Ministerie van OCW vindt aandacht voor Bonfire overdreven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:32

Riddershow schreef:
Tja, en dat jij zo generaliseert maakt je geen haar beter. Want dat zijn ook gewoon hardwerkende mensen.

Over Bonfire; van mij mag er net zoveel drama gemaakt worden als over andere sporten. Ik sla de sportpagina toch over :P. Maar van die medewerker was het niet zo'n slimme actie.

Daar heb ik een andere mening over, maar goed, daar ging dit topic niet over.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:49

Oja want iedere ambtenaar is een sloeber...
Natuurlijk.

Sneue tweet.
Bonfire heeft grote invloed gehad op de paardenwereld.
Logisch dat er extra aandacht voor is.

superwoman

Re: Ministerie van OCW vindt aandacht voor Bonfire overdreven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:57

Ik vind wel dat deze ambtenaar hier niet met enkel een "sorry" vanaf mag komen.
Ten eerste omdat zijn tweet zeer grof is. En omdat hij zit te tweeten tijdens zijn werk.
verder lijkt het me handig dat er een betere beveiliging komt om dit soort fouten te voorkomen.
Ik weet de functie niet van deze ambtenaar, maar vind dat sommige functies ook betrekking hebben op je prive. Dan zullen ze ook prive rekening moeten houden met wat ze schrijven en doen. Dit is iig zeer ongepast en niet sociaal.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:02

Voor sommige communicatiemedewerkers is tweeten onderdeel van hun werk, ook bij de overheid. De politie gebruikt het bijvoorbeeld ook met grote regelmaat. De overheid is natuurlijk mega, er werken ik geloof rond de 950.000 mensen in allerlei functies en in allerlei disciplines en ook bij allerlei instellingen.

Ik noem mijn paard ook regelmatig knol of eigenwijze bok of weet ik veel wat. En eerlijk gezegd vind ik het grove nog wel meevallen in deze tweet. Ik kan me de gedachtengang van diegene ook wel voorstellen.
Er staat: lees ik het goed? Een memoriam voor een knol in de krant, over twee kolommen nog wel?

Wat is daar grof aan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:07

Lennox schreef:
Voor sommige communicatiemedewerkers is tweeten onderdeel van hun werk, ook bij de overheid. De politie gebruikt het bijvoorbeeld ook met grote regelmaat. De overheid is natuurlijk mega, er werken ik geloof rond de 950.000 mensen in allerlei functies en in allerlei disciplines en ook bij allerlei instellingen.

Ik noem mijn paard ook regelmatig knol of eigenwijze bok of weet ik veel wat. En eerlijk gezegd vind ik het grove nog wel meevallen in deze tweet. Ik kan me de gedachtengang van diegene ook wel voorstellen.
Er staat: lees ik het goed? Een memoriam voor een knol in de krant, over twee kolommen nog wel?

Wat is daar grof aan?

Het was blijkbaar een prive tweet, want er wordt gezegd dat het onder de verkeerde account is geplaatst. Lijkt mij niet dat prive twitter of FB wordt toegestaan?

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:08

Neemt niet weg dat ik het inderdaad suf vind van de ambtenaar om dit op een account van het ministerie te doen hoor. Maar dat het super grof is en dat een sorry alleen niet genoeg is? Dat vind ik dan weer overtrokken. Laten we wel wezen er is genoeg ander nieuws dat in mijn ogen veel belangrijker is dan het overlijden van een ex topsportpaard, die bij zijn afscheid ook al enorm in de schijnwerpers heeft gestaan. Tuurlijk is het sneu, ja het was ooit een super goed paard, ja het paard was heel belangrijk voor Anky en heeft de dressuursport misschien meer in de kijker gebracht....maar voorpaginanieuws?

En voor wat betreft hier boven, misschien was de ambtenaar thuis aan het werk geweest en vrij vandaag maar per ongeluk nog ingelogd op het twitteraccount van het werk? Misschien had hij/ zij even pauze? Dat is toch eigen tijd en dan niet onder werktijd. Dat kunnen wij helemaal niet beoordelen, en daar moeten we ook niet over oordelen :).

