‘Paardenmarkt Zuidlaren moet dierenwelzijn serieus nemen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeLap

Re: ‘Paardenmarkt Zuidlaren moet dierenwelzijn serieus nemen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:28

Ik ben er wel mee eens dat er wel een aantal dingen mogen veranderen, zoals bijvoorbeeld het water geven en een afdakje voor de ezels.
Maar het blijft een markt, en het zal nooit helemaal diervriendelijk worden.
Wel kunnen we met zijn allen onze best doen, en niet zomaar met een oordeel klaar staan.

Als een paard mager is, is dat altijd zielig. Maar misschien heeft die handelaar het paard net bij de vorige eigenaar opgehaald die de paarden uitgehongerd heeft. Dan heeft de handelaar alleen de beste bedoelingen met het paard, die wil dat het beestje een goed tehuis krijgt.
Maar dat hoeft niet altijd. Vraag daarom eerst, voordat je oordeelt.

Wel ben ik er mee eens dat er meer dierenartsen aanwezig moeten zijn, puur voor het geval dat er iets gebeurt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:44

RenskeLap schreef:
Ik ben er wel mee eens dat er wel een aantal dingen mogen veranderen, zoals bijvoorbeeld het water geven en een afdakje voor de ezels.
Maar het blijft een markt, en het zal nooit helemaal diervriendelijk worden.
Wel kunnen we met zijn allen onze best doen, en niet zomaar met een oordeel klaar staan.

Als een paard mager is, is dat altijd zielig. Maar misschien heeft die handelaar het paard net bij de vorige eigenaar opgehaald die de paarden uitgehongerd heeft. Dan heeft de handelaar alleen de beste bedoelingen met het paard, die wil dat het beestje een goed tehuis krijgt.
Maar dat hoeft niet altijd. Vraag daarom eerst, voordat je oordeelt.

Wel ben ik er mee eens dat er meer dierenartsen aanwezig moeten zijn, puur voor het geval dat er iets gebeurt.

Handelaren zijn handelaren omdat ze hun brood ermee verdienen. Dus ik denk diet dat ee goed tehuis op de eerste plaats komt.
Uiteraard heb je handelaren en handelaren maar dat is het zelfde als een restaurant.

Ik vind niet dat ze de markt moeten stoppen maar verbeteren kan altijd.

Laptosoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:47

pluklief schreef:
Maar begrijp ik hier nou uit dat er maar een dierenarts aanwezig was en die ook niet de hele tijd op de markt was?

Er waren sowieso twee plekken waar de paarden op de markt aankwamen en daar was bij beide een dierenarts aanwezig. Bij één waren het er volgens mij zelfs meerdere. Daarnaast lopen er nog een dierenarts en NVWA inspecteurs rond.
Die mensen van Eyes on Animals heb ik zien praten met de dierenartsen bij één van de ingangen. Dus hoezo kunnen ze dan zeggen dat er maar 1 dierenarts was?

fourseasons

Re: ‘Paardenmarkt Zuidlaren moet dierenwelzijn serieus nemen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:55

Grappig dat er door een paard met koliek aanval (wat ook thuis kan gebeuren) word gezegd dat paardenmarkten onvriendelijk zijn.
Ik ben er nu twee keer geweest en ik heb niks fouts gezien. Een enkel mager paard, zou kunnen komen doordat die uit de opfok komt. Bovendien zag ik overal hooi liggen, tanken met water, hadden sommige paardjes dekens op én heb ik twee dierenartsen zien lopen. Het is nu allemaal veel beter dat vroeger dus ga er ik geen groot probleem van maken. Ik ken paarden die thuis tot hun knieeën in de modder staan, amper vreten krijgen en worden verzorgd en dat is niet het enigste geval. Als er een slecht paard op de markt staat had die net zo goed bij jou thuis kunnen staan dus dat markten afgeschaft moeten worden is gewoon onzin. Ik heb echt prachtdieren zijn staan.