Vanavond Anky op tv in 'Proefkonijnen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:19

secricible schreef:
Een stomme knol >;)
Deze man praat poep..

Iedereen kent anky, annemarie van toorn niet ;)

sowieso :') vind Midas echt zo'n lúlletje rozenwater.

ach, de zebra heeft er geen schade aan overgehouden.
t was niet zo dat hij helemaal opgeknoopt/vastgeknoopt stond dus dan kan ik er zeker om lachen :j

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:20

Ik zat te janken van het lachen toen dennis op die zebra zat _O-

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:20

Haha vond het echt geweldig!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:33

Janine1990 schreef:
Natsuki schreef:
Ik vond het wel een beetje jammer dat dit nu gebeurt is. Hij is er maar even op geweest, maar voor de Zebra was het geen fijne ervaring.

Die opmerkingen over dat paarden dom zijn, snap ik ook niet echt. Tja, ze laten zich wel berijden enzo, maar ze weten niet anders, voor hun zit er gene nut in om de mensen die ze vertrouwen en als leider zien opeens van hun rug af te gooien en dergelijke.

Een slim paard zou zich toch gedragen als die zebra??
Ik snap de uitspraak 100%

De lastigste paarden zijn ook altijd de beste.

Volgens mij heeft dat weinig met intelligentie te maken, maar puur met evolutie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:34

En dat liedje XD

TutuletuteletuteletuteletuteleTuuuuuuuuuh XD

Ik lag dubbel van t lachen XD En valerio durfde maar niet XD

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:34

secricible schreef:
Volgens mij heeft dat weinig met intelligentie te maken, maar puur met evolutie.

Wat? Slim vs. dom of lastig vs. makkelijk?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:35

Nee hoor, paarden kunnen heel intilligent zijn (stal openmaken, voerton openmaken), maar voor een paard heeft het geen enkel voordeel (ook niet evolutionair) om bereden te worden. En als ze wel slim genoeg zijn, zijn ze dwars :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:37

EskeGirl schreef:
Nee hoor, paarden kunnen heel intilligent zijn (stal openmaken, voerton openmaken), maar voor een paard heeft het geen enkel voordeel (ook niet evolutionair) om bereden te worden. En als ze wel slim genoeg zijn, zijn ze dwars :(:)

Dat dus... :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:38

Het feit dat paarden zich tegewoordig laten berijden.
Zoals gezegd: de paarden die het gemakkelijkst te berijden waren werden gedomesticeerd, met elkaar gekruist en zo ontstond het paard van nu. Als we paarden nooit hadden gedomesticeerd waren ze net zo moeilijk te berijden geweest als de zebra.

Edit: op de 1 of andere manier ligt bereiden een stuk beter in de vingers dan berijden...

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:39

Haha vond het echt super grappig _O-

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:39

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:43

secricible schreef:
Zoals gezegd: de paarden die het gemakkelijkst te berijden waren werden gedomesticeerd, met elkaar gekruist en zo ontstond het paard van nu. Als we paarden nooit hadden gedomesticeerd waren ze net zo moeilijk te berijden geweest als de zebra.

Edit: op de 1 of andere manier ligt bereiden een stuk beter in de vingers dan berijden...

Mmmmm, ja zo kan je er inderdaad ook tegenaan kijken. Had het zelf nog nooit zo bekeken, maar ik volg je volledig.

Alleen dan vraag ik me af hoe jij zou verklaren dat die bloedjes van paarden waar niemand meer mee om lijkt te kunnen gaan (althans, de gemiddelde ruiter niet) zich wel laten berijden?

Want ik roep altijd dat het de fokkerij is, gecombineerd met de gebrekkige scholing van de ruiters vandaag de dagen. In mijn ogen overschat de gemiddelde ruiter zichzelf verschrikkelijk en krijg je daardoor van die rampenplannen.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:44

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:45

Volgens mij als je op een paard gaat zitten dat echt maar 1 keer in de week echt aangeraakt door een mens word en er springt een vreemde op je rug (niet beleerd natuurlijk) dat je dat ongeveer het zelfde bereikt :)

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:46

Hoewel ik het echt sneu voor de zebra vond (hij liet duidelijk merken dat het hem niet zinde), vond ik het stiekem wel grappig om te zien hoe Valerio stuntelige pogingen deed om de zebra te bestijgen. En de manier waarop Dennis bovenop de Zebra sprong _/-\o_ ..
Ik doe het hem iig niet na!

