Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:49

het gaat m bij dit soort daders vnl om macht..het gevoel iemand te kunnen overmeesteren..meestal zijn het mensen die een probleem hebben in hun sociaal gedrag, bv geen relatie kunnen aangaan of handhaven..gefrustreerd zijn daardoor.. op een dier kan je dan wel je macht botvieren...en dat geeft hun een kick... ze voelen zich voor een keer toch heer en meester... een merrie symboliseert mss een vrouw, zwakheid, de voortplanting die ze stuk maken.. zeker als er veulens bij zijn..zij zijn meester..;een hengst lijkt in dit geval dus niet passend, maar kan heel typerend zijn, want ook een hengst straalt macht en kracht uit. Juist een hengst (waar zeer veel mensen toch schrik voor hebben of niet bij durven komen)afmaken, geeft hun wrsch ook een kick... ...
ik heb dit van zeer dichtbij meegemaakt, zo'n 6 jaar geleden. Toen zijn 2 paarden afgemaakt op een wei tegenover de wei waar toen 2 hoogdrachtige merries van ons stonden. De merries waren 10 maanden ver. De ene merrie was erg wantrouwig en hitste de andere steeds op bij vreemden. De wei is heel groot en hij heeft ze wrsch niet te pakken gekregen. Aisha zou nog liever door de draad gegaan zijn dan zich aan een vreemde te geven. De wei waarop hij de andere twee pakte, ligt aan de overkant van de veldbaan, maar nog een vijftigtal meter het veld in..hij moest dus wel wat moeite doen. Blijkbaar is die drang dan toch zo groot ... ziekelijke mensen zijn het... en de politie vindt dat ze er geen prioriteit van kunnen maken en dat je als eigenaar je paard maar veilig moet stallen... "veilig stallen"..ja mooi.. in de zomer en met mooi weer horen paarden buiten en niet continu gevangen .. tot zover staatsveiligheid?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:09

SETEFURII schreef:
Je zou bijna denken dat het een wraak actie is aangezien zij wél in de krant wou staan voor de opgerichte wacht. Arm peerd. :(

daar zat ik ook aan te denken, aan een soort wraakactie...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:25

Arm paard, hopelijk was die wel gelijk dood anders had hij vast héél erg geleden... Wil heel veel zeggen over die dierenbeul maar dat doe ik maar niet...

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:26

Gatver gatver die foto idd veel bloed welke gekken lopen hier nog rond.
Arm dier zeg....

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:32

Ewona schreef:
Bah ja, ik zag het vanmorgen ook in de krant.

Het gekke is dat men net die stal heeft uitgekozen.
Vermits de mevrouw in kwestie zich heeft ingezet voor de paardenwacht.
Ze heeft toen in de krant ook haar mening gezegd over wat ze zou doen, moest ze de paardenbeul betrappen. Nl : ze zou hem vastbinden aan een paal in de weide en dan een berichtje op facebook plaatsen, zodat iedereen hem nog eens kon komen "opzoeken".

Vermoedelijk is dat de dader/daders in het verkeerde keelgat geschoten en hebben ze haar bewust opgespoord om dit te lappen.
Hopelijk vatten ze die persoon/personen heel snel, want het komt dichter en dichterbij.

In dat geval zou ik als politie toch even heel hard op zoek gaan voordat hij de vrouw pakt...
Ik durf zo gewoon amper nog een paard te nemen joh, laatst was er ook een bezig hier in de buurt... Je zou je maatje maar zo aantreffen...

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:34

Bah, wat ontzettend naar om dit te lezen....Hoop dat ze de persoon snel opsporen, wat een zinloos geweld en leed :(

Browny_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:39

bha heel erg stom en zielig voor het paard.

Lotusje555

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:46

Wat voor idioot ben je als je zomaar paarden in elkaar gaat slaan -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:28

dat ze dit nig mishandeling noemen :r hopelijk krijgen ze hem heel snel te pakken én wordt de strafmaat in nederland en belgië eens flink aangepakt voor dierenmishandeling..

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 03:17

Wat afgrijselijk! Hopelijk pakken ze de dader snel!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 03:44

Woogy schreef:
bij mij is er een twijfel.

Aan de ene kant lijkt het heel logisch dat dit mishandeling is maar: waarom zou de beul de staldeur weer dicht doen dat dit dier pas om 10 uur werd gevonden?
Hij heeft binten langs z'n plafond lopen, kan het zijn dat hij de lucht in is gegaan en zichzelf een ongeluk is geklapt op de binten?

Denk ook dat het beter is voor bokkers die in de omgeving wonen...dat niet te vertellen op bokt en wellicht uit hun profiel halen...

Ik ben dus niet de enige bij wie er twijfel heerst.

Mijn inmiddels overleden paard heeft namelijk 2 keer zijn hoofd flink verwond in de stal.

1 keer schedelbasis fractuur ( met voorkant hoofd tegen deurpost) en 1 keer flinke scheur..

En heb het bij meerdere paarden gezien.

Als ik zo naar de foto kijk, is de voorkant van het hoofd intact.

Bij inslaan van een hoofd zou je dat (lijkt mij) op het voorhoofd doen, daar kom je immers het beste bij.

