Laatste 50 dieren Wagenberg in beslag genomen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:11

nog niet zo lang geleden werden er ergens ook een heel stel paarden en pony's in beslag genomen. Zelfs de pony's van de buren werden meegenomen. De rechter bepaalde dat de dieren terug moesten alleen waren ze al verkocht en naar de slacht gegaan.

edit: [VN] Paarden terug naar paardenhouder Aadorp
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 22-10-13 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:14

Het kan inderdaad gebeuren dat er zomaar eens een paar dooien tussen die 100+ paarden zitten. Daarom moet je ook niet zo veel paarden tegelijk houden waar het blijkbaar niet kan :(:)
Ik snap niet dat zo veel mensen dat wel ok vinden.

Ik ga toch ook geen 100 katten in huis halen met het idee, sja.. er zitten wel wat zieken bij en er gaat er wel eens een dood, want tja, als je 100 katten hebt gebeurt dat gewoon. En omdat ze met zo veel zijn, verspreiden die ziekten nou eenmaal makkelijk. Logisch toch?

Dat maakt het nog niet OK...

Ik vind trouwens wel dat mensen niet zo moeilijk moeten doen over je paard naar de slager brengen én dat voor de lol fokken dit soort problemen teweeg kan brengen. Zoiets las ik een aantal reacties terug...

little_king

Re: Laatste 50 dieren Wagenberg in beslag genomen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 06:17

Waarom mogen we daar niet moeilijk over doen>
Daardoor komen paarden op dergelijke plekken terecht.
En wat voor transport ze daarna krijgen? Die vent wil de hoogste bieder, net de beste vervoerder.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:05

Dit is niet oke!
Hopelijk bedenken fokkers en mensen die hun paard verkopen een keer na voordat ze er zomaar vanuitgaan dat hun : lieveling: goed terecht komt. Zou jij je paard op zo een plek, of paardenmarkt terug willen zien? Neem zelf de verantwoording voor een dier dat je niet meer wil en breng het naar de slager/dierenarts, dan ben je pas eerlijk tegenover je paard!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:39

Zoveel ponys op een kluitje op die foto was voor het vangen :') in werkelijkheid hadden ze meer beweging en ruimte :')

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:29

en zo lang er een overschot aan paarden is waardoor dit soort handelaren er genoeg gratis of voor heel weinig kunnen ophalen zal dit ook wel blijven.

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:39

ben het er niet mee eens.
Neem dan minder paarden en zorg voor een betere verzorging.
Als die man al een verbod op.runderen heeft en nu aan de paarden begint moet hij wat mij betreft een verbod op het houden van dieren krijgen.
Deze dieren hebben dit niet verdiend!
Daarderbij worden de meeste goede paarden aan eerlijke mensen verkocht.
Niet alle 'lievelingen' komen op de markt of bij een handelaar terecht.
Ook.zou er een fikse sttraf voor deze man moetrn komen.
Hij verdient die dieren niet!
Wat me nog het meest misselijk maakt is dat het hem geen fluit kan schelen dat er 1 of 2 pony's sterven.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:46

little_king schreef:
Waarom mogen we daar niet moeilijk over doen>
Daardoor komen paarden op dergelijke plekken terecht.
En wat voor transport ze daarna krijgen? Die vent wil de hoogste bieder, net de beste vervoerder.

Je mag er wel moeilijk over doen. Ik zeg niet dat het niet mag... :P Alleen ik vind zelf alleen van niet :') Je kunt trouwens zelf je paard naar de slacht brengen. Hoeft ie niet eerst naar een persoon zoals deze meneer. -O- Maar dit is een off-topic discussie. De reden waarom ik het er bij zette in mn post is omdat ik aan de ene kant zei dat ik dit soort dingen niet vind kunnen (die handelaar), maar dat ik snap dat zoiets o.a. veroorzaakt wordt door voor de lol fokken en het probleem dat mensen hun paarden naar zo'n persoon als dit brengen. Als er dan niets aan te redden is kun je hem beter zelf in laten slapen of naar de slacht brengen vind ik.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:53

thesserd, daar heb je ook helemaal gelijk in, probleem is alleen dat de meeste mensen dit niet doen.

diedelo, een betere verzorging kost veel geld en aangezien deze man vast niet heel veel per pony zal verdienen aangezien het slachtpaarden zijn zit dat er niet in.
en het kan hem idd niet veel schelen als er 1 of 2 om vallen, die calculeren ze vast wel mee, hij heeft ook echt geen band met die dieren zoals jij en verder iedereen hier op bokt met zijn paard heeft.
hij is gewoon doorsluis station van iemand die z'n paard om wat voor reden niet meer wil en de slacht.
gok dat hij de meeste paarden niet veel langer als een 2 weken op z'n erf zal hebben.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:56

probabeest schreef:
thesserd, daar heb je ook helemaal gelijk in, probleem is alleen dat de meeste mensen dit niet doen.

diedelo, een betere verzorging kost veel geld en aangezien deze man vast niet heel veel per pony zal verdienen aangezien het slachtpaarden zijn zit dat er niet in.
en het kan hem idd niet veel schelen als er 1 of 2 om vallen, die calculeren ze vast wel mee, hij heeft ook echt geen band met die dieren zoals jij en verder iedereen hier op bokt met zijn paard heeft.
hij is gewoon doorsluis station van iemand die z'n paard om wat voor reden niet meer wil en de slacht.
gok dat hij de meeste paarden niet veel langer als een 2 weken op z'n erf zal hebben.

Klopt :(

Ik hoop maar voor de paarden dat ze er niet langer dan 2 weken hoeven te blijven...