Dikke tranen bij plotse sluiting manege *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Dikke tranen bij plotse sluiting manege *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:26

Aangezien er blijkbaar ook nog leveranciers geld krijgen, neem ik aan dat ze het wel moesten verkopen.

Ik vrees dat er meer schulden zijn en dat eerst alles goed op papier moet komen, zodat ze een betalingsplan kunnen maken.
En dan nog maar niet spreken over alle mensen die al voor de deur gestaan hebben om hun geld (terug) te kunnen krijgen.
Tja ik kan me dan voorstellen datje even ergens anders heen gaat.

Praat het niet goed, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen want er zullen er genoeg gedreigd hebben.

Walter_Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:58

Als je zo zeker bent dat het 99,9% op overmacht berust moet je haast meer van deze situatie weten , zou haast zeggen brand los en vertel ons eens waarom het overmacht zou zijn .

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:05

Het is een vervelende situatie. Voor iedereen! Maar door enkel te reageren overmacht en laat ze met rust, zo werkt het natuurlijk niet in de echte wereld.
Hoe leg je dat uit aan de mensen die nog geld van ze krijgen? die kunnen door mensen die niet betalen in zo'n zelfde situatie komen. Zeg je dan ook overmacht laat ze met rust?

Nina47

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:36

Rocamor schreef:
Er zijn dieren naar oude eigenaren gegaan en er staan er op een manege in de buurt (kwamen ineens namelijk een heleboel manegeklanten op de markt en deze manege lijkt daar handig op ingesprongen te zijn). Er zijn ook dieren naar andere maneges verkocht, de hele ouwetjes zijn op een kinderboerderij ofzo terecht gekomen en er staat er sowieso nog eentje te koop. Maar waar die staat is mij onbekend.

Ben heel benieuwd naar het werkelijke verhaal erachter.

Het echte verhaal isdat een paard ,Bobo naar zijn eigenaar terug is. Een paar wareneerst naar manege bria gegaan maar daar vonden ze ze niet goed genoeg en uiteindelijk zijn alle andere paarden bij een handelaar terechtgekomen. Handelaar klaver ofzo in....schoorl geloof ik. Ik weetdat hawaii nu een eigen baasja heeft in Brabant en dat er nog een paar bij een manege staan of een eigen baasje hebben. Rambo en whitney ( weet niet hoe je het spelt) gaan of iets doen met kinderen met een habdicap of naar de slager...... Ik weet oom dat in de krant staat dat de paarden bij de slager zijn maar dat is (nog) niet zo.
Wat er verder met ze gaat gebeuren weet ik niet, ik hoop dat ze allemaal een goed thuis krijgen en ik zal ze erg missen ;(

Nina47

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:39

Cayenne schreef:
Hoe vervelend ook: er zijn wel degelijk een aantal oude paarden naar de slager gegaan.
Misschien maar beter ook. Liever dat dan sollen met zulke oudjes.

ER ZIJN NOG GEEN PAARDEN NAAR DE SLAGER!!!!!!!!
Ik hoop dat dat oom niet gebeurd

Nina47

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:15

bon_vivant schreef:
Dit is oud nieuws!
De manege is al wekenlang dicht.
De paarden en pony's zijn verkocht en
Alles is leeggehaald en tot de boxen aan toe verkocht.

Maar of ie nou failliet is of niet geen idee?
Eigenaren zouden in scheiding liggen, maar zijn volgens mij met de noorderzon vertrokken...

Ze zijn en gescheiden en met de noorderzon vertrokken...

Nina47

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:18

grauwman schreef:
De manege stond al een tijdje te koop. Voorzover ik weet zijn alle betrokkenen van te voren op de hoogte gebracht dus dat dit onverwacht kwam....

We zij niet op de hoogte gebracht.
Ik kreeg woensdag te hooren van een vrindin dat de manege dicht ging, smiddags werd ik ook door de manege gebeld, die waaren iedereen aan het bellen..., ze zeiden dat omdat de eigenaaren gigne scheiden de manege dicht ging. We mochten die avond tussen zes en zeve afscheide nemen. Niet eerder en niet later. De volgende dag waren alle paarden weg.

Nina47

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:19

Dogma13 schreef:
In bovenstaande berichten staat dat de manege overgenomen was en manege Goedhart is gaan heten. Is er hierna nog een nieuwe eigenaar gekomen??

Ja het heete daarna manege andijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:23

Nina47, zou je aub de edit-knop willen gebruiken? Die zit er niet voor niets en dit is erg vervelend lezen.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:51

Cayenne schreef:
Nina47, zou je aub de edit-knop willen gebruiken? Die zit er niet voor niets en dit is erg vervelend lezen.

Ik heb er niet zo'n last van

Elinee99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:48

weet iemand al waar de pony's eindelijk zijn terechtgekomen?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:27

Worden verkocht via Klaver in Schoorl.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:30

OP de site staan hellaas alleen zijn eigen gefokte paarden

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:46

Hij verkoopt zoveel paarden dat hij ze niet op de site zet.

Maar je kunt gewoon bellen wat hij heeft staan.

daniejelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 06:52

Stal klaver heeft top sportpaarden staan die heeft hij op zijn site maar hij heeft ook een stal vol oud manege paarden en paarden die (nog) weinig in de sport hebben gedaan. Manege Andijk is niet van Jeroen ( toendertijd eigenaar van Komiek) geweest. Hij werkte daar alleen. De manege is opgericht door Guus Kristel en is torn verkocht aan de familie Goedhart. Daarna zijn de huidige eigenaren er in gekomen. Het is diep triest. Ooit was het zo een geweldige leuke gezellige manege. Nu is het langzaam aan het weg rotten. Mn hele kinder/pubertijd ligt daar. Vind het vreselijk.

Elinee99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:35

Heeft iemand nog iets van die pony' s gehoord?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:03

Heb me er niet in verdiept

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:25

Het grootste gros van alle niet meer rendabele manegepaarden gaat sowieso naar de slager, overal hetxelfde. Erg sneu maar wel waar helaas. Ik snap de ophef dan ook niet goed....Meestal weten lessklanten dit vaak niet of wordt er zelfs over gelogen door maneges, oh die heeft een naar ongeluk gehad in zijn stal of hij staat in de wei bij een boer

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:42

klopt, dat ze naar klaver zijn gegaan, ik ben daar toevallig tijd geleden geweest om eventueel mijn paard in te ruilen. Ik kreeg toen die manege paarden aangeboden.. Allepaarden stonden daar in hokken samen echt op een hoop zeg maar. Zaten leuke tussen maar nee ik ging mijn paard niet inruilen voor een manege paard. -O-

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:35

kekaro schreef:
Dat is niet zo netjes opgelost
Snap best dat je er ' klaar ' mee bent onder bepaalde omstandigheden
Maar je hebt met klanten te maken dus zet je daar voor in...

Je hebt met dieren te maken en dat is nog veel erger!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:14