Ik had het leuk gevonden als Anky ook nog een rondje zebra deed, maar helaas :')

Die drie 'experts' die het hadden over het niet kunnen temmen/berijden van zebra's.. Er zijn toch verschillende gevallen bekend van zebra's die bereden worden?

Nijbro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:47

hoe zal gert van den hof ervan brengen op een zebra

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:48

Nijbro schreef:

haha _O- :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:49

Nijbro schreef:

Ik zeg: Insturen die vraag!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:53

Janine1990 schreef:
secricible schreef:

Mmmmm, ja zo kan je er inderdaad ook tegenaan kijken. Had het zelf nog nooit zo bekeken, maar ik volg je volledig.

Alleen dan vraag ik me af hoe jij zou verklaren dat die bloedjes van paarden waar niemand meer mee om lijkt te kunnen gaan (althans, de gemiddelde ruiter niet) zich wel laten berijden?

Want ik roep altijd dat het de fokkerij is, gecombineerd met de gebrekkige scholing van de ruiters vandaag de dagen. In mijn ogen overschat de gemiddelde ruiter zichzelf verschrikkelijk en krijg je daardoor van die rampenplannen.

Ik denk dat dat prima iets met intelligentie te maken kan hebben. Het is ook niet het 1 of het ander denk ik. Daarnaast gaat het vaak niet alleen om intelligentie (volgens mij hoeft een paard niet zo heel erg intelligent te zijn voor onze dressuuur..) maar een stuk met doorzettingsvermogen (andere paarden leggen zich eerder neer bij de situatie), sensibiliteit (paard is nerveus en druk en niet bewust bezig met ruiter eraf gooien) e.d. En ook tussen paardenkarakters zit verschil. Ik heb een hondenras dat bekend staat om et feit dat ze nooit blaffen. Toch blaft 1 van mijn honden bij iedere scheve scheet die gelaten wordt. Tja, uitzonderingen heb je altijd ;)

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:02

Nijbro schreef:

A-M-E-N _/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:05

secricible schreef:
Ik denk dat dat prima iets met intelligentie te maken kan hebben. Het is ook niet het 1 of het ander denk ik. Daarnaast gaat het vaak niet alleen om intelligentie (volgens mij hoeft een paard niet zo heel erg intelligent te zijn voor onze dressuuur..) maar een stuk met doorzettingsvermogen (andere paarden leggen zich eerder neer bij de situatie), sensibiliteit (paard is nerveus en druk en niet bewust bezig met ruiter eraf gooien) e.d. En ook tussen paardenkarakters zit verschil. Ik heb een hondenras dat bekend staat om et feit dat ze nooit blaffen. Toch blaft 1 van mijn honden bij iedere scheve scheet die gelaten wordt. Tja, uitzonderingen heb je altijd ;)

Hmmm, ja. Als ik het zo bekijkt is eigenlijk een combinatie van wat jij zegt (evolutie) met mijn idee over de rijerij van tegenwoordig voor mij het meest logisch.

Lynnepinny

Re: Vanavond Anky op tv in 'Proefkonijnen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:23

Haha, was echt grappig! :') (Ik smolt van binnen wel heel diep toen ik die rijbaan zag.. Jéétje.. :+)
Maar dan die man die zei dat paarden gek in hun hoofd zijn.. 8)7

heidy_wilco

Re: Vanavond Anky op tv in 'Proefkonijnen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:46

Ik lag het hele programma al plat van het rijden, maar toen Valerio vertelde over zijn eerste en laatste ritje en Dennis op de achtergrond zwaaiend langskwam had ik het niet meer! Hahaha!

Wat een droogkloten zijn het ook :')

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:28

Ik hoopte stiekum dat Ank een rondje zebra deed, zonder zadel om de onafhankelijke zit te showen :D,
klein zebraatje vond het niet zo leuk in de bak van Anky... was zeker bang voor die stang en trens. ;)

Koning Midas was weer geweldig!
Laatst bijgewerkt door purkie op 07-01-14 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:33

Nijbro schreef:

Dan zijn zebra's ineens wel berijdbaar (ja, bereidbaar waren ze al :7 )