Maar ik snap jouw omschrijving wel Kelly_Taco. De term sensibel word door de een anders gezien dan de andere. En inderdaad een PRE doet alles voor je als je hem voor je gewonnen heb.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Josieee schreef:Ik heb juist een PRE genomen omdat die minder sensibel zijn.![]()
Maar ik snap jouw omschrijving wel Kelly_Taco. De term sensibel word door de een anders gezien dan de andere. En inderdaad een PRE doet alles voor je als je hem voor je gewonnen heb.
Kelly_Taco schreef:Anders sensibel.
Een PRE doet alles voor zijn baas als je hem gewonnen hebt.
Charmeur heb ik zich met regelmaat al tegen zijn baas zien keren.
Dat vind ik iets anders dan sensibel. Ik vind dat een slecht iets in het karakter.
Waarmee ik weer niet suggereer dat het paard een rotkarakter heeft overigens.
Dressuurpaarden worden heet gefokt, dan vind ik niet sensibel.
Kelly_Taco schreef:Josieee schreef:Ik heb juist een PRE genomen omdat die minder sensibel zijn.![]()
Ze zijn minder kijkerig en zeikerig
Maar als ik mijn zit 1cm verschuif merk ik dat meteen.
Hou ik mijn adem in, merk ik dat aan mijn paard.
Dat bedoel ik met sensibel. Dat ze de allerkleinste signaaltjes oppakken.
Niet dat ze ergens niet langs willen of afgaan als iemand boe roept
jasmijn78 schreef:Als ik wel eens zie hoe lomp en afschuwelijk veel spanjaarden rijden, en dat die paarden dan toch gewoon hun best blijven doen.... Dan denk ik dat de PRE wel een extreemvergevingsgezind karakter hebben. Menig KWPN had er dan allang de brui aan gegeven. Zeker de hoger in het bloed staande KWPN kunnen behoorlijk kwalijk nemend en snel beledigd zijn.
Ik denk dat het helemaal goed komt bij een amazone als emmelie en ik vind het leuk en interessant dat ze voor zo'n paard kiest. Het is ook wel een hele goede, tenminste eentje die wel met takt en zonder maaien beweegt.
louw01 schreef:Dit is mijlpaal voor de PRE's in Nederland! De bloedlijnen van deze hengst, Genciano X, zijn zeer interessant voor de Nederlandse fokkers van PRE's.
De moederlijn is van Ventura Camacho Benitez of Hermanos Camacho Benitez, een van de beste fokkers in Spanje op dressuurgebied op dit moment. Op de website van TopIberians staat een hengst van deze fokker, Impaciente.
Het is de hoop dat hij niet snel verkocht zal worden naar het buitenland waardoor hij voor de Nederlandse PRE fokkers minder bereikbaar wordt.
Ik zal met veel plezier deze hengst en zijn berijdster volgen en de vele prijzen die zij ongetwijfeld in de wacht zullen gaan slepen!
spekenham schreef:volgende week eens gaan kijken bij emmelie als we op les zijn, kan alleen maar beter gaan met het paard de ruiter die er nu op zit is echt lachwekkend (rijd notabene op het verkeende been licht)