Manegehoudster veroordeeld voor uitbuiten stalknecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Manegehoudster veroordeeld voor uitbuiten stalknecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 07:49

Gisteren op de lokale zender het nieuws hier over gezien en ik denk ook dat er heel wat meer aan de hand is dan hetgeen in de telegraaf is geschreven. Ik betwijfel zelfs op de beelden die ze toonden van dat bedrijf zijn want ik zag mensen engelse volbloeden trainen op een renbaan en bij mijn weten zaten zij toch vroeger echt wel in de springpaardenwereld.

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 07:51

Belachelijk, zorg in iedergeval voor een fatsoenlijke slaapplek en eten. Dat is gewoon primaire!

silhouette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:38

petraaken schreef:
Gisteren op de lokale zender het nieuws hier over gezien en ik denk ook dat er heel wat meer aan de hand is dan hetgeen in de telegraaf is geschreven. Ik betwijfel zelfs op de beelden die ze toonden van dat bedrijf zijn want ik zag mensen engelse volbloeden trainen op een renbaan en bij mijn weten zaten zij toch vroeger echt wel in de springpaardenwereld.

Bedoel je hiermee het nieuws van Focus WTV? De beelden van de accommodatie kloppen wel, maar het stuk van de Engelse Volbloeden hoort er inderdaad niet bij! Ik weet ook niet waarom ze die erbij gestopt hebben.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:33

Silhouette schreef:
Citaat:
Verder kan ik jullie ook nog zeggen dat deze man niet zo braaf is als men beweert.

Maar hij mocht daar wel 17 jaar werken? Bij inbreuk op sociale wetten, vraagt men zich dan weer af, wat voor inbreuk. Sociale wetten zijn er om werknemers te beschermen, dus waarom kon de werkgeefster zich er niet gewoon aan houden, of was zij anderszins aan het frauderen?

Dat kranten niet altijd een goed beeld geven klopt, maar soms is de waarheid gewoon nog erger... Dus we moeten nu afgaan op 2 bronnen, namelijk de krant, en ene Silhouette op bokt 'die er meer van weet' maar waarvan we ook totaal niet weten hoe betrouwbaar zij is, wie zij is, en waarop haar standpunten gebaseerd zijn. ;)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:47

Wat een verhaal zeg!!
Ik kan me voorstellen dat er veel mensen veel te hard werken voor veel te weinig geld in de paardenwereld.
Maar dit is wel heel erg

silhouette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:48

Ik kan goed geloven dat jullie aan mijn geloofwaardigheid twijfelen.
Maar om te beginnen zal ik duidelijk zijn. Ik sta ondertussen zelf al 10 jaar op die stal en ik ken 'het slachtoffer' dan ook.
Verder heeft de advocaat van de eigenares een verklaring afgelegd voor de regionale pers. De nationale nieuwszenders hebben besloten om dit niet uit te zenden omdat ze het ook maar een vreemd verhaal vinden. Men had niet verwacht dat de pers hier zo massaal op ging vliegen.
Gezien de communicatie naar de pers toe via de advocaat loopt, zal ik zelf geen verdere details over de zaak gaan rondstrooien.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:48

Zoals altijd zal de waarheid wel ergens in het midden hangen. En er zal toch niet alles uit de lucht komen vallen. Meestal komt er steeds meer boven de tafel en neem aan dat rechters toch ook niet gek zijn:) Dus we zien hier wel waar het op uit gaat komen> Maar als de eigenaresse in hoger beroep gaat en het is weer negatief voor haar..dan zou ik zeggen moet toch wel bewijs zijn want dat doen ze niet zomaar. En als het niet zou kloppen dient de eigenaresse het toch wel makkelijk te kunnen weerleggen. Want als alles klopt heb je papieren en getuigen zoals hier de Silhouette zou toch moeten kunnen getuigen dat het verhaal anders ligt dan voor de eigenaresse? Maar vaak zien mensen het inhoudelijke niet zoals het werkt in stallen:) En als ze eigenaar leuk vinden zelf of er belang bij hebben lijkt het al snel dat de ander liegt. Maar wie gelijk heeft zullen we dan over een tijdje wel horen op het nieuws bij de volgende uitspraak als die er komt. Want geloof echt niet dat rechters gek zijn en die gaan uit van bewijzen dus bewijs maar en dat moet makkelijk te doen zijn als je alles op orde hebt in deze zaak. Toon de slaapplaats met foto's van de man als eigenaresse, toon dat je maaltijdbonnen hebt en loonstroken die eventueel ook de huur af zouden schrijven. Dat moet te laten zien zijn. Want dat zou je als goede boekhouding moeten hebben dan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:55

Citaat:
Toon de slaapplaats met foto's van de man als eigenaresse, toon dat je maaltijdbonnen hebt en loonstroken die eventueel ook de huur af zouden schrijven. Dat moet te laten zien zijn. Want dat zou je als goede boekhouding moeten hebben dan.

