Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)

Het is duidelijk dat sommigen zich niet hebben verdiept in deze techniek en het gelijk al afschrijven.
dat soort dingen worden in het algemeen goedkoper als het vaker verkocht wordt... 
Magrathea schreef:Ik weet dat het plofvest werkt met een soort busje gecomprimeerde lucht, waarvan het dopje vastzit aan een draad die weer aan het zadel bevestigd is. Als je valt trek je het dopje los waardoor de lucht vrijkomt en het vest opblaast. Het kan niet 'per ongeluk' losgaan (zit bij de onderkant, dus dan ben je echt flink onhandig als je die los weet te krijgen tijdens normaal rijden), gezien dat het draadje zo lang is dat als het zo lang is dat als er zoveel spanning op staat je onmogelijk nog in je zadel zit![]()
Niks met een elektrische sensor dus, gewoon een busje met lucht onder druk (zoals een deobus) die snel kan expanderen.
.
Citaat:Een sensor bepaalt aan de hand van beweging of de fietser in een val terecht komt en blaast zich dan vervolgens in een tiende van een seconde op.
Hilli schreef:Ik denk dat het zeker een innovatieve ontwikkeling is en dat het met doorontwikkelen zeker relevant kan zijn.
Ik rij zelf veel buiten en ben dan soms ook erg blij met mijn cap als ik gewoon op mijn paard zit: onder/langs takken rijden en die op je cap krijgen in plaats van direct tegen je hoofd of in je haar is toch wel een fijne bijkomstigheid van een cap. Dat heb je niet met een plofhelm zoals deze.