Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:01

Anke schreef:
Hartjeponys schreef:
Het is wel zo dat hij er niks aan kan doen... Ik vind dat zulke mensen onder 24 uur zicht moeten komen te staan. Ze zijn gevaarlijk gewoon

gevaarlijke honden worden afgemaakt ivm veiligheid.

Gevaarlijke mensen worden weer losgelaten....

Ja, en honden worden nog wel zo gemaakt door de mens.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:01

vreselijk zeg!

maar ieder zijn mening hier in het topic, mensen kunnen echt wel geholpen worden, zelfs schizofrenen, maar het belangrijkste is toch wel dat er hem aangeleerd wordt wat goed en wat slecht is, ik heb al genoeg verhalen gehoord van mensen die in de kinderpsychiatrie werken
het is wel zeer jammer dat zulke dingen moeten gebeuren voordat mensen inzien dat deze 'misdadigers' hulp nodig hebben :s

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:10

HeavensLove schreef:
maar het belangrijkste is toch wel dat er hem aangeleerd wordt wat goed en wat slecht is,
Dat lukt helaas niet altijd..

De discussie blijft moeilijk want je mag nu eenmaal niet zo makkelijk beslissen over leven en dood, want waar leg je de grens.. Levenslange opsluiting eigenlijk net eender, waarom mag de een wel los en de ander niet en wanneer weet je zeker dat iemand er terecht zit..

Overigens denk ik zelf dat er mensen zijn die niet te redden zijn, maar ja, wat moet je daarmee?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:11

Daar heb je gesloten inrichtingen voor :) waar ze de normale dagstructuur volgen maar wel in een veilige omgeving :)

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:13

naomi_g1998 schreef:
nicolanca schreef:
De behandeling duurt maximaal 7 jaar, daarna komt hij vrij, genezen of niet. Dus duimen dat hij te behandelen is, want anders vallen er weer slachtoffers.
Wat een geruststelling. :+ Waarom is dat dan zo geregeld? Omdat het anders te veel geld kost? Of omdat die huizen dan vol zitten of zo? Dit is trouwens een oprechte vraag.

Omdat hij minderjarig is kan hij geen gewone tbs krijgen die in theorie onbeperkt kan zijn

belle_boef

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:15

Met 17 jaar kan hij veroordeeld worden met het volwassenrecht.
Maar dat staat niet in het artikel, net als wat zijn diagnose is. Dus dat blijft allemaal gissen.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:25

Een jaartje opsluiten in een Correctional Faccility in Amerika, het liefste een in een woestijngebied,
dan mag hij een jaartje de "HO" spelen, weetie gelijk hoe het voelt }:) ,

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:45

De diagnose zal nog wel gesteld moeten worden voorafgaande aan zijn behandeling.
Fijn dat in ieder geval 1 van de daders van dierenmishandeling van de afgelopen tijd is gepakt. En ik hoop dat de rest volgt. Mensen moeten nog meer bewust worden gemaakt hiervan zodat de omgeving van zo'n dader kan ingrijpen, want daar moet je het toch het meeste van hebben.
Ik hoop echt dat de jongen kan worden behandeld. Vermoedelijk een gedragsstoornis en een achtergrond van geweldsdelicten in het gezin. Tja in hoeverre zo iemand dan zal genezen, is natuurlijk altijd maar de vraag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:52

quera schreef:
Daar heb je gesloten inrichtingen voor :) waar ze de normale dagstructuur volgen maar wel in een veilige omgeving :)

Andere discussie maar toch vraag ik t me af; zou zoiets voor iedereen beschikbaar moeten zijn, ongeacht de daad?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:59

Cer schreef:
quera schreef:

Andere discussie maar toch vraag ik t me af; zou zoiets voor iedereen beschikbaar moeten zijn, ongeacht de daad?

Ja want anders komen ze weer buiten op straat. Met een aantal procent kans dat ze de misdaad die ze hebben begaan nogmaals begaan. Hier heb ik t wel over psychisch zieke mensen en niet mensen die inbreken. Oid. Want daar kan ik als begeleiding niks mee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:04

Het beangstigende aan dit soort zaken is dat het vaak begint met dieren...
Over de behandeling en straf kan en ga ik niets zeggen. Dat is niet aan mij.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:16

Ik ben blij dat deze jongen deze "straf" krijgt.
Nu hebben de mensen van de dieren de "voldoening" dat de dader er niet ongestraft mee wegkomt.
Maar krijgt de jongen ook de kans dat hij met deze hulp misschien ooit weer normaal kan functioneren (hetzij in zo'n gesloten inrichting, hetzij in de maatschappij)

