Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:02

Cayenne schreef:
Niet helemaal eensgezind hoor. Het Nederlands jurylid heeft toch nog best lager gepunt.
Maar los of het nou een wereldrecord waardig is of niet. Ik vind het een prachtige en sympathieke combinatie om naar te kijken!

Ik doel meer op het feit dat alle jury's de desbetreffende combinaties op dezelfde klassering hadden staan :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:03

Ik kan het filmpje niet openen.. Iemand die misschien een andere link heeft? Ik zou m graag kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:03

marjan19 schreef:
44Myrthe44 schreef:

Heel verstandig!
Ik denk idd dat wij het oordelen beter aan de echte jury over kunnen laten, zij zijn een heel stuk deskundiger dan wij, wie zijn wij überhaupt om dat oordeel in twijfel te trekken?

Zoveel mensen, zoveel meningen. Het oordelen blijft sowieso aan de jury, maar omdat je niet op dat niveau rijdt, mag je je mening niet geven hier. Beetje jammer. Vrijheid van meningsuiting, respect voor andere meningen etc.

Leer mij kennen, ik heb mijn mening wel klaar staan en natuurlijk mag je je mening geven en mijn mening is in dit geval dat als je dit niet goed vind of terecht gepunt je niet snapt waar de dressuur om draait :D

Domiinooo_

Re: Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:06

Is er ergens te vinden wie de jury's zijn of vanwaar ze komen? :o
Want jullie hebben het over een Nederlandse jury, maar ik zie dat nergens staan B-)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:10

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:12

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:14

Ik vind de combinatie erg mooi....maar ik vind Valegro weer wat aan de forse kant, hij zou voor het mooie wel wat kilootjes kwijt mogen. Charlotte rijdt prachtig, maar er is iets aan haar armen wat ik een beetje irritant vindt om naar te kijken, alsof ze een beetje met haar paard mee naar voren kukelt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:14

Wat een heerlijke combinaties om naar te kijken! Punten interesseren mij niet, ik geniet gewoon van twee zeer goede mensen met zeer getalenteerde paarden. Je weet dat dit een jurysport is, dus ik laat me leiden door mijn eigen emoties. Mooie sport hoor, dressuur!

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:15

Oh, ik heb de jury's al gevonden:
H - S.Baarup (DEN)
C - A.Gardner (GBR)
M - I.Judet (FRA)
B - I.Wessels (GBR)
E - E. de Wolff van Westerrode (NED)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:18

Ik heb het filmpje gekeken en die tienen voor harmonie begrijp ik helemaal. Ik ben echt jaloers op Charlotte haar stille houding. Ook Valegro heeft een constante aanleuning en loopt niet opgekropt, wat ik bij Undercover nogal eens vind.
Dat gezegd hebbende, ik vind dit geen WR proef. Ik kan me het record van Edward en Totilas nog herinneren en daarbij stonden de tranen me in de ogen en krijg ik nog steeds kippenvel.
Het is zeker een correcte proef, maar ik vind dit geen wereldrecord waard.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:18

Jessx schreef:
Ligt het aan mij of zou Valegro ook wel wat kilo's kwijt kunnen?

Ik zat laatst (geloof ik in de bit) te lezen over paardenfitheid. De man die aan het woord was had valegro van dichtbij gezien en verbaasde zich erover dat dit dier inderdaad niet alleen 'spier' was.

Verder top gedaan :), gaaf paard, fijne amazone. Undercover (Frits :+) komt er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:19

Super, helemaal verdiend. Zo hoort dressuur er uit te zien :j

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:22

Joolien schreef:
marjan19 schreef:

Zoveel mensen, zoveel meningen. Het oordelen blijft sowieso aan de jury, maar omdat je niet op dat niveau rijdt, mag je je mening niet geven hier. Beetje jammer. Vrijheid van meningsuiting, respect voor andere meningen etc.

Leer mij kennen, ik heb mijn mening wel klaar staan en natuurlijk mag je je mening geven en mijn mening is in dit geval dat als je dit niet goed vind of terecht gepunt je niet snapt waar de dressuur om draait :D

Nou ja, het is per persoon verschillend ook wat hij/zij wil zien, en dat is niet alleen zo bij 'normale' mensen, ook bij jury's. Misschien op dit niveau wat minder, maar ik denk dat dat het probleem veelal is.
Ben het hier wel mee eens dat Charlotte wint. Het is jammer dat haar soms het licht in de ogen nog niet gegund wordt. Waarschijnlijk omdat NL niet bovenaan staat, omdat zij daar staat. Het komt haar ook heus niet aanwaaien. Ze traint er hard voor, dus verdient het ook. Al ben ik het er wel mee eens dat Valegro iets fors is, maar ik heb ze liever iets fors dan mager..

