Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:44

Elainehouse@

Je moet ook begrijpen dat de manegehoudster heel erg boos is, dat er niet goed werd opgelet op de kinderen en dat ze daardoor een kind heeft doodgereden en dat komt heel hard aan.

Kan me voorstellen dat ze erom heel boos is. Want ze zit wel in een hele vervelende situatie en het is heel erg dat er een kind is doodgereden, terwijl het niet had gehoeven als een kind niet zomaar overal heen ging zonder toezicht/ toestemming en de begeleiders goed hadden opgelet.

En dan komen de ouders om de ponys vragen? Ik zou als "dader" er niet voor in de stemming zijn, echt niet.

Ik kan dus me wel goed voorstellen dat ze zo reageerde.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:50

Ragdollcat schreef:
Je moet ook begrijpen dat de manegehoudster heel erg boos is, dat er niet goed werd opgelet op de kinderen en dat ze daardoor een kind heeft doodgereden en dat komt heel hard aan.

Kan me voorstellen dat ze erom heel boos is. Want ze zit wel in een hele vervelende situatie en het is heel erg dat er een kind is doodgereden, terwijl het niet had gehoeven als een kind goed luisterde en niet zomaar overal heen zwerven en de begeleiders goed hadden opgelet.

En dan komen de ouders om de ponys vragen? Ik zou als "dader" er niet voor in de stemming zijn, echt niet.

Nou als je als manegehoudster ponykampen organiseert dan weet je ook dat kinderen niet altijd even voorspelbaar zijn. De begeleiding heeft de taak om op de kinderen te passen.
Dus omdat je je als "dader" ontzettend rot voelt geeft dat meteen een vrijbrief om de ouders respectloos te behandelen? Terwijl hun netjes iets vragen waar manegehoudster ook gewoon netjes nee op had kunnen zeggen. Nee in plaats daarvan krijgen ouders een hele riedel aan beschuldigingen en beledigingen als antwoord? Dan heb ik geen medeleven meer met "dader".

Edit : als er zo iets verschrikkelijks gebeurd zou je toch graag samen met de ouders mee willen werken aan een waardig afscheid?

git

Re: Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:12

De rechtspraak is geweest. Dat hoeven wij niet nog eens over te doen. Wij hoeven het niet eens te zijn met rechter,ouder of chauffeur.
Hoe hier ook over gepraat wordt, de uitkomst is hetzelfde. Deze mensen zijn hun dierbaarste bezit kwijt, chauffeuse heeft een trauma. Overal verliezers.
Ik wens iedereen die met dit ongeluk te maken heeft sterkte met het verwerken van zo'n verdriet.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:13

git schreef:
De rechtspraak is geweest. Dat hoeven wij niet nog eens over te doen. Wij hoeven het niet eens te zijn met rechter,ouder of chauffeur.
Hoe hier ook over gepraat wordt, de uitkomst is hetzelfde. Deze mensen zijn hun dierbaarste bezit kwijt, chauffeuse heeft een trauma. Overal verliezers.
Ik wens iedereen die met dit ongeluk te maken heeft sterkte met het verwerken van zo'n verdriet.

Helemaal mee eens!
Sterkte voor alle betrokkenen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:26

elainelouise schreef:
Ragdollcat schreef:

Kan me voorstellen dat ze erom heel boos is. Want ze zit wel in een hele vervelende situatie en het is heel erg dat er een kind is doodgereden, terwijl het niet had gehoeven als een kind goed luisterde en niet zomaar overal heen zwerven en de begeleiders goed hadden opgelet.

Nou als je als manegehoudster ponykampen organiseert dan weet je ook dat kinderen niet altijd even voorspelbaar zijn. De begeleiding heeft de taak om op de kinderen te passen.
Dus omdat je je als "dader" ontzettend rot voelt geeft dat meteen een vrijbrief om de ouders respectloos te behandelen? Terwijl hun netjes iets vragen waar manegehoudster ook gewoon netjes nee op had kunnen zeggen. Nee in plaats daarvan krijgen ouders een hele riedel aan beschuldigingen en beledigingen als antwoord? Dan heb ik geen medeleven meer met "dader".

Edit : als er zo iets verschrikkelijks gebeurd zou je toch graag samen met de ouders mee willen werken aan een waardig afscheid?

Het een staat los van het ander, het niet uit willen lenen van pony's staat los van het feit dat de ouders Jacqueline als dader (willen) zien. Gezien de reactie van moeders zal die ook niet altijd even respectvol naar Jacqueline zijn geweest de eerste dagen na het ongeval. Vergeet niet dat Jacqueline ook heel wat te verwerken kreeg, dat er een jong kind overlijd op je erf, dat blijft in je geheugen gegrift staan. Kortom heel veel emoties en verwijten over en weer.

Dat de ouders graag een schuldige willen aanwijzen is een ding, maar soms is er geen schuldige aan te wijzen en zijn er alleen maar verliezers, zo als in dit geval.
Ik hoop dat nu na 4 jaar iedereen kan beginnen aan het verwerken hiervan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:45

Oke dus het verhaal is wel ietsje anders dan dat ik had gelezen.

