Hippisch Centrum Deurne houdt op te bestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:02

Ik vind de opleiding die mijn dochter doet een erg fijne en goede opleiding maar....... dat is een paardenschool binnen het secundair onderwijs hier in België. Dat wil zeggen dat het in feite je middelbare schoolopleiding is.

Hier in België moet je in het derde je richting gaan kiezen als je geen ASO doet. School duurt hier zeven jaar maar je kan in het derde jaar in deze opleiding instromen. Mooie is dat je afsluit met een middelbare schooldiploma en volwaardig instructeur bent niveau A en tevens bent opgeleid tot manegehouder waardoor je eender welk bedrijf mag starten.

Is geen optie na de havo vrees ik. Wel zal er denk ik een kans zijn dat er nu Nederlanders naar deze opleiding gaan want de school ligt vlakbij Maastricht. Op deze school hadden ze ook al geen hoge pet meer op van de opleiding in Deurne. Hadden laatst een Deurne meisje die voor haar opleiding daar een gastcollege kwam geven maar ze wist minder dan de 16-jarigen aan wie ze dat gastcollege gaf.

Jammer vind ik het wel, het is inderdaad wel het einde van een tijdperk.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:08

Horse event maar naar Ermelo toe halen! Stuk centraler kwa ligging!

Sammyoo

Re: Hippisch Centrum Deurne houdt op te bestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:12

Wow, wat een heftig nieuws zeg.
Mijn dochter heeft twee weken geleden haar diploma op mogen halen. Ze heeft er een harde leerschool gehad en op veel gebieden heel erg veel geleerd. Petje af voor alle leerlingen die de eindstreep haalden.
Jammer dat het stopt...

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:17

Ik had aan de ene kant eigenlijk verwacht dat het een keer zou gaan gebeuren. Aangezien de verhalen die ik erover hoor. Ik vind het alleen jammer dat het gelijk platgegooid word. Ik denk dat er genoeg animo voor is om over te kopen. Ik vind het.ook jammer dat de theorie op deze school alles heeft overgenomen. Deurne is niet meer wat het was en dat vind ik jammer. Jammer dat Deurne het niet meer kan opbrengen. Ik heb namelijk ook goede dingen gehoord. en ik wou er zelf uiteindelijk.ook aan gaan beginnen. Maar nu moet ik verder gaan zoeken. Gelukkog kunnen de studenten wat er nu zitten hun opleiding afmaken.

Heel erg jammer. Maarja niks aan te doen! Ik hoop dat het word overgekocht. Ik meende trouwens ook dat helicon nog op meerede plaatsen gevestigd zat. Misschien kunnen die t overnemen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:17

Waaat? Het is dat het geen 1 april is anders had ik het niet geloofd...
Dit ga je toch niet menen??? Deurne kan toch niet stoppen?? Ik kan het gewoon niet geloven... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:18

Hanssen schreef:
Ik had aan de ene kant eigenlijk verwacht dat het een keer zou gaan gebeuren. Aangezien de verhalen die ik erover hoor. Ik vind het alleen jammer dat het gelijk platgegooid word. Ik denk dat er genoeg animo voor is om over te kopen. Ik vind het.ook jammer dat de theorie op deze school alles heeft overgenomen. Deurne is niet meer wat het was en dat vind ik jammer. Jammer dat Deurne het niet meer kan opbrengen. Ik heb namelijk ook goede dingen gehoord. en ik wou er zelf uiteindelijk.ook aan gaan beginnen. Maar nu moet ik verder gaan zoeken. Gelukkog kunnen de studenten wat er nu zitten hun opleiding afmaken.

Heel erg jammer. Maarja niks aan te doen! Ik hoop dat het word overgekocht. Ik meende trouwens ook dat helicon nog op meerede plaatsen gevestigd zat. Misschien kunnen die t overnemen?

Platgegooid? :?

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:24

Het zou een leuke terrein zijn om verschillende tacte van de sport te beoefenen en een manege of pension.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:26

Ik ben net begonnen aan de opleiding business.
Morgen hebben we een bijeenkomst om 11 uur, maar ben al rond aan het kijken voor een andere opleiding.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:26

Dit viel te verwachten, het verbaasd me eerder dat het nu pas is en ze het nog zo lang hebben weten te redden.
Jammer, maar het niveau was al jaren om te janken, de opleiding die het ooit was was het al lang niet meer.
Daarnaast gebruikte ze de accommodatie te weinig voor andere evenementen die hun ondergang misschien hadden kunnen voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:27

little_king schreef:
Dit viel te verwachten, het verbaasd me eerder dat het nu pas is en ze het nog zo lang hebben weten te redden.
Jammer, maar het niveau was al jaren om te janken, de opleiding die het ooit was was het al lang niet meer.
Daarnaast gebruikte ze de accommodatie te weinig voor andere evenementen die hun ondergang misschien hadden kunnen voorkomen.

Nou er waren toch behoorlijk wat evenementen hoor!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:28

Casarell schreef:
Tomorrow schreef:
Jeetje wat zonde! :oo En indd zoals hierboven al gezegd was Deurne dé paarden opleiding/school van Nederland.