Natuurlijk wil ik het niet goed praten wat hij heeft gedaan, en ook ik ben eigenlijk wel van mening "het begint met dieren en eindigt met mensen". Maar laten we positief denken en hopen dat de hulpverleners en nog wat van kunnen maken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:47

Anoli schreef:
Natuurlijk wil ik het niet goed praten wat hij heeft gedaan, en ook ik ben eigenlijk wel van mening "het begint met dieren en eindigt met mensen". Maar laten we positief denken en hopen dat de hulpverleners en nog wat van kunnen maken.

Bij TBS krijgen ze verplichte behandeling die gericht is op het voorkomen van het opnieuw de fout in gaan.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:00

Potverdikkie, ik schrik van een aantal reacties hier, wat kunnen mensen toch kortzichtig denken. Verschrikkelijke situatie voor zowel, pony, eigenaresse, jongen en ouders van de jongen. Ik hoop dat ze allemaal hulp krijgen die geschikt is voor ieder persoonlijk.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:26

Heel sneu voor de pony. Ik hoop echt dat deze jongen heel goed inde gaten gehouden word als hij ooit vrij komt.
Hoe sneu het ook is sommige mensen zijn gewoon vanaf heel jong al gevaarlijk, en tuurlijk kan het getriggerd worden door de thuis situatie maar helaas komt het ook voor dat kinderen gewoon een ander soort verbinding in de hersens hebben, heel zielig maar ook heel gevaarlijk en je kan bij deze gevallen behandelen wat je wilt maar de persoon zal niet veranderen, hooguit de indruk wekken veranderd te zijn. Erg moeilijk.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:28

silvana84 schreef:
Heel sneu voor de pony. Ik hoop echt dat deze jongen heel goed inde gaten gehouden word als hij ooit vrij komt.
Hoe sneu het ook is sommige mensen zijn gewoon vanaf heel jong al gevaarlijk, en tuurlijk kan het getriggerd worden door de thuis situatie maar helaas komt het ook voor dat kinderen gewoon een ander soort verbinding in de hersens hebben, heel zielig maar ook heel gevaarlijk en je kan bij deze gevallen behandelen wat je wilt maar de persoon zal niet veranderen, hooguit de indruk wekken veranderd te zijn. Erg moeilijk.

Je kan dit wel degelijk behandelen. Anders zou ik namelijk geen werk meer hebben.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:29

Tazzey schreef:
Het beangstigende aan dit soort zaken is dat het vaak begint met dieren...
Over de behandeling en straf kan en ga ik niets zeggen. Dat is niet aan mij.

Het is al vaker bewezen dat psychopaten bij dieren beginnen en dan over gaan op mensen..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:31

BoemPats schreef:
Snollygoster schreef:
Even off-topic: ik wist niet dat pony's tepels hadden?!

Waar denk je dan dat de melk uit komt? :D

Verder ga ik mee met eclair98

ik moest me rot lachen om deze reacties :')

Maar ik ben blij dat de instanties iets doen met deze jongen :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:32

Maar lang niet iedereen die iets bij een dier doet doet dit ook bij een mens :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:33

Neen, inderdaad. Ik zeg ook niet dat de jongen een psychopaat is, maar de reactie van Tazzey deed me daaraan denken. Alles hangt nu natuurlijk af van welke diagnose ze zullen stellen :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:34

ziekelijk , rot jong

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:35

Snollygoster schreef:
Neen, inderdaad. Ik zeg ook niet dat de jongen een psychopaat is, maar de reactie van Tazzey deed me daaraan denken. Alles hangt nu natuurlijk af van welke diagnose ze zullen stellen :')

Dan nog zegt de diagnose niet of hij een psychopaat is :)

quera

_nvds schreef:
ziekelijk , rot jong

Uhmmm ziekelijk ja
Rotjong ? Nee

Oyeru

Ik kan me dit nog wel herinneren ja, woon er vlak bij. Wat ik van die jongen vind ga ik verder niet op in, maar ben blij dat hij voorlopig vast zit...

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:36

quera schreef:
Snollygoster schreef:

Dan nog zegt de diagnose niet of hij een psychopaat is :)

Ik zeg toch ook niet dat hij het IS :'). Bij Tazzey's reactie moest ik gewoon denken aan wat ze altijd over psychopaten zeggen, ze beginnen bij dieren en gaan over op mensen.