Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
scoxxx schreef:Jeetje wat een gezeur en gezever weer. Weinig gegund zeg. Kind is 13, 14 jaar? Ouders wellicht ook weinig ervaring in het paardenwereldje.
Ik vraag me af hoe het niveau van de Nederlandse jeugd reining is?
Keiknap iig van dit Zweedse kind! Jeugdklasse en blind paard. Bijzonder!
Echter wel klein dingetje mijnerzijds... paard blind, niks geen problemen dan in de wei? Of komt het dier überhaupt niet in de wei? Indien zo, vind ik dat wel kwalijk.
Lusitana schreef:criollo_yess schreef:Als hij al langere tijd blind was, is het wel een btje sukkelig dat ze daar nu pas achter zijn gekomen. Heb je dan wel genoeg oog gehad voor je paard kun je je afvragen. Eerdere diagnose had (mits de eigenaar hem daarom niet had laten inslapen...) een veel gelukkiger paard op kunnen leveren. Wel top dat nu het bekend is, hij goed begeleid wordt en schijnbaar beter in zijn vel zit.
Ja, ik kijk er ook enorm van op. Ik heb ooit een blinde merrie gekocht maar had binnen 24 uur door dat ze niet goed kon zien en de DA erbij gehaald.
Niet alleen de huidige eigenaar maar ook de vorige eigenaar mag de ogen wel uit de kop schamen (no pun intended). Ik wil niks zeggen over hoe ze dan met paarden omgaan, maar heel attent zijn ze dan niet geweest.