Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Crypto schreef:Zoolgangster schreef:@Crypto: Een haarscheurtje in het bot dat al eens eerder is opgelopen bij een ongelukje kan ervoor zorgen dat een paard daarna bij iets onbenulligs als verstappen al een been breekt.
Ow oke , Daar heb ik nooit bij stil gestaan of over nagedacht eigenlijk.. Thnx
papagroom schreef:Wel opvallend hoeveel bokkers hier aanwezig waren,er waren Vanmorgen namelijk amper toeschouwers.
De toeloop viel de hele week al tegen .
Ik ben bang dat dit de laatste keer was dat dit concours is gehouden,want het kon beslist niet uit.
._Anneruth schreef:papagroom schreef:Wel opvallend hoeveel bokkers hier aanwezig waren,er waren Vanmorgen namelijk amper toeschouwers.
Ik ben bang dat dit de laatste keer was dat dit concours is gehouden,want het kon beslist niet uit.
Moet je nagaan hoe populair bokt is.
Ik sta er met de stand en het was gisteravond mooi druk. Ik hoop dat het vandaag weer zo druk is. Maar dat geheel off-topic.
nobility schreef:_KiMbErLeY_ schreef:Ik was gister ook bij NIC, en toen reed er ook een man mee, van buitenlandse afkomst, die zijn paard voor geen meter onder controle had, paard liep braaf, maar werd totaal aan zijn lot over gelaten waardoor ze meerdere keren of dwars door de hindernis of op de hindernis terecht kwamen!!! Als ik deze naam zo lees hoop ik niet dat dit dezelfde combinatie is geweest!
Die jij bedoelt is een andere ruiter, heb ik vanavond zien springen... Durfde halverwege niet meer te kijken. Hij heeft vrijwillig het parcours verlaten. Wat een stuntpiloot.
Maar echt verschrikkelijk wat er is gebeurd. Een nachtmerrieSterkte aan alle betrokkenen.
Gini schreef:Vreselijk bericht! Maar er is een klein dingetje wat ik mij nog afvraag: waarom wordt dit paard nog met de trailer weggereden wanneer de verwonding zo duidelijk enkel naar euthanasie kan leiden?
Joolien schreef:Gini schreef:Vreselijk bericht! Maar er is een klein dingetje wat ik mij nog afvraag: waarom wordt dit paard nog met de trailer weggereden wanneer de verwonding zo duidelijk enkel naar euthanasie kan leiden?
Omdat je een paard niet midden in de ring gaat inslapen...
Gini schreef:Iemand sprak mij daar in pb ook al over aan. En mijn vraag is waarom niet? Op dat moment vind ik het verkorten van het lijden van het paard een prioriteit, boven het beschermen van de toeschouwers.
Dus daarom mijn -overigens oprechte- vraag waarom je een paard niet in de ring kan laten inslapen? Is dat puur omwille van de omstanders of heeft dat logistieke redenen of...?
Maar goed, ik was er ook niet bij, dus ik wil zelf ook niet te veel speculeren. Op dat moment moet je ook maar doen wat kan en wat als beste geacht wordt. Alleen lijkt het mij echt een lijdensweg voor een paard om met een overduidelijk ernstig gebroken been zich toch staande moeten houden op een trailer die een hobbelig terrein afgereden wordt.
papagroom schreef:Wel opvallend hoeveel bokkers hier aanwezig waren,er waren Vanmorgen namelijk amper toeschouwers.
. Ik denk toch dat het wat met de crisis te maken heeft! Gini schreef:Joolien schreef:
Omdat je een paard niet midden in de ring gaat inslapen...
Iemand sprak mij daar in pb ook al over aan. En mijn vraag is waarom niet? Op dat moment vind ik het verkorten van het lijden van het paard een prioriteit, boven het beschermen van de toeschouwers.
Dus daarom mijn -overigens oprechte- vraag waarom je een paard niet in de ring kan laten inslapen? Is dat puur omwille van de omstanders of heeft dat logistieke redenen of...?
Maar goed, ik was er ook niet bij, dus ik wil zelf ook niet te veel speculeren. Op dat moment moet je ook maar doen wat kan en wat als beste geacht wordt. Alleen lijkt het mij echt een lijdensweg voor een paard om met een overduidelijk ernstig gebroken been zich toch staande moeten houden op een trailer die een hobbelig terrein afgereden wordt.