‘Wij willen onze pony terug’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Re: ‘Wij willen onze pony terug’

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:15

Meneer shetlander hierzo gaat zelfs op de zijkant liggen om met zijn pootjes te wiebelen en zo onder het hekwerk door te schuiven...
het blijven bengeltjes, en gezien de 'kwaliteit' van het hekwerk, zal mevrouw wel even op wandelingetje door de buurt zijn :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:24

Vreemd verhaal. Klinkt alsof die moeder er wat mee te maken heeft want ze treed veel te veel in details. Jaja, ik kijk een boel misdaad serie's :')

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:24

Alleen vreemd sat dat paard overstuur is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:25

Als zijn/haar maatje weg is, is dat niet zo vreemd ... paard staat niet graag alleen -O-

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:26

Wat een bijzonder verhaal :D sorry maar moest echt lachen om de details,klinkt echt niet realistisch..

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:27

wat dacht je van, mevrouw de pony gaat onder de heg door, en paard blijft alleen want past er niet onder door?
tuurlijk stresst dat dier ;)

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:09

Die meri heeft wel een mooi halster.

ik denk ook dat zij uitgebroken is en dat 'íemand' de pony nu even binnen houdt. Misschien is die pony wel vaker uitgebroken en iemand zijn (moes) tuin heeft geplet. en dat die 'íemand'hier nu boos om is en daardoor de pony nu even binnen vasthoudt.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:13

Shetlanders vinden het idd erg leuk om uit te breken.
Wat ik alleen niet snap is dat er altijd getwijfeld wordt aan de verhalen dat men verteld, misschien is hij wel gestolen? Altijd de conclusies van mensen die er niet bij waren.
Als de pony vrijdag losgebroken zou zijn zou toch iemand die de pony te pakken heeft gehad wel rond gaan vragen van hoe of wat? Of iig de politie op de hoogte brengen, waardoor het weer goedkomt vanwege de aangifte van de eigenaar?

Of denk ik nu stom

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:28

snorkel1986 schreef:
tja honden die niks horen hebben wij hier ook wel eens last van

2 schapen (die aan de kerring staan dus met ketting over ons erf liepen) langs de kennels waar onze 3 honden slapen onder onze (mijn vriend en ik zijn slaapkamerraam en mijn schoon ouders hun slaapkamerraam door) geen hond heeft geblaft oid en wij niks gehoord toch waren de schapen langs gelopen met de kettingen er nog aan ( ze hadden ze los getrokken wat mogelijk was door de natte grond op dat momend) normaal horen de honden alles en slaan ze al aan op vreemde katten egels en dergelijk achter het huis

Dat kan inderdaad maar dan kun je onmogelijk zeggen dat ze veel lawaai hebben gemaakt anders was het de honden wel opgevallen. Tenzij het allemaal doven honden geweest zijn. Maar dan nog weet je niet dat ze veel lawaai gemaakt hebben.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 25-11-13 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:33

Het hele stukje staat gewoon vol met dergelijke aannames en rare conclusies van "dit zien we" DUS dit is gebeurd :P

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:42

Tigra_ schreef:
snorkel1986 schreef:
tja honden die niks horen hebben wij hier ook wel eens last van

2 schapen (die aan de kerring staan dus met ketting over ons erf liepen) langs de kennels waar onze 3 honden slapen onder onze (mijn vriend en ik zijn slaapkamerraam en mijn schoon ouders hun slaapkamerraam door) geen hond heeft geblaft oid en wij niks gehoord toch waren de schapen langs gelopen met de kettingen er nog aan ( ze hadden ze los getrokken wat mogelijk was door de natte grond op dat momend) normaal horen de honden alles en slaan ze al aan op vreemde katten egels en dergelijk achter het huis

Dat kan inderdaad maar dan kun je onmogelijk zeggen dat ze veel lawaai hebben gemaakt anders was het de honden wel opgevallen. Tenzij het allemaal doven honden geweest zijn. Maar dan nog weet je niet dat ze veel lawaai gemaakt hebben.

das ook helemaal waar

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:41

Ik vind het wel weer typisch bokt om het hele verhaal in twijfel te trekken.

