Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:En om daar aan toe te voegen. Bokkers, zint eer gij begint om te gaan fokken met je paard.
. bigone schreef:lennie schreef:Dus zijn er toch mensen naar het leed van paarden gaan kijken... Volksvermaak inderdaad en dat is van alle tijd.
Iemand overigens wel eens gezien hoe ze met slachtpaarden naar en in Italie omgaan? Ik kan je vertellen, das niet fijn voor de dieren!
Hierbij een oproep aan alle paardenbezitters: zorg ervoor dat je weet waar je paard terecht komt bij de verkoop!!!!!!!! Jij hebt de verantwoording, jij bent verantwoordelijk voor het einde van het dier en de weg daar naar toe.
Droom lekker door, dit zal nooit gebeuren, ik denk dat mensen die heel begaan zijn met hun dieren ze niet via de markt verkopen. En diegenen die hier wel de dieren verkopen accepteren de regels, jij de centen zij het dier.
lennie schreef:Dus zijn er toch mensen naar het leed van paarden gaan kijken... Volksvermaak inderdaad en dat is van alle tijd.
Iemand overigens wel eens gezien hoe ze met slachtpaarden naar en in Italie omgaan? Ik kan je vertellen, das niet fijn voor de dieren!
Hierbij een oproep aan alle paardenbezitters: zorg ervoor dat je weet waar je paard terecht komt bij de verkoop!!!!!!!! Jij hebt de verantwoording, jij bent verantwoordelijk voor het einde van het dier en de weg daar naar toe.
DonCamillo schreef:Iemke: nee, dit paard had geen mok. Het was een schimmel van rond de 1.56m, apto, met vol papier en spaans paspoort. De Koning bood hem aan, hij stond naast de grote koffietent vlakbij het paard van Ome Loeks, dacht ik. Hij zette de hele tijd de boel op stelten, met piaffes, steigeren, draaien, brullen enzovoort.
Hij had voor iets ongelijke stand van de hoeven, maar toen ik hem liet monsteren leek hij niet kreupel. Ik vertrouwde het echt niet en ik wou in ieder geval geen volwassen paard van de markt. Maar ja, ik wou ook nooit een schimmel, en ik heb inmiddels de vierde (wo 2 mini-appaloosa's) in de wei lopen...
Deze hengst is uiteindelijk gekocht door circus Renz, die ook veel Friese hengsten gekocht hadden. Het was in 2005.
yarrah schreef:Een shetveulen slachten??? dat kan echt niet uit.
Er zit gewoonweg te weinig vlees aan. Vergeet niet om deze beestjes te vervoeren naar italie kost net zoveel als het veulen zelf (en het slachten is niet gratis). Waar ze wel heen gaan.... ik zou het niet weten.
Anoniem schreef:Toch wel Yarrah, een shet brengt toch wel snel 50 euro op dus tel uit je winst.
En daarbij worden in nederland en belgie ook paarden geslacht.
Maar goed ik weet uit ervaring dat er ook ontzettend veel shetten chiploos over de grens heen gaan, want dan kunnen ze er nog wat aan verdienen... Maar goed die zie je niet op de markten natuurlijk! Jaleesaa schreef:https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2678_n.jpg
Zag deze voorbij komen op facebook vanochtend
een paard in de regen op de grond.
Er waren geen dierenartsen aanwezig op deze enorme markt en uiteindelijk kwam er na een uur een dierenarts voor dit paard.
bigone schreef:Vijf shetten of nog meer, nemen op een vrachtwagen net zo veel ruimte in als een groot paard en ze kunnen ook nog eens in twee verdiepingen gezet worden.
Brainless schreef:bigone schreef:Vijf shetten of nog meer, nemen op een vrachtwagen net zo veel ruimte in als een groot paard en ze kunnen ook nog eens in twee verdiepingen gezet worden.
Mag niet, alleen schapen en varkens mogen in 2 lagen.
Paarden (hoe klein ook) mogen dit niet.
De controle hierop is zeer groot.
@Gast5428
50 E voor een shetveulen?
Waar? Ik heb nog wel mensen die graag een hengstje kwijt willen.
Chippen is vanaf 35E, dus dan is de winst hooguit 15E en daar moet de vervoerskosten nog vanaf.
of voor 50 euro Anoniem schreef:Toch wel Yarrah, een shet brengt toch wel snel 50 euro op dus tel uit je winst.
En daarbij worden in nederland en belgie ook paarden geslacht.
anders word de salami wel erg duur.Rianneke schreef:yarrah schreef:Shetten gaan niet chiploos de grens over de bekeuring is belachelijk hoog. Dat loont niet.
Er zijn er anders nog genoeg die dat risico nemen...