Misschien zijn de paarden wild aan het stoeien geweest in de stal...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 08:54

Jonge paarden slapen vaak liggend, dus kan me voorstellen dat het paard in de stal lag en het gewoon een makkelijk doelwit is geweest. Met een zware hamer een staand paard slaan is idd niet makkelijk.. En ja, dan zie je ook niet of het een hengst of merrie is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 08:57

Wie zegt dat hij daar naar gekeken heeft, misschien kwam dit dier "kijken wie er op stal was" en heeft hij gewoon zijn kans gegrepen. De hamers die mijn kerel opgetilt krijgt sla je een paard makkelijk het hoofd mee in met zijn bijhorende kracht in zijn bovenlichaam. Ik denk wel dat je door die hamer eerder kan gaan denken richting een man.. een vrouw is niet uitgesloten maar denk wel dat de kans groter is dat een man dit klaar krijgt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 09:11

Ewona schreef:
Bah ja, ik zag het vanmorgen ook in de krant.

Het gekke is dat men net die stal heeft uitgekozen.
Vermits de mevrouw in kwestie zich heeft ingezet voor de paardenwacht.
Ze heeft toen in de krant ook haar mening gezegd over wat ze zou doen, moest ze de paardenbeul betrappen. Nl : ze zou hem vastbinden aan een paal in de weide en dan een berichtje op facebook plaatsen, zodat iedereen hem nog eens kon komen "opzoeken".

Vermoedelijk is dat de dader/daders in het verkeerde keelgat geschoten en hebben ze haar bewust opgespoord om dit te lappen.
Hopelijk vatten ze die persoon/personen heel snel, want het komt dichter en dichterbij.

Wat ontzettend achterlijk om zulke berichten op het internet uit te smeren...Buiten dat het strafbaar is, zet het ook aan tot haatzaaien wat de beul zelfs nog volledig kan vrijspreken als dergelijke zaken worden uitgevoerd...

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:30

Tot nu toe waren de slachtoffers van de beul in Belgisch Limburg 'slechts' gewond, al was het bij 't laatste veulen echt nipt. Maar deze actie is om bewust te doden en dat betekent dat er een grens is overschreden...Dus ofwel gaat de beul steeds brutaler te werk of is dit een andere dader zou ik zo denken... Maar het paard was niet meer te redden, dat is oneindig triest!

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 12:33

vreselijk..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:01

Kan maar zo een persoon zijn die in het oostblok in slachthuizen heeft gewerkt, daar worden op sommige plekken dieren zo omgebracht om vervolgens geslacht te worden. Dat is ook zeer traumatisch om te zien en misschien heeft de dader hier wel naar gezocht op i-net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:07

Lees nu net in een andere krant dat de wonde 14 cm diep was ... Kan dit als een paard z'n hoofd tegen het plafond stoot? Lijkt me toch erg diep ..

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:35

Er moet wat vreselijk mis zijn met die dader..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:26

novito schreef:
SETEFURII schreef:
Je zou bijna denken dat het een wraak actie is aangezien zij wél in de krant wou staan voor de opgerichte wacht. Arm peerd. :(

Ik denk niet zozeer aan een wraakactie, maar een soort psychopaat die ervan geniet dat hij slimmer denkt te zijn dan deze vrouw en op een misselijke wijze wil laten zien dat hij alsnog de "macht" in handen heeft (en daarop kickt). :r

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:29

novito schreef:
SETEFURII schreef:

Ik denk niet zozeer aan een wraakactie, maar een soort psychopaat die ervan geniet dat hij slimmer denkt te zijn dan deze vrouw en op een misselijke wijze wil laten zien dat hij alsnog de "macht" in handen heeft (en daarop kickt). :r[/quote]

Hiermee raak je denk ik echt de oorzaak van deze mishandeling, ik wil ook bokkers op het hart drukken om niet te zeggen dat ze in de buurt staan met hun paarden. Psychopaten doen rare dingen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:33

gatverdamme... :( arm dier

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:34

Jeetje, wat verschrikkelijk om te lezen. Hopelijk heeft het paard niet lang geleden. Bah. Ik hoop dat de dader snel opgepakt word. Jeetje, hoe kom je er bij om zoiets te doen! Ben benieuwd wat voor straf deze persoon dan krijgt. Soms hoor je ook van dergelijke verhalen en krijgen ze een straf waar ik echt boos om kan worden..
Bah, ik word er echt misselijk van!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:41

Een mógelijk geval? >;)

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:50

Er is natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid dat het paard zichzelf verwond heeft, waardoor het dier na wat rondzwalpen (zou het bloed overal kunnen verklaren) het bewustzijn verloren heeft en dood is gebloed.
Autopsie zal het moeten uitwijzen, wat de oorzaak geweest is.

Kreeg gisteren ook al te horen van iemand waarvan het paard zichzelf zwaar verwond heeft op stal, paar jaar geleden. Paard had het zelf gedaan in paniek door met het hoofd tegen de balken te steigeren. Op de pijn reageerde het paard door nog meer en hoger te steigeren, met alle gevolgen van dien.
Het dier liet zich door niemand meer kalmeren of aanraken, flipte helemaal door.
Dier is afgemaakt, omdat het niet dierwaardig was om hem erdoor te halen, gezien de gevolgen die hij hiervan zou dragen.
De eigenaars waren erbij op stal toen het gebeurde, anders had het misschien ook op mishandeling geweten kunnen worden. Maar omdat ze erbij waren wisten ze precies wat er met het dier gebeurd was.
Lijkt me trouwens ook een verschrikking om mee te maken, als je dan niets kan doen om te helpen.