Vijf jaar geleden is mijn tinker van 1.67 hoog 36 uur vermist geweest. Achteraf bleek ze door drie sloten heen te zijn gelopen om op nog geen tien meter van de wei af in een soort van watertje vast te komen zitten. Ze was afgeschermd door riet en we hebben met een enorm grote groep dag en nacht gezocht en hebben haar uiteindelijk pas na 36 uur gevonden.

Klinkt ook ongeloofwaardig toch? Maar toch is het waar.

Ik hoop dat deze mensen hun pony snel weer vinden!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:48

Die pony ziet er nou niet echt bepaald goed uit.. dat paard ook niet trouwens.. Maar dat is even offtopic

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:08

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd. Dit waren berichten die gaan over het feit dat er bijv een centraal topic is voor gestolen paarden en wat dit op Bokt.nl moet. Voor dit soort vragen kun je er beter voor kiezen om desbetreffende nieuwsredactielid die het nieuwbericht geplaatst heeft een PB te sturen. In dit geval Sammie. Zij kan dan uitleggen waarom het bericht op de nieuwspagina van Bokt.nl geplaatst is.

Hierbij wil ik jullie dan ook meteen verzoeken niet meer offtopic te gaan door dit soort dingen te vragen, maar je te wenden naar de juiste persoon hiervoor. Alvast bedankt! :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:44

Ik denk dat hij 5 decmber met strikje om een nieuw halster voor de deur staat ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:06

Vippie schreef:
Ik denk dat hij 5 decmber met strikje om een nieuw halster voor de deur staat ;)

én een paar kilo's aangekomen :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:08

Vreemd verhaal, vreemde honden en vreemde namen _/-\o_

Maar als dit waar is hoop ik natuurlijk dat ze het beestje terugvinden..

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:34

de namen en leeftijd kloppen wel

neemt niet weg dat ik dit ook een vreemd verhaal vind
pony staat gewoon in de tuin, is niet te zien van op straat en haast niemand weet dat daar paarden staan

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:21

Vaag verhaal...
Vraag me uberhaupt hoe er sleepsporen komen en hoe ze dat beestje onder een haag doorkrijgen. En dat er geen van de 7 honden begint te blagfen ofzo. Hoor je toch...
Maarja. Hoop dat alles goed.komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:26

Of natuurlijke gewoon sleepsporen omdat ie te hard op het hek afvloog, nog wou stoppen (sliding stop) en er toch doorheen ging. Even wat frutselen en je bent zo de wei uit. Vraag me af hoe ze zo duidelijk kunnen concluderen dat hij echt gestolen is, vind het ook maar een vreemd verhaal.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:07

Gelukkig maar dat bokt precies weet wat er gebeurd is, zou vaker van pas kunnen komen! +:)+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:18

Er staat we willen pony pony terug het is onze beste vriend, maar wegens plaats gebrek moet hij weg.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:26

het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat die ouders die beesten zat waren en achter de rug van hun kinderen dat beest gewoon hebben weggedaan. Gewacht tot ze sliepen en toen op laten halen en er een verhaal van gemaakt zodat de kids niet boos werden. Ze hebben alleen de kracht van social media onderschat.

Zo nu hebben we alle scenarios op een rijtje :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:28

Zou kunnen, maar of het echt zo is gegaan ik weet het niet. Een kind kan wel wat hebben hoor, als je zegt ze zijn weg gegaan komen ze echt wel over heen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:29

marleen_usar schreef:
Er staat we willen pony pony terug het is onze beste vriend, maar wegens plaats gebrek moet hij weg.

Fout gelezen dan..

Sammie schreef:
Enkele dagen voordien had ik op Facebook een bericht geplaatst omdat we een nieuwe thuis zoeken voor ons paard. Wij vangen het dier sinds kort tijdelijk op, maar hier heeft hij veel te weinig plaats.