Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar ik vind het als nog hypocriet.. Ze moeten eens bij een gemiddelde varkensfokkerij gaan kijken of runderen voor de slacht. Maar omdat het paarden zijn, worden ze in beslag genomen.

xSlvna schreef:Mijn verzorgpaard is gestorven aan een hartstilstand (zwak hart), mocht die 's avonds of 's nachts op de weide zijn gestorven hieraan had die de dag erna ook dood op de wei gelegen.
Op 110 paarden is het dan makkelijker om 2 hiervan te hebben, wie weet had de een een hartstilstand en de ander een verkeerde trap van een andere pony gekregen in de zelfde nacht, wij weten het niet, maar het kan héél onschuldig zijn.
) terwijl vet helemaal nergens voor nodig is in deze tijd, nergens. Waar hebben de paarden vet voor nodig als ze de hele dag kunnen eten wat hun lichaam nodig heeft om warm te blijven, om energie te krijgen?
ShamalArabs schreef:Kijk, wat MIJN probleem is met deze filmpjes en foto's, zonder de werkelijkheid blijkbaar zoals Barendshoeve zegt, is dat LEKEN! dit ook zien en dus ook voor normale paarden in de blub gaan bellen. Die helemaal niet verwaarloosd worden. Mijne staan ook met regelmaat in de blubber, en niets wat ik eraan WIL doen, want aan die 2000m2 blubber zit dik een hectare grasland vast, dus ze gaan er zelf staan terwijl ze er niet hoeven te staan. Toch heb je dan leken die het zo sneu vinden dat ze maar in de modder staan... Want dat is wat ze zien op foto's, paarden die er redelijk goed tot goed uitzien en in de blubber staan, en die worden in beslag genomen, dat zie je toch op tv en in de krant!!
ok, je snapt mijn punt neem ik aan wel. Toon de werkelijkheid, of laat het niet in het nieuws komen. Zo denk ik erover.
xSlvna schreef:Wat nu als het water in Wagenberg nét opwas? Met 110 paarden is het al snel op tussen twee vulbeurten.
chanel1985 schreef:xSlvna schreef:Wat nu als het water in Wagenberg nét opwas? Met 110 paarden is het al snel op tussen twee vulbeurten.
Dan moet je er geen 110 houden, als je dit wel doet moet je er maar voor zorgen dat er ten aller tijde water is.
chanel1985 schreef:xSlvna schreef:Wat nu als het water in Wagenberg nét opwas? Met 110 paarden is het al snel op tussen twee vulbeurten.
Dan moet je er geen 110 houden, als je dit wel doet moet je er maar voor zorgen dat er ten aller tijde water is.
LBLGypsyCobs schreef:Volgens mij krijgen paarden op transport bewust weinig water, omdat sommige paarden niet willen plassen op de wagen en dat kan problemen geven.
LBLGypsyCobs schreef:Volgens mij krijgen paarden op transport bewust weinig water, omdat sommige paarden niet willen plassen op de wagen en dat kan problemen geven.
chanel1985 schreef:Het is niet omdat het wettelijk kan en mag, dat het ook goed is. Nu iedereen heeft daar zijn idee over, ik ben van mening dat dieren afhankelijk zijn van de goedwil van hun baasjes, en dat die er dan ook voor moeten zorgen.
Imo zoveel paarden op zo'n oppervlakte kan zowiezo niet goed zijn!