Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Woogy schreef:wat een kak verhaal weer...Ga eens ene keer kijken bij de slachthuizen in Nederland, hoeveel dieren zijn daar volbloeds of harddravers...
Wat een onzin...het eten van paardenvlees vind ik prima, maar ik durf een wedje te maken als je 200 paarden op een rij zet, de helft zijn harddravers en volbloeds en de rest niet, dat deze mensen ze niet NIET!!! kan onderscheiden
Ben eigenlijk wel geïnteresseerd in wat voor dikke onzin ze te vertellen hebben over de paarden. Om er vervolgens bij te gaan staan met ene uithangbord hoe het werkelijk zit...
noviceh schreef:Maar het gaat er toch juist om dat 'renpaarden' afgeslacht worden omdat ze niet goed presteren binnen de sport? De gelukkigen vinden een andere eigenaar. Het gaat denk ik niet om de hoeveelheid, maar om de reden voor slacht. En dan denk ik dat er over het algemeen meer gezonde 'renpaarden' voor slacht worden aangeboden, dan gezonde andere paarden (andere rassen, andere takken van sport).
Woogy schreef:Het gaat mij er niet eens om dat het verkeerd is om renpaarden en harddravers te slachten maar om de non-sence die in het artikel staat. De achterliggende gedachte begrijp ik maar al te goed, het feit dat we een verspillende cultuur zijn waar we massa's koeien, kippen en varkens slachten en maar een deel ervan opeten, de rest wordt weggegooid einde van de dag. Dat we onderscheid maken om bepaalde dieren niet te willen eten omdat dat dan weer zielig is.
Persoonlijk vind ik dat dikke onzin, ik ben zelf geen vleesfan, maar vind er geen onderscheid in, dier is en dier en alles is eetbaar. Alleen zou het wel tof zijn als dit soort activisten geen onzin zouden uitkramen die het imago van deze mooie sport, en haar paarden weer in een kwaad daglicht plaatst

smurffie schreef:Woody aan deze sport zit een grotere duistere tak dan aan andere takken, niet goed betekend sneller slacht of zelfs transport. Deze kant mag best eens naar voren gebracht worden want er zijn een hoop mensen die de sport zo mooi vinden dus die kant willen verduisteren.
smurffie schreef:Ik denk toch echt dat in de draf en rensport er een heeeeeeeeeel stuk meer in de biefstuk belanden. Zoals gezegt moeten deze omgeschoold worden en in andere takken kunnen ze vaak op lager niveau lopen.
Goed idee, wat fouten in de bewoording van de journalist wil niet zeggen dat dat vanuit het restaurant al mis gaat.
Woody aan deze sport zit een grotere duistere tak dan aan andere takken, niet goed betekend sneller slacht of zelfs transport. Deze kant mag best eens naar voren gebracht worden want er zijn een hoop mensen die de sport zo mooi vinden dus die kant willen verduisteren.

smurffie schreef:Ik denk toch echt dat in de draf en rensport er een heeeeeeeeeel stuk meer in de biefstuk belanden. Zoals gezegt moeten deze omgeschoold worden en in andere takken kunnen ze vaak op lager niveau lopen.
Goed idee, wat fouten in de bewoording van de journalist wil niet zeggen dat dat vanuit het restaurant al mis gaat.
Woody aan deze sport zit een grotere duistere tak dan aan andere takken, niet goed betekend sneller slacht of zelfs transport. Deze kant mag best eens naar voren gebracht worden want er zijn een hoop mensen die de sport zo mooi vinden dus die kant willen verduisteren.
Judith_W schreef:smurffie schreef:Woody aan deze sport zit een grotere duistere tak dan aan andere takken, niet goed betekend sneller slacht of zelfs transport. Deze kant mag best eens naar voren gebracht worden want er zijn een hoop mensen die de sport zo mooi vinden dus die kant willen verduisteren.
Onbekend maakt onbemind en blijkbaar moeten er dan ook onbenullige opmerkingen van onwetendheid gemaakt worden. Tegen dit soort mensen kun je zeggen wat je wil, maar die nemen toch niets aan van anderen
NikkiEnJij schreef:Ik vind het een goed idee, maar omdat dat nou als Kerstdiner te doen....?
Geef die Schipholgans dan aan de voedselbank ofzo, die hebben het harder nodig...