Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammyoo schreef:Pretopleiding??
Bij welke andere MBO
- moet je als zestienjarige- buitenshuis gaan wonen, vaak op uren reisafstand van het ouderlijk huis
- Zit je iedere ochtend om 6 uur op de fiets naar school
- Word je tijdens je stages misbruikt omdat het stagebedrijf onvoldoende inkomsten heeft om vast personeel aan te nemen
- Is er zoveel onderlinge competitie tussen de leerlingen
- Krijg je vier jaar lang ongezonde warme maaltijden van een waardeloze cateraar
- Wordt zoveel commitment gevraagd van de ouders
- Word je opleiding afgezeken op Bokt
Ben benieuwd..
ik hoop van harte op een nieuwe start van Deurne! millennium schreef:Ik hoop van harte dat Deurne een doorstart kan gaan maken.
Zelf de 5jarige HBO opleiding gedaan en als eerste van mijn leerjaar afgestudeerd, netjes binnen die 5 jaar. Vind het vrij 'kwetsend' over komen dat er zo denigrerend wordt gedaan over de paardensportopleidingen in Deurne. Dan hebben jullie geen idee hoe het er echt aan toe gaat binnen de schoolmuren. Allemaal zo makkelijk, lekker oordelen terwijl je er zelf eigenlijk geen zak van weet. Bah bah bah.
Dat er qua toekomstperspectief weinig in zit; ja, dat weten de meesten. Wanneer je echter op je stagebedrijven gewoon keihard werkt en serieus bent, is de kans groot dat je vanuit een stagebedrijf werk krijgt aangeboden.
x_joyce_x schreef:millennium schreef:Ik hoop van harte dat Deurne een doorstart kan gaan maken.
Zelf de 5jarige HBO opleiding gedaan en als eerste van mijn leerjaar afgestudeerd, netjes binnen die 5 jaar. Vind het vrij 'kwetsend' over komen dat er zo denigrerend wordt gedaan over de paardensportopleidingen in Deurne. Dan hebben jullie geen idee hoe het er echt aan toe gaat binnen de schoolmuren. Allemaal zo makkelijk, lekker oordelen terwijl je er zelf eigenlijk geen zak van weet. Bah bah bah.
Dat er qua toekomstperspectief weinig in zit; ja, dat weten de meesten. Wanneer je echter op je stagebedrijven gewoon keihard werkt en serieus bent, is de kans groot dat je vanuit een stagebedrijf werk krijgt aangeboden.
Ben het helemaal met je eens mensen die eigenlijk nergens van af weten, ja van nieuws berichten etc. ergens over oordelen.. Erg jammer
x_joyce_x schreef:millennium schreef:Ik hoop van harte dat Deurne een doorstart kan gaan maken.
Ben het helemaal met je eens mensen die eigenlijk nergens van af weten, ja van nieuws berichten etc. ergens over oordelen.. Erg jammer
Lante schreef:Nou ja; het is off topic natuurlijk; het gaat over Deurne, maar helaas bevestig je alleen wat we al wisten; namelijk dat de opleiding duur en tijdrovend is en weinig tot geen extra kansen oplevert in de paardenbranche ten opzichte van mensen die een ORUN cursus hebben gedaan en zelf op verschillende bedrijven in de paardensector ervaring op hebben gedaan.
Lante schreef:Kortom; je hebt twee baantjes die ik al als bijbaan had toen ik studeerde... Echt jammer.
Kan je niet verkort een HBO studie doen in een andere richting zodat je bijvoorbeeld ook biologie kunt doceren o.i.d. Dan heb je misschien meer kans op een baan in het onderwijs, omdat je breder bevoegd bent? Of op een andere school voor voortgezet onderwijs en dan zelfstandig met de paarden verder?
Nou ja; het is off topic natuurlijk; het gaat over Deurne, maar helaas bevestig je alleen wat we al wisten; namelijk dat de opleiding duur en tijdrovend is en weinig tot geen extra kansen oplevert in de paardenbranche ten opzichte van mensen die een ORUN cursus hebben gedaan en zelf op verschillende bedrijven in de paardensector ervaring op hebben gedaan.
. Sammyoo schreef:Dat ga ik hier niet plaatsen, er zijn grenzen aan de informatie die ik op internet plaats. In ieder geval is ze financieel zelfstandig, bekostigt zelf haar paard, rijd auto, heeft zelfstandige woonruimte.. ik kon dat niet op die leeftijd als (ll) verpleegkundige.
Hoeveel verdien jij Netje? Als ik weet hoe oud je bent en hoeveel uur je maakt en wat je vooropleiding is kan ik het wel voor je vergelijken.
Lante schreef:Je wordt niet genegeerd, je beantwoord de vragen niet.

Lante schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar hoor Netje. Meestal werk je 80 uur in de week, 7 dagen in de week en heb je nog geen 1500 euro netto....
Sammyoo schreef:miss_lizje schreef:Er zou toch vast wel een reden zijn dat zo'n opleiding word afgezeken.
Ja, die reden is er ook: dat noemen we vooroordelen![]()
Dat blijkt ook uit het negeren of ontkennen van mijn persoonlijke ervaringen (en ik heb er met mijn neus vier jaar bovenop gezeten)!
chikohaa schreef:Lante schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar hoor Netje. Meestal werk je 80 uur in de week, 7 dagen in de week en heb je nog geen 1500 euro netto....
Nee, maar vaak wel een gratis woning en paard gratis. Kost in de randstad toch al snel bij elkaar zo 12 a 1300 euro...............maar dat wordt vergeten bij het salaris.

miss_lizje schreef:Dat kan dan wel zo zijn, maar leg mij dan eens uit waarom sommige bedrijven bij sollicitaties brieven met deurne in de CV gelijk in de prullenbak gooien? Kennelijk hebben deze A) vervelende ervaringen gehad met mensen van deze opleiding of B) staan niet achter hetgene wat de mensen daar geleerd word.
Hoe je het ook went of keert, Deurne is zijn glans van vroeger echt verloren en heeft tegenwoordig weinig toegevoegde waarde aan het "leven als stalknecht". Dat je een beetje les mag/kan geven is leuk mee genomen maar met ene ORUN curcus en wat jaartjes ervaring bij verschillende stallen doe je tegenwoordig echt niet onder voor iemand die een Deurne papiertje heeft.