Ruitersportzaak in Heteren stapt naar Raad van State

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:40

Tsjongejonge, debiele bestemmingsplannen ook steeds. Hopen dat ze gelijk krijgen!

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:59

Moschino schreef:
maura schreef:
Zeker als je, zoals blijkbaar in de zienswijze van Divoza stond, de gemeente beschuldigt van handelen in strijd met het algemeen beginsel van behoorlijk bestuur. Dat is zo ongeveer de meest grove belediging die je een gemeente kunt maken.

Mwoah, dit is echt zo'n standaard iets wat bijna elke jurist wel gebruikt ter verdediging, echt een dooddoener. Ik zou het alleen eerder op het evenredigheidsbeginsel gooien en niet op het gelijkheidsbeginsel.

Ah, wellicht werk ik dan vooral met niet-standaard juristen. Then again, ik ben er tot nu toe, ook met deze gemeente trouwens, altijd uitgekomen lang voordat de RvS in zicht kwam. Blijf ik toch bij mijn mening dat ik de strategie van (de juridisch adviseurs van) Divoza niet zo handig vind :D .

Moschino

Re: Ruitersportzaak in Heteren stapt naar Raad van State

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:45

Volgens mij houden ze sowieso wel van een relletje, want op rechtspraak.nl vindt ik nog 2 uitspraken van rechtszaken waar Divoza bij betrokken was. :D

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:33

Shadow0 schreef:
Dat beleid dat Abacab aanhaalt klinkt nogal als wishful thinking. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er vanuit een ruitersportzaak veel aanzuigende werking is voor een gewoon winkelcentrum. Jammer dat het zo moet. Het lijkt mij niet de handigste manier van beleid voeren.

Probleem isdat veel winkelpanden in grote winkelsteden gewoon leeg staan. Het ziet er ook niet naar uit dat daar zich weer winkels gaan vestigen. Door de ontwikkeling van internet kopen mensen al veel minder in de winkel. Kijk maar naar het succes van Bol.com.
Er zijn nu te veel bedrijventerreinen, te veel panden staan leeg, steden krijgen te maken met verkrotting en verrommeling, ook in de primaire winkelstraten. Heo los je dat het beste op?
Vooralsnog denk de overheid dat het het beste is om detailhandel in die winkelcentra te laten vestigen en enkel industrie of handel met veel vervoersbewegingen toe te staan op bedrijventerreinen.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:23

Abacab schreef:
Vooralsnog denk de overheid dat het het beste is om detailhandel in die winkelcentra te laten vestigen en enkel industrie of handel met veel vervoersbewegingen toe te staan op bedrijventerreinen.

.. Tja, een winkelpand in drukke winkelstraat kost wel meer dan een loods op een bedrijventerrein. En wie mag dat dan betalen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:30

Ik weet het niet precies, maar ik denk eigenlijk dat een ruitersportzaak redelijk wat 'vervoershandelingen' kent. Vanwege de regionale functie, maar ook omdat zakken voer, dekens, laarzen, mestboys en zadelbokken onhandig grote dingen zijn, komt volgens mij het overgrote deel van het publiek met de auto. En zullen ze een bezoek ook niet zomaar combineren met een middagje shoppen bij de buren.

Je kunt wel ideeen bedenken, maar dat maakt nog niet automatisch dat het werkt. Ik denk dat als je het in de binnenstad plaatst, dat het gevolg overlast en een verminderd bezoekersaantal is, en als je het in zo'n cheapo-winkelcentrum aan de buitenrand van de stad plaatst het helemaal niets oplevert aan extra toeloop...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:03

belachelijk toch, ze zitten daar al jaren en omdat de gemeente hoopt dat er ander winkels zich zouden vestigen moeten hun weg.
ambtenaren..... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:16

Horsa schreef:
Abacab schreef:

.. Tja, een winkelpand in drukke winkelstraat kost wel meer dan een loods op een bedrijventerrein. En wie mag dat dan betalen?

Prettig als je dan een giga eind moet lopen met je zware spullen en parkeergeld war oploopt. Zeker als ze weer een sale hebben...leuk als allles vol staat met Divoza heigers...

Ik zie het meer als een weren...persoonlijke titel wordt uitgevochten door een machtige gemeente waar de Betuwe en omstreken goed in is...

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:39

Hoop dat Divoza mag blijven zitten want is de enige grote paardensportwinkel in de omgeving en deze winkel loopt erg goed. Ik snap echt het probleem niet. Het pand ziet er netjes uit en zo'n groot pand verhuren zal heel moeilijk worden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:00

Shadow0 schreef:
Ik weet het niet precies, maar ik denk eigenlijk dat een ruitersportzaak redelijk wat 'vervoershandelingen' kent. Vanwege de regionale functie, maar ook omdat zakken voer, dekens, laarzen, mestboys en zadelbokken onhandig grote dingen zijn, komt volgens mij het overgrote deel van het publiek met de auto. En zullen ze een bezoek ook niet zomaar combineren met een middagje shoppen bij de buren.

Je kunt wel ideeen bedenken, maar dat maakt nog niet automatisch dat het werkt. Ik denk dat als je het in de binnenstad plaatst, dat het gevolg overlast en een verminderd bezoekersaantal is, en als je het in zo'n cheapo-winkelcentrum aan de buitenrand van de stad plaatst het helemaal niets oplevert aan extra toeloop...

