dees_daan schreef:Honden móeten een uur vrij rondlopen? Ik ben bang dat ze dan vaker spoedgevallen krijgen doordat ze onder een auto komen of er een vechtpartij ontstaat.. Niet alle honden zijn geschikt om los te laten lopen en niet overal is daar de ruimte voor.
Ik vind het goed dat ze het probleem van de paarden aankaarten maar dat een hond een uur vrij rond moet lopen vind ik onzin.
Ik vind het geen onzin. Ik vind wel dat dat moet. Een enkele uitzondering daar gelaten.
Ik ken helaas meerdere honden die vanaf pup nog nooit los hebben gelopen omdat de eigenaren dat bij voorbaat niet aandurven. En nee, niet alleen bij Husky's, maar bijvoorbeeld ook bij een Friese Stabij. Neem dan geen hond.
En als je van mening bent dat Husky's (of een ander ras) niet los kunnen lopen, neem dan geen Husky.
Loslopen in de woonkamer lijkt me niet helemaal wat er bedoeld wordt...
Jij vindt 2 x per dag een half uur en 1 x per dag een uur "een flink stuk lopen"??
Nou dat is echt niet veel hoor, en als een hond aan de lijn loopt is het drie keer niks
En het is een fabeltje dat kleine honden minder beweging nodig zouden hebben dan grote. Het is eerder andersom.
Citaat:
Mijn honden zijn hooguit 5 minuten buiten met dit weer als ze de tuin in gaan
Vind ik zeer kwalijk!!