Ik heb ooit een auto-ongeluk gehad , waarbij ik geen voorrang kreeg van links, ik was zo geschrokken dat ik (met mijn 19 jaar) begon te schelden. Dus in deze kan ik me de reactie van manegehoudster enigszins voorstellen. Dan snap ik de wederreactie van de ouders ook weer wel.

Laten we gewoon met zijn alle hopen dat niemand van ons ooit in een dergelijke situatie terecht komt, en laten we dan deze akelige zaak gewoon rusten, niemand is hier de winnaar immers...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:12

Beide partijen zullen enorm geschrokken zijn en zullen dingen op een onhandige manier gezegd hebben. Ik denk dat het nu tijd is om de boel te laten bekoelen, dat iedereen kan verwerken wat er gebeurd is. Hopelijk kunnen beide partijen ooit toenadering zoeken en elkaar vergeven voor wat er gebeurd is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:40

Wat een fijne uitspraak, goed inzicht heeft die rechter, hopelijk kan de eigenaresse het voorval langzaam gaan verwerken. Maar wat een belachelijke gang van zaken, iemand vuile slet noemen na een officiële uitspraak, hoe ontsierend en asociaal! Ze hadden best kunnen rekenen met een negatieve uitspraak toen ze de hele zaak nog eens wilden over doen. Hopelijk kunnen ook zij het nu laten rusten en met het rouwproces beginnen en de wraak laten zitten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:30

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:58

StalNollie schreef:

Emotioneel... het beeld dat hier geschetst wordt is heel anders als in het topic en de rest van de media. De manege is nog geen eens een manege met daarbijhorende vergunning.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:50

Ik heb het niet droog kunnen houden bij dit filmpje. De pijn die de mama van Zoë voelt, en als ze dan vertelt over de dag van het ongeval...

Als je dan hoort over de manege die geen manege is, het ontbreken van enige reactie aan die eigenaresse haar kant zelfs jaren na datum, en zo verder, dan laat dat toch een erg wrange nasmaak na.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:54

Let wel op dat hier slechts 1 kant van het verhaal wordt verteld.

Dit doet echter niets af aan het feit dat het echt vreselijk is voor de moeder. Zo veel verdriet is verschrikkelijk en niet te bevatten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:57

Dat klopt, maar als de tegenpartij zelfs niet aanwezig was op de rechtzaak en gewoon helemaal niks heeft laten weten aan die moeder in al die jaren die nu verstreken zijn, weet ik niet of die andere kant er nog toe doet voor mij persoonlijk. Niets zeggen kan ook heel veel zeggen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:05

Tieneke schreef:
Dat klopt, maar als de tegenpartij zelfs niet aanwezig was op de rechtzaak en gewoon helemaal niks heeft laten weten aan die moeder in al die jaren die nu verstreken zijn, weet ik niet of die andere kant er nog toe doet voor mij persoonlijk. Niets zeggen kan ook heel veel zeggen.

Zeker waar, voor de eigenaresse van deze toko, dat niet eens een manege is, is het ook erg, maar dat de desbetreffende vrouw geen dag haar bedrijf heeft stil gelegd en niks heeft laten weten aan de nabestaanden vind ik erg om te horen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:05

Ik snap best dat de moeder van het kind zo ontzettend boos is. Natuurlijk haat je degene die je kind doodrijd. Of dat nu komt door niet opletten of dat het echt een ongeluk is.
Denk dat het voor beide partijen lang genoeg heeft geduurd en dat het voor beide partijen erg moeilijk is. Denk in ieder geval niet dat het de bestuurder niks doet.

Als er genoeg maatregelen zijn genomen (wat ik wel opmaak uit dit verhaal) vind ik deze uitspraak terecht. Maar snap ook de andere kant (van de moeder)

Vind het gesprek met de moeder wel heftig zeg. Zelden dat ik zo naar iets kijk..
Laatst bijgewerkt door ilaan op 26-11-13 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:06

Dat de tegenpartij niets laat weten hoeft ook niet vreemd te zijn. Die heeft waarschijnlijk al een lading stront over zich heen gehad en is daar gewoon klaar mee. Je schiet er toch niets mee op om je verhaal te doen. Alleen de boel weer oprakelen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:07

Wie zegt dit? Tegenpartij was wel degelijk aanwezig bij de rechtszaak, alleen niet bij de uitspraak.

Ik denk dat de andere kant er wel degelijk toe doet. Al is het vreselijk dat de moeder het zo ervaren heeft natuurlijk! Feit blijft dat zij haar dochtertje verloren heeft en hier haar hele leven mee om moet gaan. Daar zijn geen woorden voor.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:08

Tigra_ schreef:
Dat de tegenpartij niets laat weten hoeft ook niet vreemd te zijn. Die heeft waarschijnlijk al een lading stront over zich heen gehad en is daar gewoon klaar mee. Je schiet er toch niets mee op om je verhaal te doen. Alleen de boel weer oprakelen.