Denk ik ook Kostolany.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:13

silhouette schreef:
petraaken schreef:

Bedoel je hiermee het nieuws van Focus WTV? De beelden van de accommodatie kloppen wel, maar het stuk van de Engelse Volbloeden hoort er inderdaad niet bij! Ik weet ook niet waarom ze die erbij gestopt hebben.

ja inderdaad dat stuk.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:36

Mmm, het verhaal zal wel niet helemaal kloppen, want het is nu vrij 1-zijdig, maarja in de paarden werken kan soms heel vreemd zijn. Zo ken ik een paarden bedrijf waar je ongeveer werkt voor 500 tot 700 p/m. Afhankelijk van je uren natuurlijk. ALs je ver weg woont kan je wel op het woonwagenkamp wonen, die bij de eigenaar in beheer zijn. Je betaald dan 500 euro p/m. Daar gaat je geld, direct terug in de zak van je baas.

Ik heb er voor bedankt.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:47

En wit is zeldzaam in de tak van paardensport:) Want datn wordt het niet rendabel genoeg meer en kunnen ze zelf niet bestaan vaak als ze alles gaan rekenen:) Of de stal wordt zo duur dat niemand er meer komt of te weinig het kan. Tja..blijft vaag altijd. En dit zal alles wel zwart gegaan zijn dat is van 2 kanten strafbaar en gevaarlijk vermoed ik dan. Maar we gaan het zien...komt vast wel terug ergens en de gehele waarheid weten alleen de eigenaars en de persoon in kwestie;) Andere mensen zijn slecht ruis vaak want die weten ook alleen maar wat verteld of soms gezien is:) Dus die kunnen eigenlijk niet praten voor andere want ik kan ook iets heel anders vertellen. En soms lijkt het dat je iemand denkt goed te kennen en blijkt daarna dat het niet zo is..dus..alleen de mensen die het betreft weten de gehele waarheid! En kunnen die ook verdraaien in eigen voordeel. Dat is aan de rechter om eruit te halen wat juist is en zitten er weleens naast maar niet altijd. Dan is de bewijslast doorslag gevend. Getuigen zijn leuk maar die zien/weten maar delen:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:31

Ja die arme man heeft dat al die jaren over zich heen laten komen en weet je wat het ergste is, dit zijn meestal de beste stalhulpen die je kunt krijgen, ze doen het met heel hun ziel en zaligheid en de rest is bijzaak.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:45

Is de uitspraak ergens te vinden? Dan valt in elk geval te achterhalen wat die 'sociale wetten' precies zijn en wat er dan volgens de rechtbank wel bewezen wordt geacht.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:28

Anoniem schreef:
janderegelaa schreef:
Waarschijnlijk was deze meneer al geestelijk wat zwak en dan kun je mooi uitbuiten.

Is dit serieus?

Ook iemand die niet 'geestelijk wat zwak' is kan worden uitgebuit. Ik ben het wat dat betreft eens met Zilfstar, hier gaan jaren overheen en het sluipt er wellicht langzaam in. Maar daar valt moeilijk over te oordelen, omdat we de precieze situatie niet kennen. Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat deze man waarschijnlijk 'geestelijk wat zwak' is.

Ik zou het "omdenken", degene die uitbuit is geestelijk zwak!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:29

jesito schreef:
Ja die arme man heeft dat al die jaren over zich heen laten komen en weet je wat het ergste is, dit zijn meestal de beste stalhulpen die je kunt krijgen, ze doen het met heel hun ziel en zaligheid en de rest is bijzaak.

Daar ben ik het helemaal mee eens, hoop dat die man alsnog krijgt wat hem toekomt!

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:31

Wat een vreemd verhaal, je zou zeggen dat zo iemand dan gewoon opstapt... Het blijft mij verbazen wat voor soort situaties mensen kunnen accepteren.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:22

Zonder papieren kan je niet weg? Nou ja kan wel..maar is een grote druk! Zijn goed in je geestelijk te manipuleren;) En te brainwashen. En zeker als je al niet zo sterk bent in karakter..en die mensen weten dat feilloos eruit te halen vaak die dat doen wie er gevoelig voor is en wie niet!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:01

petraaken schreef:

is dat ook online te zien?