gevierd/herdacht of wat dan ook, dus wat dat betreft gaat dit nieuwsbericht een beetje mank in deze zin.
Ayasha schreef:Dat hoeft ook niet, maar ik zie niet in waarom men er niet tegen zou mogen protesteren. Zie oprecht het probleem daar niet van. Als er voorstanders mogen zijn, waarom dan geen tegenstanders?
Ayasha schreef:Nee men roept "het mag afgeschaft worden".
Moeten en mogen is wel degelijk een groot verschil.
Maar bon, als jij je hier druk in wil maken, ga je goddelijke gang. Beter in dit dan in echt zware zaken.
Lusitana schreef:Men kan het toch niet verbieden. Er is een regel over tradities die meer dan honderd jaar oud zijn.
Daarbij is er geen aantoonbaar dierenleed.
Ayasha schreef:Lusitana; daar noem je de extreme gevallen. Imo heb je hoe dan ook niet het recht aan iemands bezittingen te komen (en ik geloof wettelijk ook niet eigenlijk.) wat jij doet is hetzelfde als stellen dat alle Marokkanen dieven zijn.![]()
Hoe zwaar was de amazone eigenlijk verbrand? Hoop iig dat ze er niet te veel aan over houdt...