Ik vind dat getuigen van weinig respect. Je voldoet al niet aan de voorwaarden om eigenlijk een ponykamp te organiseren en dan kan er niet eens een spijtbetuiging af. Ik vraag mij eigen af hoe je het dan kan verwerken als je zoiets hebt veroorzaakt. Het moet voor beide partijen vreselijk zijn geweest.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:12

Lading stront over zich heen gekregen, ok, maar ik vind het gewoon van respect getuigen om iets te laten weten aan de familie. De moeder zegt ook, het gaat niet over met opzet iets doen, maar wel over verantwoordelijkheid nemen. Als ik iets stom doe waarbij een ander nadeel ondervindt, is het geen grote moeite om 'sorry' te zeggen, en dan gaat het niet eens om het leven van een kind.

Ik blijf erbij dat ze gewoon iets had kunnen laten weten aan die familie, gewoon iets van medeleven betuigen. Iets, hoe klein ook.

Simbaa, idd, uitspraak, typfoutje van mij. Tja, ik vind dat allemaal niet veel van respect getuigen als je de optelsom maakt. Ik begrijp zeker dat zij het ook erg moeilijk zal hebben met wat er gebeurd is, maar er op die manier mee omgaan vind ik jezelf precies boven de slachtoffers plaatsen. En gewoon de week daarop een nieuw ponykamp doen? Show must go on of wat? En nog steeds geen vergunning, my god.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 26-11-13 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:12

Ze zeggen dat je het verlies van een kind nooit te boven komt en als je dan ook nog het idee krijgt dat je kind schuld is aan wat er gebeurd is, verschrikkelijk.
Dit verhaal kent alleen verliezers.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:13

eridinges schreef:
Tigra_ schreef:

Ik vind dat getuigen van weinig respect. Je voldoet al niet aan de voorwaarden om eigenlijk een ponykamp te organiseren en dan kan er niet eens een spijtbetuiging af. Ik vraag mij eigen af hoe je het dan kan verwerken als je zoiets hebt veroorzaakt. Het moet voor beide partijen vreselijk zijn geweest.

Je weet niet of ze ooit spijt betuigd heeft. De ouders hebben dan misschien ook nooit willen horen of willen voelen. Er is geen boek hoe je dingen moet verwerken dus bepaal het niet voor een ander hoe ze dat zouden moeten verwerken.

Verder is het een eenzijdig verhaal. Mensen zien dingen eenmaal anders. Kan best zijn dat ze wel moeite heeft gedaan maar de ouders dan nooit gewild hebben. En in de loop der jaren hun realiteit ook is veranderd daar in. Hoeft niet eens bewust te zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:15

Ze heeft het blijkbaar toch nooit uitgesproken of geschreven naar die ouders toe. Nooit willen horen of willen voelen, daar ben ik het niet mee eens. De moeder zegt ook "geen kaartje dat ik kapot had kunnen scheuren". Het is niet omdat de familie boos op je is, dat je er daarom maar vanuit moet gaan dat je spijtbetuiging niet welkom zal zijn, het is aan die mensen zelf om daarop te reageren hoe zij willen. Het gaat erom dat ze het gewoon niet gedaan heeft in de eerste plaats. En ik denk niet dat die moeder daarom gaat liegen.

Tigra_, het kan ook gewoon zijn dat het wel zo is gegaan en dat er idd nooit sprake is geweest van een spijtbetuiging in welke vorm dan ook.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:17

Als je dit filmpje bekijkt hoor je dat de eigenaresse van het ponykamp nooit iets gezegd heeft tegen de nabestaanden. Ik bepaal niet voor een ander hoe dit verwerkt moet worden, maar feestje geven op de sterfdag van dit kind gaat wel erg ver vind je niet?

En bij een verzoek van de nabestaanden direct de hoorn erop gooien? En na dit gebeuren niet eens de moeite doen om een vergunning te verkrijgen of een veiligheidscertificaat?

Het is vreselijk voor beide partijen, maar als ik deze optelsom maak, dan denk ik dat de manege/ponykamp wel iets meer had kunnen doen. Daarnaast denk ik dat er alleen maar slachtoffers zijn in deze zaak. Het is en blijft verschrikkelijk..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:20

Inderdaad Tigra misschien heeft de tegenparty gedacht iets te laten merken van spijt naar de ouders maar is dat door de ouders zo niet opgepakt.
Dit had ze dan in de afgelopen periode wel kunnen snappen en alsnog recht kunnen zetten.

Het blijft een moeilijke kwestie net als de feestelijke opening waar in het filmpje over gesproken wordt, niet echt slim of ze had het project aan Zoe vernoemen dan was het een heel ander verhaal geweest.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:22

Niemand weet hier zeker dat er nooit spijt betuigd is en hoe het vergunning-technisch allemaal geregeld is. Simpelweg, omdat je maar 1 kant van het verhaal hoort.

We weten wel zeker dat de moeder het zo ervaart en dat is vreselijk. Ik hoop echt dat ze het ooit een plekje kunnen geven en dat er een vorm van rust gevonden wordt. Vergeten zullen allen betrokken het in ieder geval nooit!