Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:35

Ik zie wel naast die tennisbaan een paarden stal met rijbak e.d

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:40

Citaat:
Maar het had inderdaad net zo goed de Mac kunnen zijn.

Dan was wel gelijk het probleem opgelost van waar je de paarden moest laten }>

Daarnaast blijkt ook uit dit topic maar weer dat een flinke groep hele domme mensen gelijk stoppen met begrijpend lezen en nadenken zodra ze ergens een kans denken te zien 'die buitenlanders' ergens de schuld van te kunnen geven.

Ik kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen dat een verhuurder zo veel tijd mag laten zitten tussen de verkoop en het bekend maken van die verkoop aan de huurders. Ik zag ergens staan dat de verkoop in april al rond was? Zijn er geen richtlijnen voor dat soort situaties? Toen ons (toenmalige) huurhuis werd verkocht aan een andere beheerder werden wij toch direct op de hoogte gesteld. (Nu was dat ook wel handig, als je weet dat je voortaan de huur aan iemand anders over moet maken)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:44

Wat jij zegt Nezzie, aan wie hebben zij huur betaald sinds april????? :?
Laatst bijgewerkt door spatter op 09-01-14 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Re: Paardenstal moet wijken voor hindoetempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:46

Moet je zo schreeuwen Spatter?

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:46

Norrit schreef:
Er zijn in Den Haag heel veel kleine stalletjes in de bebouwde kom, tussen de huizen in gewone straten met woonhuizen. als je het niet weet zie je ze ook niet..

Klep en Co hoort daar niet bij en is een soort manege http://www.klep-en-co.nl/
(niet erg paardvriendelijk vind ik maar dat is mijn mening)

Dezen zitten op Asmanweg 102, en niet op het adres dat eerst werd aangegeven.

Norrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:48

Nee ik bedoel ook niet Klep en Co, dat gaan ze niet afbreken!

Ik bedoelde alleen dat er veel kleine stalletjes in die omgeving zijn.
Weet ook niet om welke stallen het precies gaat hoor :-)
Laatst bijgewerkt door Norrit op 09-01-14 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:49

Billy schreef:
Moet je zo schreeuwen Spatter?

even voor de duidelijkheid voor alle racistische bokkers die de hindoe's maar gelijk terug naar huis willen sturen ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:50

Van schreeuwen wor je over het algemeen niet duidelijker, het is alleen maar irritant...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:53

Bambolina schreef:
WildWings schreef:
Oooh mijn god, een paar smerige racisten reageren hier ook direct weer hoor. Joehoe jongens, dit staat toch los van cultuur of geloof, de gemeente zit hier fout. Of er nou een hindoetempel of een kerk of een molen of een tulpenveld was gekomen. Maakt helemaal niets uit, staat toch los van de hele situatie verder. Of was een coffeeshop soms wel goed geweest omdat dat zo mooi binnen onze heerlijke Nederlandse cultuur past :7 :D ?

Nou precies!!! Ik vind het zo walgelijk dat men meteen weer zo moet reageren.. kijk toch is verder dan je neus lang is. Ik kan me daar echt mateloos aan irriteren.

Nou, inderdaad weer lekker 'Tokkie-town' hier.... soms is het niveau toch echt bedroevend.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:54

Ik snap het drama niet zo... Ja misschien is het niet helemaal netjes en even handig gegaan bij de gemeente (Bureaucratie...) Of wellicht hebben die mensen zelf niet opgelet en schrikken nu omdat het ineens op hun afkomt. In hoeverre kan de koop rond zijn als de huurders de vorige eigenaar nog betalen? (ofwel ze waren er wel van op de hoogte of de gemeente houdt er louche praktijken op na.)

Waarom zo nodig de tempel genoemd moet worden is voornamelijk sensatiezucht. En uit de reacties hier blijkt maar dat mensen daar inderdaad erg gevoelig voor zijn. Is natuurlijk makkelijk oordelen... Wij vs. Zij.

Maar goed. De grond is verkocht en de paarden moeten dus weg. Je kan me niet wijsmaken dat er nergens plek is voor de paarden... dan zet je ze toch tijdelijk een x aantal kilometer verder weg? Vind dat niet zozeer de taak van de gemeente in dit geval. Je kan me niet wijsmaken dat waar ze staan ook een bestemmingsplan heeft dat inhoudt "paarden houden".

En tja als het zo'n drama is om je paarden ergens anders neer te zetten snap ik ook wel dat ze bij de gemeente zeggen "dan breng je ze toch naar de slacht?" probleem opgelost.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:58

Nou ja, het kan natuurlijk dat April de koop rond was, maar de daadwerkelijke overdrachtsdatum pas nu ergens is. Dus dan hebben ze wel gewoon tot nu huur aan de gemeente moeten betalen.

