Voorwaardelijke cel geëist voor veroorzaker ongeluk manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Voorwaardelijke cel geëist voor veroorzaker ongeluk manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:48

Waarschijnlijk niet nee maar ik kan me wel als ouder voorstellen dat je een stuk geruststelling kan hebben als je in zo'n situatie iemand de schuld wilt geven en kan geven. Gemoedsrust ja, tuurlijk krijg je je kind er niet mee terug. Ik zou als ouder ook graag iemand de schuld willen geven...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:04

Dit stukje staat op de site van Omroep Brabant

Eigenaresse manege Vught onschuldig aan doodrijden kind
Laatst gewijzigd: donderdag 7 november 2013 - 14:56 | Auteur: Corné Verschuren
Eigenaresse manege Vught vrijgesproken voor fataal ongeluk (Foto: ANP) DEN BOSCH - De eigenaresse van een manege in Vught is niet schuldig aan het fataal ongeluk waarbij in 2009 de 7-jarige Zoë Janssen uit Den Bosch om het leven kwam. Dat heeft de rechtbank in Den Bosch donderdag beslist.

Het meisje werd aangereden door een vorkheftruck. Het slachtoffer was op de ponyboerderij aan de Honderdmorgensedijk voor een uitstapje, samen met twintig leeftijdsgenootjes.

Niet te verwijten
De rechter oordeelde dat de bestuurster - Jacqueline O. - de dood van het meisje niet valt te verwijten en spreekt in haar vonnis van het noodlot. De rechtbank is ervan overtuigd dat de vrouw voldoende maatregelen nam om ongelukken te voorkomen.

Zo stopte ze met het vervoeren van hooibalen toen het te druk werd op het terrein. Ze begon pas weer toen het rustiger werd en ze had gevraagd of er nog kinderen in de buurt waren, waarop ontkennend werd geantwoord.

Roekeloosheid
De aanwezige familieleden van het slachtoffer reageerde geëmotioneerd op de uitspraak. De moeder van Zoë barstte in huilen uit en riep enkele scheldwoorden ('vuile slet') aan het adres van de vrouw.

De familie verwijt de vrouw die de vorkheftruck bestuurde roekeloosheid. "Met deze uitspraak is Zoë schuldig aan haar eigen dood", riep de geëmotioneerde moeder.

De vrouw en haar advocaat waren niet aanwezig bij de uitspraak. Bij de zitting op 23 oktober vertelde de advocaat dat de vrouw psychisch in de knoop zit door deze zaak.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:14

Och nee wat vreselijk.. Ik kan me héél goed indenken dat de ouders van het meisje in een ontzettend diep en zwart gat vallen, maar de reactie van de moeder gaat echt te ver imo.
Kan me niet voorstellen dat de verdachte opzettelijk een kind zou doodrijden. De rechter heeft besloten en de woorden 'noodlot' en 'ongeluk' zijn hier perfect op hun plaats..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:59

De reacties op omroep Brabant zijn ook beschuldigend. Ik was er niet bij, dus ik weet het niet, maar er zijn alleen verliezers. Je rijdt een kind niet voor je lol dood..

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 16:15

Bahh.. Dit verhaal is echt heel treurig voor alle partijen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:45

Ik ben blij dat die vrouw is vrijgesproken, die is voor het leven getekend, en zal nooit meer met plezier kunnen werken op haar bedrijf.
De ouders zijn ook voor het leven getekend, en natuurlijk wil je een schuldige kunnen aanwijzen, maar er zijn echt alleen maar verliezers in deze zaak, en dat zo'n zaak zo lang loopt vind ik ook geen goede zaak.
Want het is inmiddels alweer vier jaar geleden geloof ik dat het gebeurd was.
Maakt het niet minder erg, maar zo worden die wonden weer opengereten.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:48

Wat erg dit.
Voor de ouders.
Maar ook voor de vrouw.
Iemand doodrijden is verschrikkelijk.
Vind het rot dat het haar dan ook nog verweten wordt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:16