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:45

@ Lennox: Ik snap niet zo goed waarom mensen zich er zo dodelijk aan kunnen irriteren als er ook maar eens één keertje een paard op de voorpagina van het nieuws staat. Negen van de tien keer is het óf voetbal of een of ander ellendig drama in Verweggistan dat met koeienletters overal voorop staat, óf (momenteel) de discussie of zwarte piet nu wel of niet racistisch is of de soapserie over Nederland-Rusland. Paardensport is in Nederland een grote sport, maar wordt door de media niet altijd als zodanig erkend. Nu staat er één keer een paard op de voorpagina, die voor sommigen in Nederland misschien niet zo belangrijk is als voor het 'paardenvolk', en meneer irriteert zich er direct mateloos aan. Beetje trieste instelling als je het mij vraagt.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:56

Maar waar haal je dan vandaan dat de dame of heer die het geplaatst heeft zich mateloos irriteert?
Nogmaals dit is wat er staat: lees ik het goed? Een memoriam voor een knol in de krant, over twee kolommen nog wel?

Iemand vraagt zich wat af? Het had inderdaad niet vanaf dat OCW account gemogen waarschijnlijk maar ik vind dit echt niet vergelijkbaar met die losgebarsten zwarte pieten chaos die er op het moment heerst. Maar nogmaals ik lees niks respectloos, alleen twee zinnen van iemand die zich afvraagt of dit wel voorpagina nieuws voor een dagblad moet zijn. En eerlijk gezegd dat vraag ik me ook af. En dat bedoel ik ook niet respectloos richting Anky of Bonfire of wie dan ook. Maar ik vind dat dit soort dingen gewoon in het sportkatern thuishoort. We mogen toch allemaal wel een andere mening hebben of niet?

[edit] anky wordt niet door de mangel gehaald, er wordt niet gereageerd op de inhoud van het artikel, er wordt niet laatdunkend over Bonfire gedaan...dat was bijvoorbeeld respectloos geweest.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:30

@ Lennox: Je kunt het zien zoals je zelf wilt, maar op mij (en met mij vele anderen) komt het echt enorm laagdunkend over. Hij vraagt zich inderdaad wat af ja, maar hij had ook kunnen tweeten: "Wauw! Een paard haalt de voorpagina's na overlijden, dan moet hij ook wel echt bijzonder zijn!" Muggenziften? Misschien wel ja, maar als ik me even in de schoenen van Anky verplaats zou mij dit echt in het verkeerde keelgat schieten. Je hebt verdorie gisteren je maatje moeten laten gaan en er zijn werkelijk mensen die zich er druk over maken of zoiets op de voorpagina's belandt of niet? Ik ben misschien een van de weinige die de voorpagina sowieso al met weinig aandacht overslaat omdat het 'nieuws' wat daarop te vinden is mij niet interesseert en moet zoeken in de kranten naar nieuws dat mij wel boeit, maar als ik me iedere dag af moet vragen waarom dat nieuws voorop de dagbladen moet staan kan ik wel een secretaresse inhuren.

Oftewel: Meneer had ook wel even tot tien kunnen tellen en zich bedenken dat dit nieuws voor veel mensen wel voorpagina-waardig is. En moet hij het zich dan nog persé hardop afvragen, had hij het anders kunnen formuleren want ja, deze formulering kan wel degelijk respectloos overkomen. Voor jouw misschien niet, maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde want dan zou het wel een saaie boel worden.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:40

Lees IK het goed?

Een medewerker van het ministerie van Onderwijs die een nietszeggende en niet-werkgerelateerde opmerking plaatst over een paard op Twitter.

Dus kortom:
1 . je zit de krant te lezen
2. je zit te twitteren.

Weet je wat dat soort ongein Nederland kost?
Van mijn part kan dat soort volk vertrekken.

Ga aan je werk.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:44

Whoknows schreef:
Lees IK het goed?

Een medewerker van het ministerie van Onderwijs die een nietszeggende en niet-werkgerelateerde opmerking plaatst over een paard op Twitter.

Dus kortom:
2. je zit te twitteren.

Ga aan je werk.

Ehm. Nee, je leest het helemaal niet goed. Je weet helemaal niet of de persoon in kwestie aan het werk was, pauze had, of een communicatiemedewerker het per ongeluk heeft verstuurd.. Je kan geen enkele conclusie trekken :D

En ook ik vind het allemaal nogal overtrokken. Tuurlijk, het is ontzettend erg voor Anky, Bonfire heeft heel veel betekend voor de paardensport, enzovoorts enzovoorts. Dat er dan een in memorian komt over twee pagina's.. Sjah. Ik kan me heel goed voorstellen dat niet-paardenmensen dit overdreven vinden.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:51

Whoknows schreef:
Lees IK het goed?