Daarnaast had ? Billie ? (geloof ik) gelijk dat bestemmingswijzigingen en dergelijke in een krant moeten worden aangekondigd zodat mensen bezwaar kunnen aantekenen. Maar ik weet niet of dat ook opgaat voor gewone verkoop van een pand door de gemeente.
Daarnaast moet het ook niet heel erg moeilijk zijn om de paarden op korte termijn ergens anders te stallen, in ieder geval tijdelijk.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:04

Maar mag je op een terrein (hetzij braakliggend, hetzij een loods oid) uberhaupt (al is het tijdelijk) paarden houden als het bestemmingsplan niet agrarisch is?
Zo wel: okee, duidelijk :D
Zo niet: wat is hier dan het bestemmingsplan?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:12

Even voor de mensen die de Hindoe's naar "huis" willen sturen: het gros van die hindoes zijn hier gekomen omdat Nederlanders hun voorouders als contractarbeider naar Suriname lieten komen.

In 1975 werd Suriname onafhankelijk, en veel Surinamers voelden zich voor de keuze gesteld: blijf ik in Suriname (wie weet hoe het daar verdergaat) of ga ik naar Nederland...

Verder: hebben jullie óók zo'n last van die vervelende hindoes op iedere hoek van de straat, met hun tempels waar je over struikelt?

Nee?

Ik ook niet. :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:16

WildWings schreef:
Oooh mijn god, een paar smerige racisten reageren hier ook direct weer hoor. Joehoe jongens, dit staat toch los van cultuur of geloof, de gemeente zit hier fout. Of er nou een hindoetempel of een kerk of een molen of een tulpenveld was gekomen. Maakt helemaal niets uit, staat toch los van de hele situatie verder. Of was een coffeeshop soms wel goed geweest omdat dat zo mooi binnen onze heerlijke Nederlandse cultuur past :7 :D ?

Nou inderdaad...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:25

De schuld ligt in mijn ogen bij de gemeente, en ik weet uit eigen ervaringen dat die regelmatig vuile spelletjes spelen.!

Wij woonde tot een paar jaar terug buiten het dorp. Om ons heen kwamen steeds meer bedrijven.
En toen gingen ook de verhalen de rondte dat de woonhuizen weg zouden moeten.
Omdat wij wilde verbouwen zijn wij diverse keren op het gemeente huis geweest hierover. Nee er zou niets gebeuren. Bestemmingsplan opgevraagd, en volgens dat was er niets verandert.
Wij zijn begonnen, en na 2 weken nadat we op het gemeente huis een gesprek hadden gehad een brief dat de huizen moesten wijken voor de bedrijven.
De optie's voor de grond waren er al, grond was letterlijk al verzegd.
Bestemmingsplan alles was al gewijzigd zonder dat wij daarvan op de hoogte gesteld waren.

Zelfde grapje van de gemeente.
Groot gebied met velden waar oa een hondenclub zit. Hondenclub wil graag een gebouwtje neerzetten. Nee mag niet! Alleen een bouwkeet.
Jaren zijn ze erover bezig geweest, maar kregen het niet voor elkaar. Mochten ook de grond niet kopen.
Gevolg, hondenclub moet weg, want er word een moskee gebouwd.
Er hiervan zijn veel meer gevallen bekend.

Dat dit haat zet richting het geloof waar het omgaat kan ik enigszins voorstellen. Want wij Nederlanders krijgen het niet voor elkaar maar een ander geloof wel.
Al zijn de gemeente's en staat hier verantwoordelijk voor.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:28

eilleen333 schreef:
Wij hebben onze wei moeten inleveren omdat ze de begraafplaats uit gingen breiden. Daar heb ik ook wel problemen mee gehad. Er liggen daar graven groen van de aanslag... En dan moeten de mensen die nog leven hun lol opgeven voor nog meer graven die niemand ooit bezoekt. Zonde van de ruimte.

Die doden ook altijd. Best prima dat ze dood zijn hoor, en wat mij betreft hebben ze ook alle recht op dood zijn.
Maarre, stel dat wij naar de hemel gaan... dan gaan wij daar toch ook niet allemaal rijbakken bouwen?
Die doden willen hier begraven worden, prima... maar pas je dan wel een beetje aan. :7 hihihihi

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:29

pidoro schreef:
Waarom moeten er overal hindoe tempels komen in Nederland ?
De mensen moeten zich aanpassen aan onze cultuur.
Als wij naar hun land gaan wordt er ook geen kerk gebouwd, nee dan krijg je de kogel of je wordt eruit gezet.
Ik wil niet racistisch zijn ook deze mensen hebben recht op leven maar aanpassen moeten ze zich wel en juist dat doen ze niet.

Exact alles wat je zegt snijdt geen hout.... maar ook dat is wel knap op een of andere manier.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:41

Zoolgangster schreef:
Verder: hebben jullie óók zo'n last van die vervelende hindoes op iedere hoek van de straat, met hun tempels waar je over struikelt?