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:23

Waauw wat zijn Edward en Undercover toch een super team, die komen er zeker wel!
En de andere natuurlijk ook heel goed gereden!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:26

Bij Charlotte 'stoor' ik me er altijd een beetje aan dat ze niet op haar kont lijkt te zitten.. Wat iemand hierboven ook al zei, in combi met haar armhouding, vind ik het er minder natuurlijk uitzien.

Maaar, dat neemt natuurlijk niet weg dat dit een fantastische prestatie is! Of het la dan niet wereldrecordwaardig is/was spreek ik me niet over uit, ik ben geen jurylid en rijd in de verste verte niet op dit niveau ;) Het is gewoon al prachtig dat een combinatie zo op elkaar kan afgestemd zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:28

FriesWytske schreef:
85 of 86 % was hier meer op zijn plaats geweest. En ben dan wel fan van Edward. Maar bij hem blijf ik ook kritisch kijken. Hij had ook nog foutjes er in.

Ik vraag me echt af hoe je bij die score komt. Het slaat namelijk nergens op :') Waar baseer je dat op?
Omdat hij zichzelf geen bloedneus slaat?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:31

Anoniem schreef:
Je bent toch hopelijk niet blind Joolien? Ze scoort zowat 100%. En dat is toch wel ongeloofwaardig voor zo'n proef.
De eerste overgang vanuit het halthouden is al slecht. En alle andere overgangen zijn niet vloeiend bijv. Daarbij is er geen tot weinig impuls en nogal eens een taktfout te zien. Dus 85% was goed betaald geweest.

Dat doe jij uiteraard beter :+
Ben jij jurylid op dat niveau? Zo niet, dan heb je daar ook niets over te zeggen, aangezien ze misschien wel op heel andere dingen letten dan jij DENKT dat ze doen.

Las dacht ik ook een reactie dat het paard sloom is. Vind ik reuze mee vallen.
Paard hoeft ook niet snel te zijn om voorwaarts te zijn.
Vind het allemaal enorm overdreven hoe de mensen reageren dat het niet goed genoeg zou zijn.
Wss doen de meeste het niet zo hoor. :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:34

Ik vind Charlotte en Valegro een prachtige combinatie. Zij zijn mijn grote voorbeeld, ik vind het er altijd heel erg fijn en correct uitzien. Zo hoort dressuur er idd uit te zien.
Ik vind het zeker verdiend :D

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:34

Mallootje schreef:
Bij Charlotte 'stoor' ik me er altijd een beetje aan dat ze niet op haar kont lijkt te zitten.. Wat iemand hierboven ook al zei, in combi met haar armhouding, vind ik het er minder natuurlijk uitzien.

Maaar, dat neemt natuurlijk niet weg dat dit een fantastische prestatie is! Of het la dan niet wereldrecordwaardig is/was spreek ik me niet over uit, ik ben geen jurylid en rijd in de verste verte niet op dit niveau ;) Het is gewoon al prachtig dat een combinatie zo op elkaar kan afgestemd zijn!

Dat heb ik inderdaad ook een beetje, dat ik het idee hebt dat ze niet echt zit :+ Het lijkt voor mij net alsof ze constant iets in haar beugels staat..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:39

marjan19 schreef:
Mallootje schreef:

Dat heb ik inderdaad ook een beetje, dat ik het idee hebt dat ze niet echt zit :+ Het lijkt voor mij net alsof ze constant iets in haar beugels staat..

Hmm, dat heb ik weer met Laura Bechtolsheimer en Adelinde.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:44

Charlotte zit juist helemaal correct, mensen zijn gewend geraakt aan de meer achteroverzittende ruiters, wat momenteel meer regel dan uitzondering is... helaas. Je hoort helemaal niet echt achtererop je billen te zitten.

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:46

wow
geweldig echt gaaf _/-\o_ _/-\o_
En wat een geweldig paard <3 <3

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:50

Cyrina schreef:
Charlotte zit juist helemaal correct, mensen zijn gewend geraakt aan de meer achteroverzittende ruiters, wat momenteel meer regel dan uitzondering is... helaas. Je hoort helemaal niet echt achtererop je billen te zitten.

Ik vind dat het lijkt alsof ze in haar beugels staat en dus niet echt zit, en dat hoort geloof ik ook niet? Achter over zitten heb je mij niet over gehoord...
Laatst bijgewerkt door marjan19 op 18-12-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:51

Vind ik niet eigenlijk :n

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:56

marjan19 schreef:
Cyrina schreef:

Ik vind dat het lijkt alsof ze in haar beugels staat en dus niet echt zit, en dat hoort geloof ik ook niet? Achter over zitten heb je mij niet over gehoord...

Andere zitten achterover zij juist niet, daarom zijn mensen het beeld van haar zit niet meer gewend. Ze staat allerminst in haar beugels.