Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LiannePuthzy schreef:YellowGray schreef:
Hopelijk juist welDan kan het mooi meteen worden afgestraft.
mwhaahahah idd, beter ook. Zien we geen blauwe tongen ect emer tijdens wedstrijden
Dan kan het mooi meteen worden afgestraft.LiannePuthzy schreef:Eh... Blauwe tongen met rollkur? Dat vat ik niet helemaal, vind ik eigenlijk echt een "penny-opmerking" rollkur is geen hoofdstel of bit, het is hoe een paard zijn nek/kur houd.
*meer
Magrathea schreef:Ik vind het nogal eenzijdig geschreven.
NathalietjeB schreef:in hoeverre mag je een blafband of slipketting afschaffen...
hier een hond die al meerdere diploma's heeft gehaald op de honden school vanaf pup af aan maar thuis een enorme blaffer en ook werken we dus met de blafband en dat gaat gewoon goed...
slipketting vind ik handig bij honden die je voort sleuren.
Caatje87 schreef:Maar toch vraag ik mij af: als die Rollkur nou echt zo slecht is... Hoe komt het dan dat paarden zoals Salinero en Bonfire zo oud worden en er zo gezond en goed uitzien?
Lusitana schreef:Magrathea schreef:Rollkur is volgens mij zo erg nog niet hoor... Ben benieuwd hoe die zielige Bonfire anders op zijn 20e nog een OS kon winnen
Het niet zo dat ze met schade meteen niet meer presteren. Paarden zetten zich enorm in, ze lopen nog met een gebroken been door als het gevraagd wordt, dus dat is geen meetpunt.
Ze kunnen ook met een kapotte nek gewoon oud worden.![]()
Omdat je niet ziet dat er schade is, is het niet erg?
Het doel heiligt de middelen? Als we maar winnen?
Of omdat sommigen er goed vanaf zijn gekomen is het een volkomen veilig middel??????????