heidy_wilco schreef:Oh, ik romantiseer echt niet, net zoals vele anderen. Maar ik vind sommige reacties van de tegenstanders ook erg geromantiseerd. Net doen alsof de paarden daar thuishoren, en dat het wel op "diervriendelijkere" manieren kan, dat het helemaal niet nodig is... Ze doen dit echt niet voor niets hoor, maar dat wil er bij sommigen blijkbaar ook niet in. En er word op dit moment alleen maar aan die arme paarden gedacht, terwijl er wel meer diersoorten (Inheems en zeldzaam) rondlopen, die behouden moeten worden. Paarden lopen in de meeste landen wel rond, koala's niet (Oké, die klimmen...).
Het lijkt me nogal logisch dat op een paardenforum de aandacht vnl naar de paarden gaat en niet naar andere diersoorten (die btw ook niet vernoemd worden) Dat er een teveel aan paarden is heb ik hier ook nog niemand weten ontkennen. De reacties komen enkel op de manier waarop ze willen inperken.
De inheemse dieren dat is een discussie apart. Deze paarden lopen er ook al meer dan een eeuw, dus echt uitheems kan je ze amper nog noemen. En er lopen idd ook overal paarden rond, maar brumbies staan net zo gekend als mustangs. Dus schieten prima, maar dan op een humane manier en niet beesten opjagen en op goed geluk schieten en nog laten afzien. En dat is niet geromantiseerd, maar wel hoe het bij dergelijke zaken aan toegaat. En die wegrottende lijken, kunnen mss dan wel de grond vruchtbaarder maken. maar 10.000 gaan vooral wegrotten ziektes verspreiden en dus eveneens geen added value zijn aan hun ecosysteem. En wat ik me nu ff afvroeg het regenseizoen?? Is het in australie al niet bijna zomer?