Dat klopt. Ik ga juist naar de Divoza omdat je daar makkelijk met je auto redelijk dichtbij kan parkeren en al die grote meuk kan inladen.
Komt het in een winkelcentrum terecht dan kan je gaan slepen. Nee bedankt dan rij ik wel naar een andere ruitersportzaak.

En als ik paardenspul ga kopen heb ik vaak paardenkleding aan. Dan ga je niet nog even leuk een nieuw jurkje shoppen. Of tussen ander winkelend publiek fijn gaan zitten lunchen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:50

Knakker schreef:
belachelijk toch, ze zitten daar al jaren en omdat de gemeente hoopt dat er ander winkels zich zouden vestigen moeten hun weg.
ambtenaren..... :(

Niet mopperen op ambtenaren, die voeren alleen maar uit wat de lokale politieke partijen en hun wethouders naar voren schuiven naar aanleiding van wat de hardst brullende burgers roepen.

Ik zie overigens een ruitersportzaak toch ook niet zo snel in een winkelcentrum zitten tussen de Etos en de Albert Heijn. Ik heb ook niet de behoefte nog even snel voor het eten om een liter melk en 0 ja, handig, een liksteen te gaan. }:0

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:13

Klopt het dat er "te huur" op het pand van Divoza hangt? En betekent het dat Divoza weg moet of gaat het om andere ruimtes in dat pand?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:18

Kamy schreef:
Klopt het dat er "te huur" op het pand van Divoza hangt? En betekent het dat Divoza weg moet of gaat het om andere ruimtes in dat pand?

Is mij een paar dagen terug niet opgevallen? Miss dat het om het pand ertegenaan ging?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:20

We reden er vanmiddag langs. Hing op het raam van de boven verdieping van Divoza zeg maar. Hoopte dat het niet om Divoza ging ;-)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:31

Oh dat weet ik niet dan.. Ben ook wel benieuwd dan...

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:50

Kamy schreef:
We reden er vanmiddag langs. Hing op het raam van de boven verdieping van Divoza zeg maar. Hoopte dat het niet om Divoza ging ;-)

Dat hangt er volgens mij al heel erg lang. Ik denk dat het te huur om de bovenverdieping gaat.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:38

Laten we het hopen Pluklief! :D
Ik keek ernaar, en herinnerde me dit topic. En dacht: nee, het zal toch niet?!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:29

liesjecryos schreef:
Inplaats dat ze zich druk maken om dat afgrijselijk oranje op het kruidvatmagazijn :\
Divoza daar loopt onwijs goed,dus snap niet wAarom ze daar niet mogen blijven zitten.
Typisch Overbetuwe weer

Kruidvat neemt het gehele bedriven terein bijna over daar.
het land achter divoza is inmiddels van kruidvat.

hoor net dat divoza defenitief weg gaat.
gehoord van bron die over de gebouwe gaat.

Zo jammer dat een goed lopend bedtaand bedrijf weg moet,laat die er gewoon zitten en maak de rfgels voor nieuwe huurders..

friske54

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:35

Gaat divoza dan naar een ander pand?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:38

Neeeeee!!!!!! Wtf?!
Blijft Divoza wel in Heteren? Dat zou echt balen zijn als die weg gaat. Fijne winkel op fijne locatie

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:48

Weer een bedrijf dat min of meer weggepest wordt door een raad met vriendjes op de juiste plekken. Zo sneu, zal lastig voor ze worden denk ik om in de buurt wat te gaan vinden omdat de gemeente waar ze nu ztten niet bepaald meewerkt.

Het rare is dat oa porche wel mag blijven zitten, die doen toch ook verkoop

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 09:55

Auto verkoop mag wel...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:03

NatasjavE schreef:
Shadow0 schreef:

Dat klopt. Ik ga juist naar de Divoza omdat je daar makkelijk met je auto redelijk dichtbij kan parkeren en al die grote meuk kan inladen.
Komt het in een winkelcentrum terecht dan kan je gaan slepen. Nee bedankt dan rij ik wel naar een andere ruitersportzaak.

En als ik paardenspul ga kopen heb ik vaak paardenkleding aan. Dan ga je niet nog even leuk een nieuw jurkje shoppen. Of tussen ander winkelend publiek fijn gaan zitten lunchen.

Idem hier, ik ga niet nog eens extra geld uitgeven aan parkeergeld om te neuzen in Divoza.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:20

_Annemiek schreef:
hoor net dat divoza defenitief weg gaat.
gehoord van bron die over de gebouwe gaat.

Zo jammer dat een goed lopend bedtaand bedrijf weg moet,laat die er gewoon zitten en maak de rfgels voor nieuwe huurders..

Divoza heeft dit altijd al geweten. Er mag daar op dat bedrijventerrein geen detailhandel gevestigd worden. Als je je niet aan de regels houdt moet je niet achteraf gaan piepen.
In de nabije omgeving zijn genoeg locaties waar Divoza zich wel mag vestigen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:22

Abacab schreef:
Divoza heeft dit altijd al geweten. Er mag daar op dat bedrijventerrein geen detailhandel gevestigd worden. Als je je niet aan de regels houdt moet je niet achteraf gaan piepen.

Huh? Het hele punt is toch dat het bestemmingsplan gewijzigd wordt nadat Divoza er al zit?