Vroeger wel ja.. als je Deurne had gedaan, had je status en aanzien.. _/-\o_
Tegenwoordig beginnen ze nog net niet te lachen als ze zegt dat je Deurne hebt gedaan..

De fusie van bijna 20 jaar geleden had nooit moeten plaats vinden :x

Juist, jij zegt het!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:29

Bizzybijtje schreef:
little_king schreef:

Behoorlijk wat?
Andere stallen in de omgeving hebben bijna wekelijks wat om de kop boven water te houden, hoe vaak per jaar had het centrum wat?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:30

Jammer dat er zo negatief over het niveau wordt geschreven. Ik heb met eigen ogen gezien dat leerlingen er heel veel meer leren en heel veel meer moeten investeren dan bij de meeste andere MBO's. Het is niet voor niks dat ongeveer de helft de eindstreep niet halen.

edit, wellicht heeft het er mee te maken dat de school ook voor 'normale' kinderen bereikbaar werd en daarmee minder elitair!
Laatst bijgewerkt door Sammyoo op 07-11-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:30

Welke fusie? :)
Ik heb 14 jaar geleden op Deurne gezeten, van 1999 - 2001.

Edit: Volgens mij ligt Horses eruit nu. :') Ik denk aan een teveel aan bezoekers.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 07-11-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:31

little_king schreef:
Bizzybijtje schreef:

Behoorlijk wat?
Andere stallen in de omgeving hebben bijna wekelijks wat om de kop boven water te houden, hoe vaak per jaar had het centrum wat?

Regelmatig wedstrijden, daarnaast Indoor Deurne (met o.a. hengstencompetitie), menwedstrijden, de indoor cross niet te vergeten. En natuurlijk Horse Event met stip op 1.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:32

Suzanne F. schreef:

Edit: Volgens mij ligt Horses eruit nu. :') Ik denk aan een teveel aan bezoekers.

Oh echt? Zat je in het eerste of het tweede semester op school?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:34

Suzanne F. schreef:

Ik weet niet of je het fusie moet noemen, maar toen het van particulier naar gewone school ging.
Precieze jaar weet ik niet.
Toen is het dus een pret studie geworden en elk jaar kelderde het niveau.
Zoals gezegd, er werd nog net niet gelachen als men bij een stal aanklopte.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:36

Bizzybijtje schreef:
Regelmatig wedstrijden, daarnaast Indoor Deurne (met o.a. hengstencompetitie), menwedstrijden, de indoor cross niet te vergeten. En natuurlijk Horse Event met stip op 1.

En over hoe vaak in een jaar spreken we dan voor een accommodatie met zulke omvang?

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:37

dat deurne samen ging met helicon
het is gewoon te groot geworden mede dankzij helicon maar goed je doet er nu toch niks meer aan
en door de crisis is het gewoon niet over te kopen al heeft het te koop gestaan

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:40

little_king schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik weet niet of je het fusie moet noemen, maar toen het van particulier naar gewone school ging.
Precieze jaar weet ik niet.
Toen is het dus een pret studie geworden en elk jaar kelderde het niveau.
Zoals gezegd, er werd nog net niet gelachen als men bij een stal aanklopte.

Dat is ergens rond de 20 jaar geleden.. precieze datum weet ik ook niet.. ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:40

Ik denk dat als Deurne een echt kwalitatief goede opleiding was de ligging er niet zo toe doet.
Het is al jarenlang bekend dat de status van Deurne hard achteruit is gegaan. Daarbij kun je met een diploma van Deurne ook niet veel dan "in de paarden". En dat is denk ik wel de grootste fout van de opleiding.
Het is leuk als je een kans krijgt in de paarden te werken maar die kans is er maar voor enkelen. Zou Deurne een goede basis HBO opleiding zijn richting ondernemerschap, kun je ook in andere sectoren aan de slag.
(Vergelijk hotelschool). Daarbij zou je dan een bredere basis hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:41

pniekepnak schreef:
Suzanne F. schreef:

Oh echt? Zat je in het eerste of het tweede semester op school?

Ehm ik begon in september 1999. :)
Ik zat in de allereerste lichting van de Masterclass. In mijn 2e jaar stroomde er weer een nieuwe Masterclass in. Sindsdien is die opleiding er bij Deurne en was best succesvol dacht ik. :)
Ik heb het er zo ontzettend leuk gehad en het was heel leerzaam. Ik heb er ook heel veel gelachen trouwens. :D

Die fusie heb ik niet meegekregen. Ik denk wel dat ze zonder het Helicon gebeuren al veel eerder hadden moeten stoppen.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:44

ik kan wel janken!!! echt zwaar klote iedereen is down en er zijn nu al veel studenten die er serieus mee willen gaan stoppen
vanwege het "" nu heb ik dus een diploma van een school die failliet is"" naja ik wil hem ut liefste wel afmaken ben net in mn eerste jaar begonnen |(

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:44

door helicon is het groot geworden en geen selectieve groep waardoor ook inderdaad de kwaliteit achteruit ging maargoed ik vind mijn studie leuk en zeker geen pretstudie (paraveterinair)
er zijn veel studenten inderdaad die gaan stoppen of moeten stoppen van hun ouders

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:45

Dit had ik niet verwacht.
Denk dat er een hele hoop mensen balen