Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mrie schreef:Goed opletten. In het stukkie lees je dat het een plan is van staatsbosbeheer. Die kunnen natuurlijk alleen zo'n pas invoeren op plaatsen waar het land van hen is. Geen ruiterpaden in de buurt.... Dan is het gebied vast niet van hen.
Waar maken we ons nou toch druk om. Natuurmonumenten voert al jaren en jaren een vergunningen systeem. 15 euro per jaar en ik mag elke dag in de Drunense Duinen en enkele andere gebieden rijden. Je koopt dan éénmalig een label wat je bij je hoort te hebben.
Dan het argument dat ruiters niet op zouden mogen draaien voor de bezuinigingen. Ook vette onzin. Hallo er moet wel bezuinigd worden en als we dan toch een aantal voorzieningen willen behouden ja dan komt het er op aan dat we daar gezamenlijk wat aan bijdragen. Wij zijn in dit land zulke verwende stinkerts geworden dat we van alles als een recht zien en bij elke bezuiniging roepen we dat WIJ dat niet willen. Maar het geld is op en als het linksom kan dan zal het rechtsom moeten. Jammer de Bammer
Magrathea schreef:En zo raar is het toch niet als je een ruiterbewijs moet hebben? Je stapt toch ook niet zonder rijbewijs achter het stuur van een auto?
Vientje schreef:Magrathea schreef:En zo raar is het toch niet als je een ruiterbewijs moet hebben? Je stapt toch ook niet zonder rijbewijs achter het stuur van een auto?
Jij wilt dat belachelijke ruiterbewijs vergelijken met een rijbewijs?Of begrijp ik dat nu verkeerd? Wanneer het ruiterbewijs ooit een keer niet alleen maar centenklopperij is ben ik best bereid om een ruiterbewijs te halen, maar de opzet zoals het er nu uitziet vertik ik dat vierkant.
Voor de rest helemaal met je eens trouwens hoor, helemaal niet raar dat je als ruiter bijdraagt aan onderhoud van de ruiterpaden.
Magrathea schreef:Och, ik weet het niet, ik heb er zelf geen maar wel kennissen die hem hebben gehaald. En het klonk best nuttig iigMaar dat was wel echt jaren geleden.
Ik denk dus vanuit het perspectief dat een ruiterbewijs daadwerkelijk nuttig is, jaWant ook als je vind dat je heel goed kan autorijden (omdat je het hebt geleerd met je vader naast je of op eigen terrein) moet je nog steeds je rijbewijs halen om de openbare weg op te mogen. Hetzelfde zou moeten gelden voor een ruiterbewijs.
mrie schreef:Alle leden van de KNHS mogen mee doen aan het onderzoek. Ik vraag mij af of de "pure'' recreatieruiter, en dat zijn er best wel wat überhaubt lid is van de KNHS. Ik denk dat de meeste bosruiters geen lid zijn van een dergelijke organisatie, cijfers heb ik niet hoor...
Persoonlijk vind ik het stom dat de doelgroep voor het onderzoek zo vastgesteld is. Slaat nogal de plank mis denk ik.
NatasjavE schreef:mrie schreef:Goed opletten. In het stukkie lees je dat het een plan is van staatsbosbeheer. Die kunnen natuurlijk alleen zo'n pas invoeren op plaatsen waar het land van hen is. Geen ruiterpaden in de buurt.... Dan is het gebied vast niet van hen.
Waar maken we ons nou toch druk om. Natuurmonumenten voert al jaren en jaren een vergunningen systeem. 15 euro per jaar en ik mag elke dag in de Drunense Duinen en enkele andere gebieden rijden. Je koopt dan éénmalig een label wat je bij je hoort te hebben.
Dan het argument dat ruiters niet op zouden mogen draaien voor de bezuinigingen. Ook vette onzin. Hallo er moet wel bezuinigd worden en als we dan toch een aantal voorzieningen willen behouden ja dan komt het er op aan dat we daar gezamenlijk wat aan bijdragen. Wij zijn in dit land zulke verwende stinkerts geworden dat we van alles als een recht zien en bij elke bezuiniging roepen we dat WIJ dat niet willen. Maar het geld is op en als het linksom kan dan zal het rechtsom moeten. Jammer de Bammer
Ik had goed gelezen. Een deel van het bos in Soest valt onder SBB. Dan kan het dus gebeuren bij ons dat je 4(!) verschillende penningen nodig hebt om bij ons een tocht te maken.
Voor Pijnenburg,(30 euro) Gooi's Natuurreservaart(geen idee wat het kost) de Soesterduinen(70 euro) en dan nu ook nog Staats Bosbosbeheer. Bedenk dat je voor een deel ook nog eens een Ruiterrijbewijs nodig hebt.
Nogmaals ik vind het geen probleem om een bedrag betalen voor onderhoud aan de paden.....maar daar schiet mij het al snel in het verkeerde keelgat daar stal Lasseur hier de paden van SBB beheert en alleen de ruiters kunnen gaan betalen.
Dus als het een niet te idioot bedrag is, de MTBers ook gaan betalen en SBB het onderhoudt gaat doen(of stal Lasseur daar voor gaat betalen) dan vind ik het prima. Graag dan samenwerken hier want 4 hoofdstelnummers vind ik wat veel.
Edit...Gooi's Natuurreservaat 48 euro dus.....
trysteffy schreef:Mogen we gewoon niet met ze alle stemmen?
Want hier in de omgeving is geen bos of strand en dan moet je toch zo iets halen...
Ik ben hier eigenlijk niet mee eens! We betalen al genoeg voor onze paarden...
trysteffy schreef:Mogen we gewoon niet met ze alle stemmen?
Want hier in de omgeving is geen bos of strand en dan moet je toch zo iets halen...
Ik ben hier eigenlijk niet mee eens! We betalen al genoeg voor onze paarden...