Dus kortom:
2. je zit te twitteren.

Ga aan je werk.

Trouwens, jij zit op dinsdagmiddag kwart voor 5 te bokken.. Gemiddeld genomen werken mensen op dinsdag, dus: Ga aan je werk!

Soortgelijke gedachtengang :')

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:58

@ Mloes: Misschien draait Whoknows wel nachtdiensten/ploegendiensten, wie weet :+

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 16:59

Tiepfoudt schreef:
@ Mloes: Misschien draait Whoknows wel nachtdiensten/ploegendiensten, wie weet :+

Net als de communicatiemedewerker die de tweet verstuurde, wie weet :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:01

Wat een misselijke post, ik hoop dat de verstuurder een nieuwe baan kan gaan zoeken.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 17:23

Imaginaerum schreef:
Wat een misselijke post, ik hoop dat de verstuurder een nieuwe baan kan gaan zoeken.

Ik kan het niet beter zeggen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:05

Tjonge en maar bezuinigen in NL, schop 3/4e van alle ambtenaren op straat.
Wat een kansloze 'beroepsgroep' zeg..... Ga WERKEN voor je geld (net als in het normale bedrijfsleven!)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:10

manie schreef:
Wat een kansloze 'beroepsgroep' zeg..... Ga WERKEN voor je geld (net als in het normale bedrijfsleven!)

En bedankt!

Over beledigende opmerkingen gesproken, behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden, nu verlaag je je tot het nivo (en nogwel lager) als de ambtenaar die het berichtje plaatste.

Als 3/4 van de ambtenaren op straat komt te staan zal je nog eens vreemd opkijken als burger.

Enne, werken voor mijn geld doe ik wel degelijk!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:24

ingvdh schreef:
manie schreef:

En bedankt!

Over beledigende opmerkingen gesproken, behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden, nu verlaag je je tot het nivo (en nogwel lager) als de ambtenaar die het berichtje plaatste.

Als 3/4 van de ambtenaren op straat komt te staan zal je nog eens vreemd opkijken als burger.

Enne, werken voor mijn geld doe ik wel degelijk!

Sorry hoor maar wanneer je op je werk krant kunt lezen en privé twitteren heb je echt teveel tijd, dat kan geen mens ontkennen.
Evenals het feit dat we veel te veel ambtenaren in NL hebben, lullig voor jou, maar gewoon een heldere analyse van de feiten!!!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:32

Jeeeeetje, ik snap het echt niet hoor. WAAROM mag een ambtenaar geen pauze nemen en een krantje lezen? Dat doe jij toch ook op tijdens je pauzes, manie? Je weet uberhaupt niet of de persoon in kwestie aan het werk was. En huppaaa, alle ambtenaren zijn nutteloos en voeren geen hol uit. Je hebt geen idee :')

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:33

Ik vind dit soort generaliserende berichten trouwens veel schokkender dan zo'n tweet over Bonfire.. Waar is jullie fatsoen en verstand?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:34

Pauze??? Ik knal gewoon door en eet een broodje tussen de werkzaamheden door, net als een bak koffie.
Multitasken dus en uiteraard meer dan 8 uur per dag en ja ik vind dat doodnormaal!!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:36

:') Oke. Andere mensen nemen wel gewoon pauze, dat is je goed recht trouwens.

edit; Vind je dan nu ook dat alle mensen die wel pauzeren tijdens een dag werken minder goed? Moeten die maar stoppen met hun werk?
Laatst bijgewerkt door Mloes op 29-10-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:36

Draaien jullie niet een beetje door? :') Natuurlijk is het vervelend voor Anky, Bonfire was/is toch echt een legende. En natuurlijk is zo'n tweet in zijn algemeenheid niet netjes, of dat nou een persoonlijke tweet was of niet. Een fout is zo gemaakt, de tweet is weggehaald en er is excuus aangeboden. Zaak gesloten, lijkt me? Waarom is het dat jullie dit zo vreselijk vinden?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:40

Gelukkig reageerd rtl boulevard goed op deze tweet.

Beetje triest, maar ik kan me voorstellen dat niet paardemensen het niet interessant vinden.
Ik als niet voetballer vind heel het voetbal ook niets, maar ik zal daar ook geen tweet over verspreiden.
vrijheid van meningsuiting word de laatste tijd wel heel letterlijk genomen. Niemand kan z'n mening tegenwoordig nog voor zich houden :=