Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

in werkelijkheid hadden ze meer beweging en ruimte
little_king schreef:Waarom mogen we daar niet moeilijk over doen>
Daardoor komen paarden op dergelijke plekken terecht.
En wat voor transport ze daarna krijgen? Die vent wil de hoogste bieder, net de beste vervoerder.
Alleen ik vind zelf alleen van niet
Je kunt trouwens zelf je paard naar de slacht brengen. Hoeft ie niet eerst naar een persoon zoals deze meneer.
Maar dit is een off-topic discussie. De reden waarom ik het er bij zette in mn post is omdat ik aan de ene kant zei dat ik dit soort dingen niet vind kunnen (die handelaar), maar dat ik snap dat zoiets o.a. veroorzaakt wordt door voor de lol fokken en het probleem dat mensen hun paarden naar zo'n persoon als dit brengen. Als er dan niets aan te redden is kun je hem beter zelf in laten slapen of naar de slacht brengen vind ik. probabeest schreef:thesserd, daar heb je ook helemaal gelijk in, probleem is alleen dat de meeste mensen dit niet doen.
diedelo, een betere verzorging kost veel geld en aangezien deze man vast niet heel veel per pony zal verdienen aangezien het slachtpaarden zijn zit dat er niet in.
en het kan hem idd niet veel schelen als er 1 of 2 om vallen, die calculeren ze vast wel mee, hij heeft ook echt geen band met die dieren zoals jij en verder iedereen hier op bokt met zijn paard heeft.
hij is gewoon doorsluis station van iemand die z'n paard om wat voor reden niet meer wil en de slacht.
gok dat hij de meeste paarden niet veel langer als een 2 weken op z'n erf zal hebben.