Nee?

Ik ook niet. :Y)

_O- :D

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:05

StableDoor schreef:
pidoro schreef:
Als wij naar hun land gaan wordt er ook geen kerk gebouwd, nee dan krijg je de kogel of je wordt eruit gezet.
Ik wil niet racistisch zijn ook deze mensen hebben recht op leven maar aanpassen moeten ze zich wel en juist dat doen ze niet.

Sorry, maar een Hindu is geen ras, maar een geloof. Er zijn ook gewoon autochtone Nederlanders Hindu.

Ik begrijp de gemeente en de paardeneigenaren. Het is natuurlijk niet makkelijk om ineens een andere plek te vinden voor je paard, maar het gebouw zal in het bestemmingsplan ook niet als stal aangegeven zijn. Bovendien vraag ik me af waarom er überhaupt paarden staan daar, geen weilanden...

Hmm volgens mij kan jij niet lezen, ik heb nergens het woord ras gebruikt of bedoelt !!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:07

'Als wij naar hun land gaan', daarmee insinueer je toch echt dat het geen autochtone Nederlanders zijn die dit geloof aanhangen. Maakt niet uit hoor. Rustig andere mensen blijven aanvallen op of zij wel of niet kunnen lezen in plaats van je eigen uitspraken onder de loep te nemen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:15

Mijn god, als het hier om koeien ging ipv paarden, had geen haan op bokt ernaar gekraaid.

Dat gezegd zijnde door middel van een halve dierentuin, vind ik het ook bizar dat hier zo'n drama om gemaakt wordt. Als je als eigenaar een stuk land wilt verkopen, mag dat. Mensen die huren, huren. Mensen die kopen of hebben, hebben. Dat is nu eenmaal zo als je huurt. Had de gemeente beter kunnen communiceren? Waarschijnlijk wel, want daar zijn gemeenten over het algemeen niet zo goed in. Maar we weten ook niet alles en dit artikel is idd, zoals anderen zeiden, heel eenzijdig.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:46

Ninx schreef:
pidoro schreef:

Exact alles wat je zegt snijdt geen hout.... maar ook dat is wel knap op een of andere manier.

Grappig, je wilt niet racistisch zijn, maar bent het wel in deze post :Y)

Beetje, ik wil je niet pijn doen hoor, maar ik sla je nu wel in je gezicht.

Hele fijne logica..

Afin, het waren blijkbaar nooit paardenstallen, want het is een pakhuis dat moet wijken.. Heel vervelend voor de paardeneigenaren dat ze het niet op tijd te horen hebben gekregen. Dat ligt aan de gemeente, niet aan de hindoetempel. De gemeente wilde de grond blijkbaar kwijt/verkopen en had dat waarschijnlijk aan alles met interesse wel verkocht. Al had een McDonalds of een Primark of een Ikea het land opgekocht... Of dus de hindoetempel... Staat daar compleet los van.

Dus ik snap de ophef over geloof of racisme niet zo goed. Dat heeft er toch niets mee te maken met het simpele feit dat de gemeente land heeft verkocht.. En dat is het probleem. Dat het land verkocht is. Niet aan wie het verkocht is.

De gemeente heeft misschien verkeerd gehandeld, door het in het geheim te doen, niet de hindoetempel :) Maar alsnog mag de gemeente gewoon het land verkopen, dat is hun goed recht. Het is immers hun land. Zij huren het alleen. Het was alleen schappelijker van de gemeente geweest als ze eerder hadden aangegeven dat ze het land wilden verkopen. Aan de andere kant, het is nu januari... April. Ze hebben nog wel even tijd om een andere plek te vinden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:56

Ninx schreef:
eilleen333 schreef:
Wij hebben onze wei moeten inleveren omdat ze de begraafplaats uit gingen breiden. Daar heb ik ook wel problemen mee gehad. Er liggen daar graven groen van de aanslag... En dan moeten de mensen die nog leven hun lol opgeven voor nog meer graven die niemand ooit bezoekt. Zonde van de ruimte.

Die doden ook altijd. Best prima dat ze dood zijn hoor, en wat mij betreft hebben ze ook alle recht op dood zijn.
Maarre, stel dat wij naar de hemel gaan... dan gaan wij daar toch ook niet allemaal rijbakken bouwen?
Die doden willen hier begraven worden, prima... maar pas je dan wel een beetje aan. :7 hihihihi

Briljant geschreven :Y)
ben ik nou de enige die niet eens een Hindoetempel weet te zitten????

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:02

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:07

Maak er maar 74 van :) (Zie 1ste blz)

http://www.hindustani.nl/?p=1496

Mag ik zeggen dat ik het een enorm lelijk gebouw vind en dat ik niet blij zou zijn als ze dat inme achtertuin zouden droppen?