Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AustriaTrick schreef:Bah wat een gezeur weer, is het eindelijk zover wordt er nog gezeurt.. is ook nooit goed.. ze zijn er vast nog mee bezig
TurdusMerula schreef:Iemand vroeg of er anders wordt gejureerd:
Ja. Het einde van het protocol is iets anders.
Ik heb geen idee waarom trouwens, het verschil ontgaat mij volledig.
daffodil schreef:Ik heb het altijd al onzin gevonden dat er een aparte rubriek voor bitloos uitgeschreven moest worden en ik heb deelnemers nooit anders beoordeeld dan als ze tussen de andere ruiters gereden hadden. Fijn dat dit opgeheven wordt en de bitlozen (zoveel zijn het er niet...) gewoon in de normale rubrieken meerijden!
unihorses schreef:het is toch gewoon 2 vingers onder dat botje...
KarinvdM schreef:unihorses schreef:het is toch gewoon 2 vingers onder dat botje...
Nee, dat is te laag.
http://www.bitloos.nl/downloads/bruikle ... riem_a.pdf
unihorses schreef:ow, mijn crb, touwhalster sidepull en kaakgekruist wel![]()
rambo micklem misschien niet?
Snadrem schreef:unihorses schreef:ow, mijn crb, touwhalster sidepull en kaakgekruist wel![]()
rambo micklem misschien niet?
Geen idee hoeveel vingers onder dat botje mijn Micklem lag.
Voor mijn kingekruiste kreeg ik de volgende informatie:
"De neusriem moet zo geplaatst worden dat de onderkant van de neusriem zo'n 4 tot 5 cm boven de mondhoeken ligt. De bovenkant van de neusriem bedekt dan net de inhammen die naast het neusbot liggen. Zo ligt de neusriem nog op het harde bot van de neusbrug.
Sommige paarden reageren erg gevoelig op de aanbevolen lage plaats van de neusriem. Probeer dan in eerste instantie zo min mogelijk druk op de teugels te zetten. Ook kunt u de neusriem iets hoger doen. De sterkte van de signaalwerking neemt dan weliswaar af, maar dat kan bij dit paard toevallig net nodig zijn.
Wordt de neusriem te laag geplaatst, dan zal het de beweeglijkheid van de neusvleugels hinderen, wat kan leiden tot kopschudden of steigeren."
Bij Alanda heb ik hem nu overigens op zijn hoogst op de neus zitten.